جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 73609
تاریخ انتشار: 27 فروردين 1401 15:23
رئیس پارلمان بخش خصوصی به پاستور نامه نوشت

مطالبه فوری اتاق ایران از «رئیسی»

روسای کمیسیون های اتاق ایران طی نامه به رئیس جمهور خواهان ابقای مهرداد جمال ارونقی در سمت معاونت فنی گمرک شدند.
به گزارش راه امروز: روسای دوازده کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی صنایع معادن، کشاورزی ایران با توجه به تغییرات گسترده در وزارت امور اقتصادی و دارایی طی نامه از غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران خواهان ابقای مهرداد جمال ارونقی در سمت معاونت فنی گمرک با دستور سید ابراهیم رئیسی جمهور شدند.

به همین منظور، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران هم با ارسال نامه ایی خطاب به رئیس جمهور درخواست روسای 12 کمیسیون تخصصی اتاق ایران را به پاستور ارسال کرد. 

متن نامه ارسال شده به رئیس جمهور به شرح زیر است: 

 درنامه روسای کمیسیون های بخش خصوصی خطاب به رئیس جمهور آمده است: «احتراما به استحضار می رساند، پس از آغاز به کار دولت سیزدهم و یکدست شدن ارکان نظام، فعالان بخش خصوصی، کارآفرینان وسرمایه گذاران تولیدی کشور انتظار داشتند با جایگزینی شایسته سالاری به جاری روابط فامیلی وسیاسی، مدیران کارآمد، باتجربه وسالم بر مسند مسئولیت گمارده شوند.  همچنین از مدیرانی که طی 4 سال گذشته در شرایط بحرانی تحریم های ناجوانمردانه، با شایستگی و کاردانی موجبات تحمل وعبور از شرایط سخت را فراهم آوردند؛ تقدیر و در جایگاه مسئولیت خود ابقا گردند. در همین راستا، می توان از مهمترین شاهرگ اقتصادی کشور نام برد که گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان دروازه صادرات و واردات کالا است. علاوه بر آن بانک مرکزی شاهراه توسعه صادرات به ویژه در شرایط نیاز به ارز و راهبرد توسعه کشور بر مبنای توسعه صادرات به شمار می آید. بنابراین گمرک و بانک مرکزی دو سازمان کلیدی و رکن اقتصادی کشور به شمار می روند. بدیهی است، کلیه فعالان اقتصادی و دست اندرکاران اقتصادی کشور از خدمات ارزنده جناب آقایان مهدی میراشرفی، رئیس پیشین گمرک و جناب آقای مهرداد ارونقی معاون سابق فنی گمرک و همچنین جناب آقای معمارنژاد، معاون سابق اموربانکی، بیمه وشرکت های دولتی وزارت امور اقتصاد ودارایی مطلع و قدردان می باشند. سهم بسزایی که نامبردگان در تسهیل واردات و صادرات کشور داشته اند، مخصوصا هشدارها و اطلاع رسانی های به موقع این دو مقام ارزشمند دولت در مورد رسوب کالاهای اساسی در گمرک که موجب شد، معضل کمبود خوراک و سایر نهاده های اساسی در سال گذشته مرتفع شود.»  

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «متاسفانه در تغییرات اخیر وزارت امور اقتصاد ودارایی، اطلاع حاصل شد که این مدیران خدوم نظام وملت معزول شده اند. از آنجایی که در شرایط فعلی تشدید تحریم ها وهمه گیری ویروس کرونا، عزل مدیران نامبرده ممکن است تبعاتی برای فعالیت های اقتصادی داشته و فعالان این حوزه را با نگرانی های دوچندانی مواجه نماید.خواهشمند است به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور دستور فرمایند ضمن بررسی عملکرد جناب آقایان میراشرفی، ارونقی و معمار نژاد، نسبت به ابقاء و ادامه فعالیت های آنان در سمت های قبلی اقدام مقتضی مبذول فرمایند.»







لازم به توضیح است که «مهرداد جمال ارونقی»، معاون فنی گمرک ایران با تغییراتی که از سوی احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گمرک رخ داد، 27آذرماه از منصب خود در این سازمان استعفا داد و مهدی میراشرفی رئیس وقت گمرک ضمن مشورت با وزیر اقتصاد با درخواست ارونقی موافقت کرد. 

ارونقی از سال ۱۳۹۷ معاونت فنی و امور گمرکی گمرک ایران را برعهده داشت. او در مدتی که مسئولیت معاونت فنی گمرک جمهوری اسلامی را بعهده داشت توانسته بود تا با ایجاد همگرایی میان صادر کنندگان و واردکنندگان و گمرک، شرایط مطلوبی را در عرصه تجارت رقم بزند. 

او یکی از جوان ترین نیروهای گمرک کشور بود در که در جایگاه معاونت فنی خدمات ارزنده ایی را به نفع عامه مردم به ویژه در بحث واردات واکسن کرونا به کشور انجام داد. ارونقی درعین حال یکی از مدیرانی دولتی بود که در مدت خدمتش، تعامل بسیاری خوبی با اصحاب رسانه داشت. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر