شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: 73701
تاریخ انتشار: 24 دی 1400 12:22
رئیس جمهور عنوان‌کرد: چرا در استانی با این‌همه ظرفیت ما باید شاهد فقر باشیم؟ فقر برازنده این استان نیست و لازم است برای رفع آن برنامه ریزی شود.
رئیس جمهور گفت: سازوکار قوی برای توسعه سواحل مکران ایجاد خواهیم کرد که بالادست همه وزارتخانه‌ها قرار بگیرد تا بتوان از ظرفیت‌های این منطقه برای مردم، کشور و منطقه استفاده کرد و ظرفیت‌های آن در همه بخش‌ها فعال شود.

به گزارش تسنیم، سید‌ابراهیم رئیسی در جریان چهاردهمین سفر استانی خود و در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم اظهارداشت: استان هرمزگان ذخایر بسیاری را در خود دارد، دریا، معادن، صنایع، زمینه رشد و از همه مهم‌تر نیروی انسانی کارآمد دارد که این‌ها ذخایر مهم استان دارد و نشان صدق آن نیز بیش از 1200 شهیدی است که این استان تقدیم کرده است.

وی افزود: انسجامی و وحدتی که بین همه اقوام و مذاهب هرمزگان وجود دارد زبانزد بوده‌ ‌و این سرمایه را باید حفظ کرد و افتخارات آن غواصان و شهدایی که نام‌آور شدند و رشادت‌هایی که در حفظ و صیانت از دریا و ایستادگی در مقابل آمریکایی شد با حضور سلحشوران نیروی دریایی سپاه، بسیج و نیروهای مسلح نیز نیاز به قدردانی از مردم هرمزگان دارد.

رئیس جمهور عنوان‌کرد: چرا در استانی با این‌همه ظرفیت ما باید شاهد فقر باشیم؟ فقر برازنده این استان نیست و لازم است برای رفع آن برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اعتماد دولت به جوانان نخبه افزود: در استان‌ها قطعا مدیر بومی بر مدیر غیربومی و حتما نیروهای کارآمد تحصیل‌کرده بومی باید در صنایع به‌کارگیری شوند مسئله اعتماد به جوانان بومی و نخبه یک اصل قطعی در دولت است.

وی تاکیدکرد: به همه مدیران استان تأکید داریم که در راستای کاهش مشکلات مردم تلاش کنند و از صاحب‌نظران و نیروهای کارآمد استان بهره ببرند.

رئیسی عنوان کرد: سازوکار قوی برای توسعه سواحل مکران ایجاد خواهیم کرد که بالادست همه وزارتخانه‌ها قرار بگیرد تا بتوان از ظرفیت‌های این منطقه برای مردم، کشور و منطقه استفاده کرد و ظرفیت‌های آن در همه بخش‌ها فعال شود.

وی تصریح کرد: ‌صنایع سهمی در آبادی و عمران استان دارند و آن سهم را حتما باید نسبت به عمران، رفع آلایندگی و مشکلات استان پرداخت کنند، تمام صنایع فعال در استان هرمزگان باید نسبت به انجام مسئولیت اجتماعی خود فعال شوند و نقش خود را ایفا کنند.

رئیس جمهور گفت: در بودجه 1401 یکی از نوآوری‌ها تشکیل صندوق پیشرفت در همه استان‌هاست، در هرمزگان هم این صندوق ایجاد می‌شود در این طرح دولت یک تنخواه به استان خواهد داد و بخشی از درآمدهای استان نیز می تواند در این صندوق واریز شود و در استان مورد استفاده قرار گیرد که مازاد درآمدها، اموال مازاد و ... از آن جمله درآمدها هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر