چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: 73288
تاریخ انتشار: 07 دی 1400 09:11
مگر گمرک چند نفر مانند ارونقی با چنین روحیه ای جهادی، مردمی و مُدیر دارد. آیا قرار است برخی از بول هوسان و افراد مسئله دار در برخی کمیته های حل اختلافی به جای وی سکان معاونت فنی گمرک را برعهده بگیرند.
به گزارش راه امروز به نقل از خط بازار: در اتفاقی عجیب چند روز پیش مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک از سمت خود استعفا داد. این خبر شوکه کننده تعحب همگان را برانگیخته است. چه فعالان صنعتی و اقتصادی که ماه ها شاهد تلاش شبانه روز و بی وقفه وی در معاونت فنی گمرک بودند چه دلسوزان دولتی و اصحاب رسانه و برخی دستگاه های نظارتی. 

اگر کسی طی ماه های اخیر فقط یک بار به دفتر مهرداد جمال ارونقی مراجعه کرده باشد، به خوبی تصدیق خواهد کرد که این وی با هوشمندی و ابتکار چگونه از تمام ظرفیت های موجود(علی رغم سنگ اندازی درون سازمانی و برون سازمانی و وجود محدودیت های فراوان) برای حل مشکلات مردم در گمرک استفاده کرد. این «مرد میدان گمرک» چند ویژگی اصلی داشت:

1- در پذیرش ارباب رجوع هیچ تمایزی قائل نشد. درب معاونت فنی در چارچوب ضوابط به روی همگان باز بود. تهرانی و غیرتهرانی نداشت. سفارش شده و مردم عادی نداشت. همگان در چشم وی یکسان بودند. مهم حل مشکل و کمک به رونق اقتصاد ملی بود.

2- در انجام امور شب و روز نداشت. گویی بعد از وقت اداری تازه ساعت کار این مرد جهادی آغاز می شد. بسیاری از مراجعه کنندگان مسائل شان را در بستر فضای مجازی تا پاسی از شب از وی مطالبه می کردند و پاسخ می گرفتند.

3- در اجرای کارها فرد پشت میز نبود. بارها برای ترخیص کالاهای ضروری شخصا به گمرکات کشور در ساعت های بامداد مراجعه کرد تا بتواند در میدان مسائل را بررسی و حل و فصل کند. کافی است از افراد شاغل در دفتر ایشان نسبت به خستگی ناپذیر بودن این مدیر جوان گمرکی سوال شود.

4- در مدیریت کارها عالمانه و هوشمندانه رفتار کرد. به همین خاطر تلاش کرد با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی(واتساپ، تلگرام و …) بروکراسی های اداری را دور بزند و بسیاری از نامه نگاری ها و دستورات را در همین بستر فضای مجازی صورت دهد.

5- در بسیاری از مسائل شجاعانه رفتار می کرد. هیچ ابایی از کسی نداشت. اگر کاری به صلاح کشور و منافع ملی بود قطعا انجام می داد و در مقابل فشارهای نابه حق سیاسیون و ارگان های خاص مقابله می کرد. دستگاه های مربوطه در خصوص اعلام آمار واکسن های وارداتی به کرات شجاعت وی را دیدند.

حال چنین فردی به یکباره مجبور به استعفا می شود. استعفایی که برخی از صنعت گران آن را "روز عزای گمرک” نامیدند. صنعتگرانی که به حق ارونقی را "مرد میدان گمرک” می دانند. مگر گمرک چند نفر مانند ارونقی با چنین روحیه ای جهادی، مردمی و مُدیر دارد. آیا قرار است برخی از بول هوسان و افراد مسئله دار در برخی کمیته های حل اختلاف به جای وی سکان معاونت فنی گمرک را برعهده بگیرند. مگر رسالت اصلی دولت سیزدهم استفاده از مدیران جوان و جهادی نیست؟ آیا هدف دولت مردمی و عدالت خواه ابراهیم رئیسی خانه نشین کردن ارونقی ها در دولت است؟ پس چرا باید در وزارت اقتصاد چنین اتفاقاتی بیفتد؟ قطعا وزیر اقتصاد می بایست در خصوص پشت پرده استعفای مرد میدان گمرک پاسخگو باشد و نمایندگان مجلس نیز از وی در این خصوص سوال کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر