دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 73020
تاریخ انتشار: 27 آذر 1400 00:19
مشاور امنیت ملی آمریکا: مذاکرات احیای برجام به خوبی پیش نمی رودجیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مذاکرات در مورد پایبندی متقابل ایران و آمریکا به برجام "به خوبی پیش نمی رود" .
«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا که در شورای روابط خارجی صحبت می‌کرد، گفت که مذاکرات در وین به خوبی پیش نمی‌رود و این به معنای آن است که هنوز راهی برای بازگشت به برجام نداریم. وی همچنین گفت که ایالات متحده از طریق مذاکره کنندگان اروپایی "هشدار" خود را در مورد "حرکت رو به جلو" تهران در برنامه هسته ای، به ایران منتقل کرده است.

سالیوان که در یک وبینار صحبت می کرد گفت: مذاکرات در مورد پایبندی متقابل ایران و آمریکا به برجام "به خوبی پیش نمی رود" به این معنا که ایالات متحده هنوز راهی برای بازگشت به توافق ندارد.

 جیک سالیوان که در یک وبینار صحبت می کرد، همچنین گفت که ایالات متحده از طریق مذاکره کنندگان اروپایی "هشدار" خود را در مورد "حرکت رو به جلو" تهران در برنامه هسته ای، به ایران منتقل کرده است.

گفتنی است که دور هفتم مذاکرات در دولت جدید ایران دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز و در نهایت چهارشنبه شب دهم آذر ماه هیأت ایرانی دو سند به طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای. در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که در هفته گذشته در وین در جریان بود.

این مذاکرات امروز،‌ جمعه برای انجام رایزنی گروه‌های مذاکره کننده با پایتخت‌های خود به طور موقت متوقف شده و طی روزهای آتی دوباره از سرگرفته خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر