جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 73293
تاریخ انتشار: 07 دی 1400 10:14
داستان بازی کردن مهدی مهدوی کیا با پیراهنی که پرچم اسرائیل روی آن بوده همچنان ادامه دارد.
مهدی مهدوی کیا، ملی پوش سابق تیم ملی ایران و البته سرمربی کنونی تیم امید ایران، این روز‌ها درگیر حواشی سفت و سختی شده است. او چند روز پیش در یک بازی دوستانه به درخواست فیفا شرکت کرد و چالش سختی را به جان خرید.

 ماجرا از این قرار بود که برای این بازی دوستانه به دو تیم پیراهن‌هایی داده شد که پرچم کشور‌های عضو فیفا روی آن نقشه بسته بود. در کنار پرچم‌های مختلف، پرچم اسرائیل هم روی این پیراهن دیده می‌شد. ضمن اینکه سرمربی تیم رقیبی که مهدوی کیا در آن بازی می‌کرد هم آورام گرانت اسرائیلی بود. همین دو مورد، اما سوژه‌ای برای چند خبرگزاری خاص و البته روزنامه کیهان شد تا مهدوی کیا را حسابی مورد انتقاد قرار دهند.


البته که به غیر از این رسانه ها، چندین نماینده مجلس هم علیه مهدوی کیا موضوع گرفته و او را خائن خوانده اند. در چنین شرایطی چهره‌های ورزشی و سیاسی زیادی هم از مهدوی کیا حمایت کرده و او را سرباز و اسطوره ایران خوانده اند.

به تازگی، اما محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در گفت و گویی که با روزنامه اعتماد داشته، از زاویه‌ای دیگر به این موضوع پرداخته است. او پوشیدن پیراهن مذکور را نقد می‌کند، ولی در ادامه حرف‌های تندی نسبت به منتقدین مهدوی کیا بیان می‌کند. دادکان در بخشی از صحبت هایش می‌گوید: «اینجا چیزی که واقعیت است و برای مردم کشورم ملموس است می‌گویم. بدون هیچ حب و بغضی یا زمینه‌ای که مثلا تحت فشار بوده یا نبوده واقعیت‌ها را می‌گویم. آقای مهدی مهدوی‌کیا رفته بازی کرده. با یک تیم عربی مقابل تیم منتخب دنیا. مشکل الان چیست؟ اینکه مهدوی‌کیا نباید آن پیراهن را می‌پوشیده یا در آن مسابقه بازی نمی‌کرده؟ به نظر خود من آن پیراهن را نباید می‌پوشید. پیراهنی که پرچم اسراییل روی آن بوده. اگر مهدی مهدوی‌کیا چسب روی آن پرچم می‌زد و بازی می‌کرد حرفی پیش نمی‌آمد. ولی من می‌خواهم یک سوال بپرسم. کشور‌های عربی در حال حاضر دارند با اسراییل رابطه برقرار می‌کنند؛ کشور‌هایی مثل بحرین و امارات و عمان و سایرین. اگر فردا این کشور‌ها بروند یک مربی از نظر خودشان کاربلد اسراییلی بیاورند و بگذارند سرمربی تیم ملی خودشان آیا تیم ملی ایران با این‌ها بازی نمی‌کند؟ مثلا امارات مربی اسراییلی بیاورد ایران مقابل امارات بازی نمی‌کند؟ مطمئن باشید بازی می‌کند. به خاطر اینکه سرمربی حریف اسراییلی است که ما نمی‌رویم خودمان را بیندازیم عقب که بازی نکنیم. این یک بخش قضیه. ولی اگر لباسی به من می‌دهند که پرچم اسراییل روی آن است نباید بپوشم. این عقیده من است.»

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در ادامه انتقادات تندوتیزی می‌کند و می‌گوید: «من همین‌جا می‌گویم مهدی مهدوی‌کیا برای ما یک ورزشکار صرف نیست. جنبه‌های اخلاقی را هم ایشان رعایت کرده. ما نباید ایشان را بسوزانیم. دارند این بچه را فراری می‌دهند. فدراسیون الان کجاست؟ بیاید از مهره‌اش دفاع کند. چرا نمی‌آید این کار را بکند؟ حالا یک‌سری هستند که مهدی را می‌کوبند. اگر ما در این مملکت به کسی بدهکار باشیم که هستیم فقط خانواده شهدا هستند. خانواده جانبازان. هی می‌گویند مهدی عذرخواهی کند. از نماینده مجلس عذرخواهی کند؟ از مسوولان عذرخواهی کند؟ اگر قرار است عذرخواهی انجام شود فقط نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران است. کدام مسوول در این مملکت بچه‌اش رفته جبهه؟ کدام نماینده مجلس بچه‌اش را فرستاده جبهه یا جزو مدافعین حرم که امروز همه‌شان کاسه داغ‌تر از آش شدند؟ یا آن رسانه‌هایی که امروز مهدوی‌کیا را می‌کوبند.

شما از آرمان‌های انقلاب کدامش را رعایت کردید جز شعار، تظاهر، ریا و دروغ؟ خواهش می‌کنم حرف‌های مرا حذف نکنید. اجازه بدهید اگر من این را در خودم می‌بینم که بیایم و حرف بزنم، واقعیت‌ها را به مردم بگویم. آن‌هایی که امروز کاسه داغ‌تر از آش شدند کدام یک از آرمان‌های انقلاب را رعایت کردند؟ بچه‌هاشان همه خارج از کشور هستند. یک نفر مدافع حرم و جانباز و شهید ندادند. همه این‌هایی که اعتراض کردند همه پسر دارند. اگر اعتقاد داری بفرست جلو بچه‌ات را. مهدی مهدوی‌کیا را بکوبیم! خب کوبیدیم! علی دایی را هم می‌کوبیم. فلان مدیر را هم می‌کوبیم. کی دیگر سوار این قطار است غیر خودتان؟ همه را از این قطار پیاده کردید. رساندید به گلوی مردم.

مهدی مهدوی‌کیا نباید آن لباس را می‌پوشید. بهتر بود چسب می‌زد روی پرچم. ولی آیا وقتی او دعوت شده کسانی که در جریان بودند نباید بیایند دفاع کنند؟ بیایند بگویند اگر در این قسمت کوتاهی شده ما هم دخیل بودیم؟ هی می‌گویند ایشان بیاید عذرخواهی کند. عذرخواهی از تو نماینده مجلس کند؟ عذرخواهی از تو مسوول بکند؟ عذرخواهی فقط از خانواده شهدا. آن‌هایی که یک قدم جلوترند. می‌گویند «سرم را سرسری متراش‌ای استاد سلمانی/ که هر کس در دیار خود سری دارد و سامانی»
می‌گویند سلمانی اگر کسی را گیر نیاورد می‌نشیند سر خودش را می‌زند. حالا ما هیچی برایمان نمانده دانه دانه داریم آدم‌های خودمان را می‌زنیم. آن‌هایی که در جریان بودند باید بیایند پاسخگو باشند و همه را نیندازند گردن مهدی. نمی‌شود که هر اتفاقی می‌افتد مسوولان بروند کنار و یک کلام نیایند حرف بزنند. یک‌سری که اصلا در ورزش نیستند می‌آیند حرف می‌زنند. کار را می‌رسانند به جایی که فقط دنبال عذرخواهی‌اند.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر