شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 70283
تاریخ انتشار: 09 مهر 1400 11:22
محموله جدید واکسن از مبدا اروپا در راه است

واکسن کرونای وارداتی به مرز ۸۰میلیون دوز رسید

بررسی آمار‌های گمرک ایران نشان می‌دهد، تا کنون بیش از ۷۹ میلیون دوز واکسن از گمرک فرودگاه امام خمینی ترخیص شده است.

به گزارش راه امروز: بنابر آمار اعلامي از سوي گمرك ايران،  از ۱۵ بهمن ۹۹ تا هفتم مهر سال جاری ۶۰ محموله واکسن کووید-۱۹ از طریق فرودگاه امام‌خمینی وارد کشور شده و پس از انجام تشریفات گمرکی به طور حمل یکسره شبانه روزی و از پای پرواز به طور مستقیم تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شد.

بنابر آمار اعلامي از سوي معاون فني گمرك، روز پنجشنبه هشتم مهرماه با ورود شصتمین محموله واکسن کرونا شامل ۶ میلیون دز از نوع سینوفارم، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۷۹ میلیون دز گذشت. به گفته مهرداد جمال ارونقي، ۶ میلیون دز واکسن وارداتی کرونا در روز پنجشنبه، سی و ششمین محموله واکسن چینی سینوفارم بود. این محموله شمار واکسن‌ها را به ۷۹ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۶۰۶ دز رساند.

آمارها بيانگر اين است كه در بازه زماني ياد شده،  ۷۹ میلیون دوز واکسن از کشور‌های «چین، ژاپن، ایتالیا، روسیه، کره جنوبی، اتریش و هند»  وارد ایران شده است.

ريز واردات در هشت ماه
ريز جزئيات آمار اعلامي نشان می‌دهد تا هشتم مهرماه، ۷۹ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۶۶۰ دُز واکسن در ۶۰ مرحله  وارد ایران شده که در فاصله مرداد تا هشتم مهرماه ۸۳ درصد واکسن‌ها وارد کشور شده است که این آمار برای شهریور و مهر به ۶۶ درصد می‌رسد.

همچنین هشت درصد در تیرماه، یک درصد خرداد، پنج درصد اردیبهشت، دو درصد فروردین سال جاری وارد شده و در سال گذشته نیز یک درصد در اسفند و کمتر از یک درصد نیز در بهمن ماه بوده است.  

بررسی جزئیات واردات واكسن كرونا در بازه زماني ياد شده، حاكي از اين است كه بیشترین میزان مربوط به سینوفارم از چین با ۶۹ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دُز  در ۳۶ مرحله است. همچنین از چین یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن آسترازنکا (کووکس) به ایران وارد شده است.

در همين حال جدول واردات واكسن كرونا بيانگر اين است كه از روسیه تاکنون ۱۵ محموله وارد شده که یک میلیون و ۳۷۰ هزار دُز اسپوتنیک و ۹۶۳ هزار دُز آسترازنکا بوده است. 

از ژاپن نیز دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دُز  در سه محموله آسترازنکا و از کره جنوبی یک محموله ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دُزی (کووکس)وارد کشور شده است. از ایتالیا نیز یک میلیون و ۴۵۲ هزار دُز (کووکس) و از اتریش ۶۵۰هزار دُز  آسترازنکا به ایران وارد شده است. هند هم فقط یک محموله ۱۲۵ هزار دُزی واکسن بهارات به ایران ارسال داشته است.


محموله جدید واکسن در راه است

تحليل داده هاي واردات واكسن بيانگر اين است كه ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در شهریورماه وارد کشور شد و از اول مهر ماه تاکنون۱۹ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است. البته بنابه اعلام ارونقي، ظرف امروز و فردا  هم ۲محموله واکسن آسترازنکا از مبدا کشور‌های اروپایی به کشور وارد خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر