دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 73532
تاریخ انتشار: 17 دی 1400 10:11
یک محموله لوازم‌آرایشی ممنوعه در پایتخت در سکوت گمرک تخلیه شده، که با توجه به عدم واکنش گمرک به این موضوع، نیاز است که مخبر معاون اول رئیس جمهور و خاندوزی وزیر اقتصاد در این زمینه شفاف‌سازی کرده و رفع ابهام کنند.

به گزارش راه امروز: چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک محموله ترانزیتی لوازم‌آرایشی ممنوعه در پایتخت و با سکوت سازمان گمرک تخلیه شده است. 

بررسی ها نشان می دهد، این محموله لوازم‌آرایشی در برندهای مختلف که به‌صورت ترانزیتی وارد کشور شده بود و باید ظرف مهلت مقرر از کشور خارج میشد، در قلب تهران تخلیه می‌شود.  بدون اینکه این محموله لوازم‌آرایشی از کشور خارج شود، پروانه صادره توسط گمرک باشماق اعلام وصول می‌شود.

با وجود انتشار چنین خبری، گمرک ایران در یک سکوت خبری، هیچ اشاره‌ای به این موضوع مهم نکرده و گویا قصد مرور زمان این موضوع را دارد.



شفاف سازی کنید!

حال رسانه بولتن نیوز،  در مطلب دیگری خطاب به مخبر؛ معاون اول رئیس‌جمهور و خاندوزی، وزیر اقتصاد نوشته است: «با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود در زمینه «جلوگیری جدی از قاچاق با روش‌های جهادی و انقلابی» تأکید داشته‌اند؛ انتظار آحاد جامعه از دولت سیزدهم این است که در خصوص موضوع تخلیه محموله لوازم‌آرایشی ممنوعه در پایتخت کشور شفاف‌سازی و رفع ابهام نمایید.»

با این حال، برخی اخبار حاکی از این است که تیمی از مراجع نظارتی و انفورماتیک گمرک ایران عازم گمرک باشماق شده‌اند تا موضوع را رسیدگی کنند. به نظر می‌رسد ابعاد این قضیه فراتر از این محموله بوده و ظاهراً کالاهای دیگری هم با این شیوه، قاچاق شده‌اند.
 
البته بولتن نیوز اعلام کرده که ظرف روزهای آتی ابعاد جدیدی از پرونده را روشن خواهد کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر