يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 72819
تاریخ انتشار: 19 آذر 1400 13:23
فاطمی امین وزیر صمت خبر داد

عرضه 260 هزار خودرو به بازار تا سال 1401

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح اقدامات وزارت صمت برای تعادل قیمت خودرو، از ورود ۲۶۰ هزار دستگاه خودرو طی امسال و سال آینده به بازار خبر داد.
سید رضا فاطمی امین درباره افزایش قیمت خودرو با اشاره به اینکه یک مصوبه‌ای ستاد تنظیم بازار در این خصوص داشته است، اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو به آن معنا نبوده است؛ از اردیبهشت ماه تا کنون قیمت‌های خودرو تثبیت شده بود اما از سوی دیگر هزینه ها افزایش یافته بود؛ قیمت مواد اولیه و ملزومات تولید هم افزایش پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه یک روالی از قبل در کشور وجود داشت که هر ۶ ماه یک بار این آثار تورمی تعدیل شود، تصریح کرد: آنچه که برای مردم بیشتر اثر گذار و مهم است قیمت های بازار است نه کارخانه و شکاف قابل توجهی بین قیمت های کارخانه و بازار وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه شکاف قابل توجهی بین قیمت‌های بازار و کارخانه و در واقع یک رانتی وجود دارد، افزود: کسی که خودرو را از خودروساز تحویل می گیرد یک دفعه از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان منفعت حاصل می کند.

فاطمی امین یادآور شد: باید به تولید کمک کنیم که هم کیفیت را ارتقا دهد و هم افزایش تولید را بدهد.

وی با بیان اینکه با برنامه ای که تنظیم شده از این هفته در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته فروش خودرو خواهیم داشت، یک روز ایران خودرو یک روز سایپا پیش فروش می کند، افزود: تا پایان امسال بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه تحویل می شود، به همین میزان هم برای سال آینده پیش فروش می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه با اصلاح قیمتی که اتفاق افتاد، در واقع نصف تورمی که در کالاها و در بازار وجود دارد قیمت خودرو اصلاح شد؛ افزود: این باعث می شود یک مقدار گردش مالی در خودروسازی ها اتفاق بیفتد و از زیان آنها کم شود و افزایش تولید داشته باشیم.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: امیدواریم با این ۲۶۰ هزار دستگاه که تا پایان سال عرضه می شود، بازار متعادل شود.

وی در رابطه با مبادلات ایران و روسیه با ارز ملی نیز گفت: روش های مختلفی برای این امر وجود دارد، از جمله ارز ملی، تهاتر و روش های مختلف دیگر.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر