دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 73202
تاریخ انتشار: 04 دی 1400 10:29
کدام کالاها قاچاقی وارد شدند؟

قاچاق 2.5میلیارد دلاری «لوازم یدکی» در سال 99

ریز نمرات آمار قاچاق منتشر شده، نشان میدهد، میزان قاچاق «لوازم یدکی» نسبت به سایر کالاها رکورد زده است؛ به طوریکه بنابر آمارها، در سال ۹۹ برابر با ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار لوازم یدکی به صورت قاچاق وارد بازار ایران شده است.
براساس آماری که یک منبع آگاه در اختیار خبرنگار «تعادل» قرار داده، در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰ قلم کالا شامل «لوازم یدکی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لوازم بهداشتی ، پارچه، پوشاک، اسباب بازی،کفش، چای و کامپیوتر» به ارزش ۸میلیارد و ۷۰۰ میلیون به صورت قاچاق وارد کشور شده است. حجم قاچاق ممنوعه ها نیز ۵۰۰ میلیون دلار ذکر شده است.

 ریز نمرات آمار قاچاق ارائه شده، نشان میدهد، میزان قاچاق «لوازم یدکی» نسبت به سایر کالاها رکورد زده است؛ به طوریکه بنابر آمارها، در سال ۹۹ برابر با ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار لوازم یدکی به صورت قاچاق وارد بازار ایران شده است. دومین کالایی که بیشترین حجم قاچاق را در سال ۹۹ به خود اختصاص داده، «لوازم خانگی» است که ارزش آن یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار گزارش شده است.

قاچاق «لوازم آرایشی» نیز یک میلیارد و ۱۰۰میلیون دلار عنوان شده که در جایگاه سوم لیست قاچاق سال ۹۹ جای گرفته است. میزان قاچاق سایر کالاها از جمله «لوازم بهداشتی» ۹۰۰ میلیون دلار، «پارچه» ۷۰۰ میلیون دلار، «کفش» ۵۰۰ میلیون دلار، «چای» ۲۰۰ میلیون دلار و «کامپیوتر» ۲۰۰ میلیون دلار در سال گذشته بوده است.  میزان قاچاق کالاهای ممنوعه نیز به صورت کلی ۵۰۰ میلیون دلار گزارش شده است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر