جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 73724
تاریخ انتشار: 25 دی 1400 09:06
شایسته سالاری محور کار تیم مدیریتی جدید سایپا

آیا پای امنیتی ها از خودروسازی قطع می شود؟

پای امثال میرزا ها باید از آذربایجان قطع و دست امثال کریم ها در خودروسازی باید بریده شود تا متخصصین فنی و با تجربه در صنعت خودرو بر سر کار آیند و کسی نتواند در این صنعت کارچاق کنی کند.
به گزارش خط بازار؛ تیم جدید مدیریتی سایپا در اولین اظهارات خود سخنان امیدوارکننده ای را مطرح کردند که راه حل تحقق آن یک مسئله مشترک است. محمدعلی تیموری مدیرعامل جدید سایپا در آئين معارفه مديرعامل و اعضاي جدید هيات مديره گروه خودروسازي سايپا رویکرد سایپا را تولید اقتصادی محصولات و افزایش انگیزه در نیروی انسانی مطرح کرد و از طرف دیگر عليمردان عظيمي، رئیس هیئت مدیره سایپا نیز با تاکید بر اینکه سايپا از توان و استعداد بسيار بالايي در حوزه منابع انساني برخوردار است، به موضوع شايسته سالاري اشاره نمود.

در تمام بنگاه های اقتصادی صنعتی از جمله شرکت های خودروسازی حرف اول را نیروی انسانی می زند. این نیروی انسانی است که می تواند با تدبیر بهترین راه حل ها را در کوتاه ترین زمان اجرایی کند. این نیروی انسانی است که می تواند با خودباوری به سمت تولید محصولات وارداتی و تحقیق و توسعه حرکت کند. این نیروی انسانی است که می تواند با هوشمندی در دوران تحریم، قطعات مورد نیاز را از خارج کشور خریداری کند و رستگار باشد. این نیروی انسانی است که با تمرکز بر منافع شرکت و سرکوب منافع شخصی می تواند اهداف کلان را میسر کند.

تاکید دو عضو تاثیرگذار تیم مدیریتی جدید سایپا بر نیروی انسانی و شایسته سالاری نشان می دهد مسیر، درست انتخاب شده است. تیم جدید سایپا اگر به دنبال توسعه موفقیت تیم قبلی در تولید خودرو اقتصادی است، باید بداند که آقازاده بازی در شرکت های زیرمجموعه مانع اصلی توسعه است. باید بداند خودروسازی جای بازنشسته های امنیتی و اطلاعاتی نیست و باید با لابی وابستگان سیاسی و برخی نمایندگان مقابله کند. پای امثال میرزا ها باید از آذربایجان قطع و دست امثال کریم ها در خودروسازی باید بریده شود تا متخصصین فنی و با تجربه در صنعت خودرو بر سر کار آیند و کسی نتواند در این صنعت کارچاق کنی کند.

اگر تیم جدید سایپا نظام هوشمند مدیریتی براساس سوابق فنی و مدیریتی تشکیل و شایسته سالاری را سرلوحه خود قرار دهد، قطعا پیروز میدان است. مدیران موفق، نیروهای کارآمد را بر سر کار می آورند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر