يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 73636
تاریخ انتشار: 21 دی 1400 12:18
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه فردا 19 نماینده از خاندوزی در کمیسیون اقتصادی مجلس سوال دارند، گفت: خاندوزی باید درباره علت واریز وجه برداشتی از حساب شهرداریها به حساب متمرکز نهاد کتابخانه عمومی کشور به نمایندگان پاسخگو باشد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به سوال خود و 18 نماینده دیگر از سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: این سوال بعدازظهر امروز سه شنبه در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح می شود.

وی با اشاره به محور این سوال گفت: محور این سوال علت واریز وجه برداشتی از حساب شهرداریها به حساب متمرکز نهاد کتابخانه عمومی کشور است که وزیر باید در این زمینه به مجلس پاسخگو باشد. 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون هر شهرداری بایستی نیم درصد از درآمد خود را برای تقویت کتابخانه های عمومی حوزه خود را با نظارت انجمن کتابخانه ای شهرستان هزینه کند. 

حاجی دلیگانی افزود: اخیرا متوجه شدیم دولت قبل، تمام پول های نیم درصد درآمد شهرداریها را از حساب شهرداریها برداشت کرده و به حساب متمرکز نهاد کتابخانه های عمومی کشور واریز کرده در حالی که طبق قانون باید منابع در اختیار انجمن کتابخانه ای همان شهرستان باشد برای استفاده در همان شهر.

وی تاکید کرد: اگر دولت از حساب شهرداریها این درآمد نیم درصد را برداشت کرده باید به حساب انجمن کتابخانه های هر شهرستان واریز می کرد و واریز به حساب متمرکز در اختیار نهاد کتابخانه، تخلف است و وزیر اقتصاد باید در این زمینه پاسخگو باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خاندوزی برای این اقدام غیر قانونی پاسخ قانع کننده ندهد، سوال برای بررسی بیشتر به صحن مجلس ارجاع خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر