دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: 73723
تاریخ انتشار: 25 دی 1400 08:59
سعید محمد از توسعه صنعت بانکرینگ در قشم خبر داد

ویلاهای نهاد ریاست‌جمهوری در قشم به فروش گذاشته می‌شود

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جزیره قشم را الگویی بی‌نظیر و شاخص از همزیستی میان مذاهب دانست و گفت: ویلاهای منتسب به نهاد ریاست‌جمهوری برای تامین هزینه پل خلیج فارس و سایر زیرساخت‌های جزیره قشم به فروش گذاشته می‌شود.
سعید محمد گفت: 280 میلیون یورو اعتبار برای تکمیل پل خلیج فارس قشم استان هرمزگان مورد نیاز است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و از طریق تهاتر نفتی توسط پیمانکار ایرانی ساخته می‌شود. او تصریح کرد: همچنین برای تحقق رویای مردم جزیره در استفاده از آب شرب، از ظرفیت آب شیرین‌کن‌های موجود و پرداخت 

مابه التفاوت توسط دولت استفاده شده و اصلاح خط لوله و اجرای طرح توزیع آب شیرین نیز توسط سازمان منطقه آزاد قشم انجام می‌شود. وی، از تقویت و توسعه صنعت بانکرینگ در قشم خبر داد و گفت: این صنعت ارزآور و مهم در حوزه خلیج فارس با محدودیت‌هایی مواجه است که با قول مساعد رییس‌جمهور، مشکلات توسعه آن رفع می‌شود. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: سهامداران طرح بانکرینگ در قشم شرایط مناسبی برای اقدام ندارند و برای توسعه این صنعت، ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و هتلداری در منطقه سلخ نیاز است. سعید محمد تصریح کرد: با انتقال بخشی از سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی به مناطق آزاد و افزایش سهام این منطقه به بالای 50 درصد، این بخش‌ها تکمیل شده و این صنعت نیز رونق می‌گیرد. وی تاکید کرد: در اولین قدم 280 شناور ایران که در فجیره سوخت‌گیری می‌کنند در ایران سوخت‌گیری می‌شوند که باعث توسعه همه‌جانبه غرب قشم به ویژه رونق اقتصادی، اشتغال و ارزآوری می‌شود. 

مشاور رییس‌جمهور، درخصوص نگرانی‌های تردد خودرو در کیش و قشم نیز گفت: به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور، کمبودهایی احساس ‌شده که با تزریق 2 هزار و 300 خودروی خارجی این کمبود رفع می‌شود و باحمایت و تصمیم دولت این خودروهای وارداتی توقیفی به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در این جزایر در دولت مطرح می‌شود. سعید محمد در ادامه خاطرنشان کرد: حذف مالیات بر ارزش افزوده، عایدی بر سرمایه و مالیات حقوق در مناطق آزاد در دستور کار دولت قرار گرفته و به دنبال حذف آن هستیم. وی ادامه داد: به قانونی که درخصوص معافیت 20 ساله مالیاتی در مناطق آزاد مصوب شده است باید پایبند باشیم تا از فرار سرمایه جلوگیری شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر