دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 7196
تاریخ انتشار: 11 آبان 1392 12:35
ادوارد اسنودن، مأمور پیشین اطلاعاتی آمریکا که در روسیه پناهنده شده است در نامه ای خطاب به مقامات آلمانی خواستار پشتیبانی آنان در مقابل فشارهای دولت آمریکا علیه وی شده است.

به گزارش راه مردم به نقل از انتخاب ؛ ادوارد اسنودن در نامه اش به تاریخ سی و یکم اکتبر گذشته خطاب به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان فدرآل، و همچنین نمایندگان مجلس و دفتر دادستان فدرآل آلمان گفته است که فاش گویی های او در خصوص شنود مکالمات تلفنی در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی باعث شده که برای اولین بار مسألۀ سوءاستفاده از افکار و اعتماد عمومی کشورهای متحد آمریکا توسط سرویس های اطلاعاتی این کشور مورد توجه قرار بگیرد.

در این نامه که ادوارد اسنودن مستقیماً در اختیار یکی از نمایندگان گروه سبزهای پارلمان آلمان قرار داده، مأمور پیشین اطلاعاتی آمریکا آمادگی خود را برای ایراد شهادت در مقابل دستگاه قضایی آلمان در مورد شنود مکالمات تلفنی آنگلا مرکل توسط سرویس های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده است.

با این حال، وکیل روسی ادوارد اسنودن گفته است که موکل او می تواند شهادت خود را در خود روسیه ارایه و از رفتن به آلمان پرهیز کند، زیرا، در این صورت پناهندگی سیاسی خود را در روسیه از دست خواهد داد. هانس کریستیان شتروبل، نمایندۀ سبزها در مجلس آلمان نیز که به مدت سه ساعت با ادوارد اسنودن ملاقات کرده گفته است که مأمور پیشین اطلاعاتی آمریکا ترجیح می دهد که به جای سفر به آلمان در مقابل کنگرۀ آمریکا شهادت بدهد.

امروز همچنین شش شرکت بزرگ آمریکایی فن شناسی های اطلاعاتی، یعنی "گوگل"، "اپل"، "فیسبوک"، "یاهو"، "ماکروسافت" و شرکت "ای او ال" در نامه ای به کمیسیون قضایی سنای آمریکا از کنگرۀ این کشور خواستند که مراقبت بیشتری در خصوص فعالیت های آژانس امنیت ملی آمریکا از خود نشان داده به طوری که علاوه بر رعایت شفافیت در این فعالیت ها زندگی خصوصی افراد مورد تعرض قرار نگیرد.
برچسب ها: اسنودن
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر