جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 7194
تاریخ انتشار: 11 آبان 1392 11:42
نایب رییس اول کانون زنان بازرگان ایران؛

احساس نیاز به حضور زنان در فعالیتهای اقتصادی و تولیدی

به گزارش راه مردم، فریده بستان بان، نایب رییس اول کانون زنان بازرگان ایران، در حاشیه هفتمین نشست زنان بازرگان کشورهای اسلامی  ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل کانون زنان بازرگان ایران گفت: در شرایطی فعلی جامعه، نیاز به حضور زنان در فعالیتهای اقتصادی، تولیدی و خدماتی احساس می شود. چرا که زنان با پتانسیل بالای کار خود می توانند نقش موثری در توسعه اقتصادی ایفا نمایند. چنانکه در کشورهای پیشرفته با رشد اقتصادی بالا، زنان سهمی بزرگ از تولید را برعهده دارند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی اوقات در برخی موارد مشاهده می شود به خاطر تفکر و فرهنگ سنتی حاکم بر جامعه از حضور زنان در فعالیتهای اقتصادی و بازرگانی حمایت نمی شود این در حالی است که کنار گذاشتن زنان به معنای عدم استفاده از تمامی امکانات تولیدی، اقتصادی جامعه ای است که بر رشد اقتصادی و تولید کشور موثر واقع می شود.

نایب رییس اول کانون زنان بازرگان ایران تصریح کرد: کانون زنان بازرگان با هدف حمایت و توانمندسازی زنان برای ورود به عرصه فعالیتهای تجاری، ایجاد فضای مساعد کسب و کار و توسعه کارآفرینی در راستای توسعه اقتصادی کشور تشکیل شده است.

بستان بان در ادامه توضیح داد: هدف اصلی شکل گیری این کانون بالابردن سطح علمی، تخصصی و فنی زنان  در عرصه های مختلف اقتصادی، ایجاد بسترهای مناسب کسب و کار برای زنان،  ایجاد تسهیلات و امکان برای حضور فعال زنان در عرصه های اقتصادی و بین المللی و  افزایش ارتباط کانون با کلیه بخش های نظام اقتصادی است.

وی بیان کرد: هم اکنون کانون زنان بازرگان در برخی از استانهای کشور از جمله همدان، کرمان، گرگان، مشهد، سنندج، اراک و بندرعباس راه اندازی شده است که هم اکنون در شهر کاشان، شعب دیگری از کانون زنان بازرگان در حال شکل گیری است.

نایب رییس اول کانون زنان بازرگان ایران در پایان ضمن تاکید بر حمایت بیشتر دولت از این کانون یادآورشد: با توجه به قوانین برابری که برای مرد و زن در جامعه وجود دارد اما بعضی اوقات قوانین نانوشته ای وجود دارد که مانع از ورود فعال زنان به فعالیتهای بازرگانی و اقتصادی جامعه می شود. بدین منظور از تمامی مسئولین مملکتی و دست اندرکاران می خواهیم که کانون بازرگانان زنان را بیش از بیش مورد حمایت خود قرار دهند و زمینه حضور هر چه بیشتر زنان را در فعالیتهای اقتصادی و بازرگانی جامعه فراهم نمایند.

منبع: مهندس نیوز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر