سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: 73808
تاریخ انتشار: 26 دی 1400 14:50
آیا با مسابقه میدون می‌توان کارآفرینی را توسعه داد؟

ماجرای هدیه 6میلیاردی عبدالملکی به فروغی!

فروغی مدیر شبکه سه سیما در نامه ای درخواست تخصیص اعتبار ۴۸ میلیارد تومانی برای ساخت مسابقه «میدون» را داشته ، وزیر کار پیرو این نامه، با پرداخت ۶ میلیارد تومان برای پشتیبانی از این برنامه موافقت کرده است.

به گزارش راه امروز:  اخیراً تصویری از نامه علی فروغی مدیر شبکه سه سیما خطاب به حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم منتشر شده که در آن فروغی از وزیر کار درخواست تخصیص اعتبار ۴۸ میلیارد تومانی برای ساخت و تولید ۷۸۰ قسمت مسابقه «میدون» را داشته است. وزیر کار پیرو این نامه، با پرداخت ۶ میلیارد تومان برای پشتیبانی از این برنامه موافقت کرده است.
  

در پاسخ نیز، عبدالملکی با کمک ۶ میلیارد تومانی برای ساخت این برنامه موافقت کرده است. او به زیر مجموعه خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرده که برای عدم تاخیر در ضبط برنامه فرایند‌های اداری و مالی با سرعت انجام شود.  

عبدالملکی همچنین ساخت برنامه میدون را فرصتی برای تبیین برنامه‌های اشتغال، پشتیبانی از کارآفرینان و شناسایی آنان عنوان کرده است.

مسابقه میدون یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که تاکنون دو فصل از آن توسط شبکه سه سیما منتشر شده است و قرار است با حمایت وزارت کار فصل سوم آن تهیه و روی آنتن برود. در فصل دوم این مسابقه حجت الله عبدالملکی، علیرضا یونچی، مینا مهرنوش، حسین مصطفی زاده، امیرحسین اسدی و  محمدامین حاج کاظمیان به عنوان داور حضور داشتند.

گفتنی است بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، مسابقه «میدون» را سکّوی پرتاب عبدالملکی به وزارت کار دانسته اند. از این رو این هدیه میلیاردی را شاید بتوان ادای دِین کوچک ایشان در قبال خدمات ارزنده شبکه سه دانست!


آیا با مسابقه میدون می‌توان کارآفرینی را توسعه داد؟

عبدالملکی در حالی مشارکت در ساخت مسابقه میدون را در راستای توسعه کارآفرینی در ایران می‌داند، که  هفته‌های اخیر بار دیگر ایجاد شغل با یک میلیون تومان را مطرح کرده بود. او گفته بود که عدم آموزش مشکل اصلی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار با سرمایه اندک است.

اما در مقابل گروهی از اقتصاددانان هفته گذشته و در گفتگو با فرارو، ایده وزیر کار برای توسعه کارآفرینی با یک میلیون تومان را رد کرده بودند. آن‌ها گفته بودند که ایده عبدالملکی مبنای علمی ندارد و طرح‌های اشتغال‌زا باید براساس برنامه‌های مدون و با توجه به الزامات و اصول علم اقتصاد و با نگاه توسعه گرا ارائه شوند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که پیشران کارآفرینی، برنامه‌های توسعه‌ای جامع و همگرایی ملی و ایجاد زیرساخت‌هایی همچون بهبود قوانین حمایتی، فضای سیاسی و اقتصادی منسجم، با ثبات و پشتیبان و روابط خارجی باز است.

حالا هم آن‌ها می‌گویند که با برنامه و نمایش میدون نمی‌توان کارآفرینی، توسعه و اشتغال ایجاد کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر