پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 73511
تاریخ انتشار: 16 دی 1400 00:44
بار ترانزیتی قاچاق در باشماق اعلام وصول می‌شود؛ در تهران تخلیه!

قاچاق شیک لوازم‌آرایشی در سکوت کامل گمرک

بار ترانزیتی از لوازم‌آرایشی که در باشماق اعلام وصول می‌شود، در تهران تخلیه شد تا یک قاچاق شیک دیگر رقم بخورد و اقتصاد کشور بیش‌ازپیش آسیب ببیند.
به گزارش راه امروز: جلوگیری جدّی از قاچاق با روش‌های جهادی و انقلابی. مسئله‌ی قاچاق خیلی مسئله‌ی مهمّی است و با شوخی شوخی و آهسته‌کاری و مانند اینها هم کاری پیش نمیرود؛ باید یک کار جهادی قاطعِ انقلابی کرد. «بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام.»

بررسی‌ها حاکی از این است یک محموله لوازم‌آرایشی در برندهای مختلف که به‌صورت ترانزیتی وارد کشور شده بود و باید ظرف موعد مقرر از کشور خارج شود، در تهران تخلیه می‌شود و بدون اینکه این لوازم‌آرایشی از کشور خارج شود، پروانه ترانزیتی صادره توسط یکی از گمرکات غرب کشور اعلام وصول می‌شود.

حال با توجه به تخلیه این لوازم‌آرایشی در روز روشن در پایتخت که همگی کالاها از نوع ممنوعه بوده‌اند لازم است گمرک ایران به این سؤالات پاسخ داده و موضوع را شفاف‌سازی نماید:
 
۱. مقدار و ارزش لوازم‌آرایشی تخلیه‌شده در تهران چه میزانی بوده است؟ و این محموله ترانزیتی از کدام کشور وارد قلمرو جمهوری اسلامی ایران شده و مقصد آن کدام کشور بوده است؟

۲. با توجه به اعلام وصول پروانه ترانزیتی، دقیقاً اعلام شود آیا کالای دیگری به‌جای لوازم‌آرایشی در کانتینر جاسازی و ادامه مسیر داده‌شده است و یا کاربر گمرک مرزی نسبت به اعلام وصول پروانه ترانزیتی اقدام کرده است؟

۳. شگرد قاچاقچیان در قاچاق این حجم لوازم‌آرایشی در روز روشن، به چه صورتی بوده و شرکت مربوطه چند اظهارنامه ترانزیتی قبل از این محموله با اعلام وصول گمرک مقصد داشته است؟

۴. گمرک ایران پس از اطلاع از موضوع چه اقدامات قانونی در این زمینه انجام داده و چرا تاکنون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این زمینه از سوی سازمان گمرک ایران - که به رسانه‌ای کردن کشف کالاهای قاچاق حتی در حجم کم اقدام می‌کند- برای رفع ابهام و روشن شدن افکار عموم مردم، انجام‌نشده است؟
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
كمرك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
0
0
سلام وقتي مديركل كمرك باشماق ف حً با وثيقه ميليارد در صندلي مديركل نشسته است ونيروهاي سالم كنار هستن همين ميشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
0
0
تاوقتی مدیران فاسد در راس سازمان گمرگ قراردارند و از عوامل خود درگمرکات اجرایی حمایت می کنند وضع همین است و متاسفانه نیروهای ارزشی به گوشه ای رانده شده و تماشاگرند
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
0
0
وقتی یک بیسواد از گروه تواشی میشه وزیر اونم یک مدیر بیسوادتر از خودش میذاره رئیس گمرک چه جوری میخواد جلوی تخلفات بگیره
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر