پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 73386
تاریخ انتشار: 11 دی 1400 13:46
فاطمی امین، خاندوزی و عبدالملکی در آستانه استیضاح

زمزمه استیضاح سه وزیر رئیسی

وعده های وزراء در کنار انتظار مجلس از دولت باعث شده تا برخی نمایندگان زودتر دست به کار نظارت در مرحله آخر آن که استیضاح است شوند.
به گزارش راه امروز: مجلس شورای اسلامی در چندماهه‌ای که دولت سیزدهم روی کار آمده، فرصتی را به برخی از وزراء برای نشان دادن توانایی‌های خود داده است. اما به نظر می رسد که خانه ملتی‌ها چندان از عملکرد برخی از وزرای دولت راضی نیستند و از این جهت بعد از تذکراتی که به بعضی از آنان داده شده است حالا در مرحله بعد بعضی از نمایندگان مجلس به سراغ مبحث استیضاح برخی از وزراء کابینه آیت الله رئیسی خصوصا وزرای اقتصادی رفته‌اند.

در این میان نام وزرای اقتصاد ، صمت، کار و حتی وزارت کشور بر سر زبان‌ها افتاده است. مشکلاتی از جمله سقوط ارزش بورس، مسائل مربوط به بالا رفتن قیمت خودرو و .... سبب شده تا نمایندگان مجلس از عملکرد وزرای اقتصادی دولت رضایت نداشته باشند و از این جهت برخی از نمایندگان به دنبال استیضاح آنان باشند.

در همین رابطه، «علیرضا پاک فطرت»، نماینده شیراز با اشاره به عملکرد «احسان خاندوزی»، وزیر اقتصاد و «فاطمی امین»،  وزیر صمت بیان کرد:  «اگر لازم شد به وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت، تذکر محکم‌تر خواهیم داد و طرح سوال از آن‌ها را جدی پیگیری می‌کنیم و اگر نتوانند ما را راضی کنند روی به به استیضاح می‌آوریم.»
 
موضوع خودروسازان یکی از مواردی بود که سبب شد تا نمایندگان در حوزه استیضاح وزیر صنعت معدن تجارت اقداماتی انجام دهند. برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از اقدام ستاد تنظیم بازار در راستای افزایش قیمت خوردها که منجر به نارضایتی متقاضیان خودرو شده انتقاد کرده و خواستار بازگشت قیمت‌ها به وضعیت قبل شدند. طراح استیضاح وزیر صمت عنوان کرده بود که رشد قیمت‌ها منطق درستی ندارد و با افزایش قیمت خودرو نمی‌توان مشکل خودروسازی کشور را حل کرد.

همچنین در برخی از اخبار غیر رسمی نیز درباره وزیر کار آمده است که مجلس به دنبال سوال از عبدالملکی است و این موضوع مقدمه‌ای برای استیضاح وی است؛ چراکه نمایندگان مجلس از عملکرد وی و دو وزیر دیگر راضی نیستند. اما این اخبار ضدونقیض است و همانطور که مباحثی غیررسمی از استیضاح این سه وزیر مطرح می‌شود، برخی نیز این موضوع را شایعه‌ای خوانده و مطرح می‌کنند که خصوصا در بحث استیضاح وزیر کار این موارد دقیق نیست.

در هر حال سه چهار روز پیش رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به سوال ذاکر از وزیر کار در خصوص موضوع کار از نماینده سوال کننده خواست که شش ماه به وزیر فرصت دهد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
0
0
وزیر صمت حتما باید بر کنار بشه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر