سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: 73075
تاریخ انتشار: 28 آذر 1400 13:02
وزیر صمت: استیضاحم جدی نیست!

«خاندوزی» در آستانه استیضاح

خاندوزی که پس از پیروزی ابراهیم رئیسی به کرسی ریاست ساختمان باب همایون رسید اکنون تنها نظاره گر اوضاع اقتصادی کشور است. نه از بهبود بازار ارز و طلا و سکه خبری است نه از سرو سامان دادن به بازار سرمایه.
اختصاصی - راه امروز: وزیر اقتصاد کمتر از چهار ماه است که مدیریت وزارت اقتصاد را بر عهده دارد اما گروهی از نمایندگان مجلس معتقدند که احسان خاندوزی نقشه راه ندارد و باید استیضاح شود. ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری خود را از اواسط مرداد آغاز کرد و وزرای دولت سیزدهم در هفته اول شهریور از مجلس رای اعتماد گرفتند.

احسان خاندوزی که یکی از نمایندگان مجلس بود، توانست از همکاران خود ۲۵۴ رای اعتماد بگیرد؛ اما هنوز چهار ماه از وزارت خاندوزی در وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی نمی‌گذرد که موضوع استیضاح او مطرح شده است.

خاندوزی یکی از برنامه‌‌های اصلی خود را حمایت از بورس و سروسامان دادن به این بازار سرمایه‌ای اعلام کرد اما تاکنون نتوانسته رضایت بورسی را کسب کند، یکی از اتفاقاتی که اخیر برای وزیر اقتصاد رخ داد طوفان توئیتر با هشتگ‌های «استیضاح وزیر ناکارآمد» و «بورس را دریابید» بود.

سوال یا استیضاح 

جدی‌ترین مخالفت‌ها از سوی اعضای کمیسیون اقتصادی صورت گرفته، به طوریکه نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از امضا ۵۰ نماینده برای استیضاح از وزیر خبر می‌دهد. 

کاظم موسوی می‌گوید: ر حال حاضر ۵۰ نماینده طرح سوال از وزیر اقتصاد که در حد استیضاح است را امضا کردند. به گفته او وزیر باید در کمیسیون جوابگوی سوالات نمایندگان باشد و اگر نمایندگان قانع نشدند، باید در صحن مجلس توضیحات خود را ارائه دهد تا مردم هم بشنوند.

به گزارش راه امروز، البته موسوی امروز در اظهاراتی عنوان کرده که بنده سوالی را در خصوص مسائل اقتصادی از وزیر اقتصاد مطرح کردم و اساسا موضوع استیضاح کذب است. اما غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به خبر استیضاح وزیر اقتصاد گفت: هیچ استیضاحی اعلام وصول نشده و فعلا مجلس تعطیل است. 

او در عین حال تاکید کرده که ممکن است برخی تلاش‌ها برای جمع‌آوری امضا وجود داشته باشد ولی نمی‌توانم جریان یافتن هیچ اقدامی را تایید کنم، هرچند که زمزمه‌هایی برای این دست اقدامات وجود دارد ولی اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم و نمی‌توانم تایید کنم.  اما آنچه به طور قطع می‌توان گفت این است که حتی اگر چنین امضاهایی هم جمع شده باشد هنوز هیچ استیضاحی اعلام وصول نشده است. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان اظهار کرده که با توجه به وجود مشکلات اقتصادی و وجود نارضایتی از عملکردها، محتمل هست که چنین اتفاقی رخ بدهد، اما در حال حاضر خبر رسمی در این باره نمی‌توان تایید کرد چون استیضاح هیچ وزیری هنوز اعلام وصول نشده است.

به اعتقاد نمایندگان مجلس وزارت اقتصاد نقشه راه ندارد و اوضاع بدتر از گذشته شده است.

وزیر صمت: استیضاحم جدی نیست!

علاوه بر وزیر اقتصاد، دومین وزیری که موضوع استیضاحش مطرح شده وزیر صمت است. استیضاح وزیر صمت از روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه، در مجلس کلید خورده و نمایندگان از آن مطلع هستند.

آنطور که گفته شده استیضاح وزیر صمت در مرحله جمع‌آوری امضا است و نمایندگان در حال جمع آوری امضا برای رسمیت بخشیدن به آن هستند. فاطمی امین در شهریور رای اعتماد ۲۰۵ نماینده را گرفت. البته  فاطمی‌امین در پاسخ به سوالی پیرامون طرح پیشنهاد استیضاح وی در مجلس گفته است که این بحث‌ها خیلی جدی نیست!

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر