يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 74250
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1400 15:25
از گلایه رهبری از افزایش قیمت لوازم خانگی تا کنایه‌های توییتری به تصویب خرید خدمت سربازی

بسته خبری امروز را با ما بخوانید

در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند انتقاد تند کیهان به مهاجرانی؛ کدام مذاکره محترمانه؟ / در یک پژوهش از هر ۱۰۰۰ زن ۸۷۰ نفر حجاب را قبول داشتند / چند همسری مجوز قانونی دارد ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند انتقاد تند کیهان به مهاجرانی؛ کدام مذاکره محترمانه؟ / در یک پژوهش از هر ۱۰۰۰ زن ۸۷۰ نفر حجاب را قبول داشتند / چند همسری مجوز قانونی دارد ... را می‌خوانید.

مرتضی طلایی: دیشب جوانی به من پیام داد که من فکر می‌کردم تو با بقیه فرق داری اما فهمیدم تو هم فلانی!مگر مسئله شخصی افراد باید در فضای رسانه‌ای به آن پرداخته شود؟ چرا باید در فضای رسانه من بیایم بگویم که به فلان سفر رفتم یا نرفتم؟ اصلا من صد تا سفر رفتم. باید پاسخگو باشم؟من دارم زندگی خودم را می‌کنم؛ شما باید جواب بدهید که زندگی شخصی افراد به چه کسی مربوط است؟نایب رئیس سابق شورای شهر در خصوص فردی که ویدیوی حضور او را در کانادا منتشر کرده است، گفت: اصلا این فرد چرا در گزینش صداوسیما رد شده و بعد چه می‌شود که وارد صداوسیما جمهوری اسلامی می‌شود؟/دیده بان ایران

«سوت‌زنی» در مجلس نهایی شد

حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: طرح سوت زنی در کمیسیون قضایی در حال نهایی شدن است و به زودی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد آمد.در طرح سوت زنی آمده است افرادی که به عنوان حقیقی یا حقوقی سوت زنی می‌کنند از نظر امنیتی، مادی و معنوی مورد حمایت دولت قرار بگیرند.هر یک از شهروندان و سازمان های مردم نهاد می­‌توانند اطلاعات خود درباره اموال نامشروع اشخاص مشمول این بخش را به دادستان کل کشور اعلام کنند. دادستان کل مکلف است طرق قابل دسترسی را برای اعلام گزارش­‌های مردمی ایجاد و اعلام کند./فارس

چند همسری مجوز قانونی دارد

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور:چند همسری از نظر قانون در صورتی که رضایت همسر وجود داشته باشد مجوز دارد.تلاش کرده‌ایم تا زندانیان زن غیرعمد و دارای فرزندی که امکان آزادی آن‌ها وجود دارد را آزاد کنیم.لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت در حال حاضر در مجلس در حال بررسی است.

نماینده مجلس: عادل فردوسی‌پور را به شبکه سه برگردانید

نماینده مردم اردبیل در مجلس از دیدار با رئیس صدا و سیما خبر داد و خواستار بازگشت عادل فردوسی‌پور به شبکه سه سیما شد. حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم. حرکت اخیر فوتبالیست‌های تیم ملی در رقابت با تیم ملی عراق را تحسین می‌کنم. آنها باعث شعف و شادی در دل مردم و جوانان ورزش دوست شدند.نماینده مردم اردبیل در مجلس از دیدارش با ریاست صدا و سیما خبر داد و گفت: ۱۰ روز گذشته در نشستی با رئیس سازمان صدا و سیما، برگشت دکتر عادل فردوسی پور به برنامه ۹۰ شبکه سه را مطرح کردم و خواستم مکانیسمی برای این کار در نظر بگیرند. ما که برای کاهش فشار اقتصادی و معیشتی مردم کاری انجام نمی‌دهیم، حداقل با بازگشت فردوسی‌پور به این برنامه کاری برای جوانان انجام دهیم. در این دنیا غیر از معصومین همه حاشیه داریم. باید با تعهد و ترمیم این مسائل را برطرف و زمینه بازگشت این گزارشگر خوب به برنامه تلویزیونی را فراهم کنیم.

نماینده محلس: آیا شأن خانواده شریف ایرانی، استفاده از ارابه مرگ ۱۸۰ میلیون تومانی است؟

سید حمید آوایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه تمام دولت ها وقتی سر کار می آیند احساس می کنند سنگری را فتح کرده اند و دولت های قبل از خود را خائن فرض کرده و تحت فشار گروه ها و احزاب سیاسی می خواهند تمام مسئولان را تغییر دهند. به وزرای محترم تاکید می کنم در مقابل فشار فرصت طلبان بی ریشه جهت انتصابات غیر کارشناسی و فامیلی مقاومت نمایند ولو به قیمت از دست دادن جایگاه‌شان باشد. آوایی در ادامه در رابطه با مساله خودرو بیان کرد: ناکارآمدی خودروسازان داخلی بلای جان ملت شده است. یکی از مهمترین عوامل تلفات جانی تصادفات جاده ای در ایران ایمنی پایین و کیفیت نازل خودروهای داخلی است. آیا شأن خانواده شریف ایرانی استفاده از خودرو با قیمت بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان است که از آن با نام ارابه مرگ یاد می شود؟ وی افزود: خودروسازان به واسطه حمایت های بی ضابطه دولت های صحنه های وحشتناک تصادفات زنجیره ای را می بینند و شانه از مسئولیت خالی می کنند. راه حل این موضوع مشخصا خصوصی سازی واقعی شرکت های خودروسازی و همچنین اجازه واردات خودروهای با کیفیت و با تعرفه های منصافه است که در نهایت منجر به ایجاد رقابت، بالا رفتن کیفیت و پایین آمدن قیمت در صنعت خودروسازی کشور خواهد شد. نجات جان مردم هیچ منافاتی با شرع و قانون اساسی ندارد.

تعداد بازداشتی‌های شهرداری رباط‌کریم به ۱۸ تن رسید

دادستان شهرستان رباط‌کریم از بازداشت ٣ کارمند دیگر شهرداری شهرستان رباط‌کریم خبر داد و گفت: تعداد بازداشتی‌های شهرداری رباط‌کریم به ۱۸ نفر رسیده است.رحیم علیش‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم اظهار کرد: در راستای عزم جدی قوه قضائیه در جلوگیری از فساد، دادستانی شهرستان رباط‌کریم با همکاری نیروهای اطلاعاتی و ماموران نیروی انتظامی صبح امروز ۳ نفر دیگر از کارمندان شهرداری رباط‌کریم را به اتهام فساد و ارتشاء بازداشت کردند و به این ترتیب تعداد بازداشت‌شدگان شهرداری به ۱۸ تن رسید.

نماینده مجلس: ستاد کل نیروهای مسلح مخالف خرید سربازی است

شهریار حیدری با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برای خرید سربازی گفت: کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت و کمیسیون تخصصی درآمدی برای دولت در بودجه ۱۴۰۱ از محل خرید خدمت سربازی پیش بینی کرد. وی درباره نظر ستاد کل نیروهای مسلح درباره خرید خدمت سربازی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح خیلی موافق خرید خدمت سربازی نیست و حتی اعلام کرد با این موضوع موافقت نشود. این عضو کمیسیون تلفیق ۱۴۰۱ ادامه داد: ستاد کل نیروهای مسلح نظرش را در کمیسیون تلفیق اعلام کرد مبنی بر اینکه مخالف است اما در نهایت موضوع خرید خدمت سربازی در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

در یک پژوهش از هر ۱۰۰۰ زن ۸۷۰ نفر حجاب را قبول داشتند

حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات به برخی از پژوهش های انجام شده در سال های گذشته اشاره و اضافه کرد: در پژوهشی که درباره حجاب صورت گرفته، از حدود هزار زن بدحجاب در تهران درباره قبول داشتن حجاب پرسش شده بود که ۸۷۰ نفر آنها پاسخ دادند که حجاب را قبول دارند و برای افراد با حجاب احترام قائل هستند؛ اما بهدلایلی مانند اینکه همسر، پدر، دوست یا مادر آنها مانع می شوند، نمی توانند حجاب داشته باشند.

یک ایرانی‌تبار به رهبری حزب سبزهای آلمان برگزیده شد

حزب سبزهای آلمان روز شنبه دو رهبر جدید خود را برگزید؛ امید نوری‌پور، شهروند ایرانی‌تبار ۴۶ ساله، کارشناس سیاست خارجی و ریکاردا لانگ، فمینست جوان هدایت این حزب قدرتمند و بلندپرواز حاضر در دولت ائتلافی اولاف شولتس را به دست گرفتند.هدف رهبری جدید حزب سبزهای آلمان تسخیر جایگاه صدراعظمی در سال ۲۰۲۵ اعلام شده است.آقای نوری‌پور و خانم لانگ جایگزین آنالنا بربوک و روبرت هابک، دو رهبر پیشین حزب می‌شوند. خانم بربروک هم‌اکنون وزیر امور خارجه دولت ائتلافی است و آقای هابک، در مقام جانشین صدر اعظم، عهده دار «ابر وزارت» اقتصاد و محیط زیست است.ریکاردا لانگ، نماینده جناح‌ چپ حزب سبزهاست. او پیش از این معاون رهبری جنبش، فمینیست و از فعالان مبارزه علیه «چاق‌هراسی» و راست افراطی آلمان بود.

کنایه داوری به رئیسی با مقایسه دولت سیزدهم و دوران اصلاحات

عبدالرضا داوری، بخشی از لایحه بودحه ۱۴۰۱ را مورد انتقاد قرار داد و درباره خرید خدمت سربازی در توئیتی نوشت: سال ۷۷ دولت خاتمی با فروش سربازی بین ۱.۸ تا ۳.۱ میلیون تومان از مشمولان دریافت می‌کرد و چون نرخ دلار ۶۵۰ تومان بود هر مشمول بین ۲۷۰۰ تا ۴۷۰۰ دلار به دولت خاتمی پرداخت می‌کرد. دولت رئیسی، اما می‌خواهد بین ۹۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ دلار از مشمولان دریافت کند!

انتقاد تند کیهان به مهاجرانی؛ کدام مذاکره محترمانه؟

وزیر لندن‌نشین دولت اصلاحات ادعا کرد: زمانی که برای مذاکره مستقیم مقاله نوشته بود، دعوت دولت آمریکا محترمانه بود.در قسمتی از مطلب روزنامه کیهان آمده است:عطاءالله مهاجرانی پس از معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور دولت سازندگی، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید. او چند سال بعد، با ادعای اینکه به‌خاطر خوردن شیر درازگوش وارد میدان سیاست شده بوده(!) مدعی ‌ترک سیاست شد. سپس همزمان با درگیری با برخی مشکلات خانوادگی به لندن رفت و ارتباطاتی را با دولت سعودی گرفت.او به هنگام وقوع فتنه سبز، جوگیر شده و «اتاق فکر جنبش سبز در خارج از کشور»(!) را به همراه کسانی مثل سروش و کدیور و عبدالعلی بازرگان در لندن تشکیل داد که سرنوشت عبرت‌آموزی داشت.مرحوم هاشمی رفسنجانی هم در خاطرات روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۹ ماجرا را این‌گونه روایت می‌کند: «شب به خانه آمدم. در حالی که مشغول نوشتن خاطرات بودم، به اخبار بخش فارسی صدای آمریکا گوش می‌دادم، خبر داد که دومین گروگان آمریکایی در لبنان، امشب آزاد شد. اظهاراتی شده که نشان می‌دهد، دولت آمریکا می‌خواهد تا پایان آزادی همه گروگان‌هایش، امتیازی ندهد.

گلایه رهبر انقلاب از افزایش قیمت لوازم خانگی

رهبر انقلاب در بخشی از دیدار با تولیدکنندگان و فعالان صنعتی گفتند: من گلایه می کنم از دوستانی که مسئولان کالاهای خانگی و لوازم خانگی هستند. ما از اینها حمایت کردیم، اسم آوردیم، شنیدم بعضی از اقلام دو برابر ارتقای قیمت پیدا کرده؛ چرا؟ نباید این‌جور برخورد بشود با حمایتها. خب اگر این‌جور ما کیفیت را بالا نبریم، چطور انتظار داریم که بازارهای خارجی را فتح کنیم؟رهبر انقلاب با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل فرمودند: حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود اما متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز بحق به آنها اعتراض دارند. ایشان خاطرنشان کردند: اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مساله بدی است، زیرا نتیجه همه حمایت‌های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً منجر به بالا رفتن قیمت شده است.

چرا ۳۰ نماینده کرونایی همچنان به مجلس می‌آیند؟

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از حضور تعدادی از نمایندگان علی رغم تست مثبت کرونا در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد. جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «در عجبم از نمایندگانی که علی رغم مثبت بودن تست کرونایشان، دیروز در کمیسیون تلفیق و امروز در صحن مجلس حضور داشتند و بی توجه به تذکرات دیگران، بر این رفتار غیرمسئولانه و اشتباه خود اصرار می‌ورزیدند. هیچ توجیهی برای به خطر انداختن سلامت دیگران پذیرفتنی نیست!» مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایسنا تاکید کرد که تست کرونای ۲۱ تن از نمایندگان به طور قطعی مثبت شده و ۶ نفر دیگر هم به صورت مشکوک مبتلا به کرونا هستند.امروز ظهر از همه نمایندگان تست کرونا گرفته شده و قرار است نتایج آن تا امشب و یا فردا صبح مشخص گردد. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی امروز صبح مجلس حضور نداشت.

جزئیاتی از پرونده محکومیت ‌«صدرالساداتی» در دادگاه

یک مقام آگاه قضایی گفت: خلع لباس آقای مهدی صدر الساداتی دائمی نیست و تعلیقی است. یک مقام آگاه در دستگاه قضایی به جزئیات پرونده محکومیت صدر الساداتی در دادسرای ویژه پرداخت و گفت: متاسفانه آقای صدر الساداتی از رأی دادگاه، خلاف واقع را بیان کرده است، وی بیش از ۱۰پرونده در دادسرای ویژه دارد که اکثریت منجر به صدور کیفرخواست شده است و بعضی ها نیز منتج به صدور رأی قطعی شده و برخی از پرونده ها نیز هنوز مفتوح است. وی ادامه داد: پرونده ای که آقای صدر الساداتی محکوم شده، در واقع ۸ پرونده بوده که اشخاص حقیقی و حقوقی از وی، شکایت کرده اند که در نهایت وی، به خاطر اتهامات متعدده که داشته در بعضی ها به جزای نقدی محکوم شده در برخی از پرونده ها تبرئه و در بعضی ها منجر به خلع لباس دائم روحانیت شده است، البته این خلع لباس دائمی نیست؛ یعنی اگر مجددا مرتکب جرم شود و رعایت نکند این رأی اجرا خواهد شد. این مقام قضایی بیان داشت: آقای صدر الساداتی با زیرکی آمده و مساله تعلیق را مطرح نکرده، در حالی که دو سال تعلیق شده است.

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور آمریکا بودم، تنها در عرض یک هفته با ایران توافق می‌کردم

رئیس جمهور سابق آمریکا از رویه جو بایدن در مورد ایران انتقاد کرد.به گزارش هیل، دونالد ترامپ در ادعایی تکراری گفت: ما از توافق فاجعه بار با ایران خارج شدیم. اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم، ظرف یک هفته با ایران توافق می‌کردم اما الان ما می‌بینیم که ایران در حال جدال با آمریکا در این موضوع است.

مطهری: خوشبختانه در دولت جدید برخی اموری که در دولت قبلی ممنوع بود مباح شده است

علی مطهری درمورد رویکرد دوگانه به مذاکره با امریکا در دولت قبلی و دولت فعلی می‌گوید، «خوشبختانه در دولت جدید برخی اموری که در دولت قبلی ممنوع بود مباح شده است؛ از آن جمله اصل مذاکره و خصوصاً نوع مستقیم آن. ولی ما خوشحالیم که چنین رویکردی به نفع ملت پیدا شده است.من یک سال پیش گفتم اینها وقتی خودشان روی کار بیایند مسئله برجام و اف‌ای‌تی‌اف و مانند اینها را حل می‌کنند. اگر دولت دستشان نبود کارشکنی می‌کردند. تناقض در رفتار گروهی که خودشان را انقلابی نامیده‌اند وجود دارد، ولی امروز وقت حساب‌کشی نیست و همه باید دولت را کمک کنیم تا کشور سروسامان بیابد.»او همچنین درمورد سفر اخیر رئیس دولت سیزدهم به روسیه و حواشی آن نیز با تاکید بر اینکه « روسیه رؤسای جمهور ایران را مقام درجه ۲ حساب می‌کند، لذا تشریفات لازم را اجرا نمی‌کند»، می‌گوید: پوتین هم وقتی به ایران آمد مستقیم به ملاقات رهبری رفت و ملاقاتی با رئیس‌جمهور انجام نداد. تا حدی هم طبیعی است. وقتی ما می‌گوییم سیاست خارجی توسط رهبری تعیین می‌شود و رئیس‌جمهور و وزیر خارجه صرفاً مجری هستند، آنها مایلند که سراغ مرجع تصمیم‌گیر بروند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر