پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 70277
تاریخ انتشار: 09 مهر 1400 09:44
رحیم‌پور ازغدی: روحانی اپوزیسیون می شود / امید فرانسه به چین برای بازگشت ایران به مذاکرات وین / اعلام آمادگی بن سلمان برای پایان جنگ یمن / واکنش اسلامی به ادعای وجود ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در ایران
در بسته خبری صبح روز جمعه مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم:

امید فرانسه به چین برای بازگشت ایران به مذاکرات وین
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز (پنجشنبه) گفت: پاریس روی چین حساب می کند تا با "استدلال های قانع کننده" خود ایران را برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای متقاعد کند.

معاون رئیس جمهور: نظریه مورد قبول ما «امام و امت» است نه «دولت - ملت» 
میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در حکمرانی باید مجموعه‌ای از نظریه‌ها را به کار گرفت، گفت: گاهی ما از نظریه‌های خوبی استفاده می‌کنیم اما در اجرا آن اتفاقی که باید بیفتد، نیفتاده است. بر خلاف الگوی غربی که حکمرانی را مبتنی بر Nation State تعریف می‌کند، علی‌المبنا ما با این مشکل داریم و مسئلۀ ما امام و امت است.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت روز ۸ مهر اعلام کرد که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۰ هزار و ۴۲۸ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۳۱ هزار و ۶۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

واکنش اسلامی به ادعای وجود ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در ایران
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص فعالیت‌ها و مواضع اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: تروریسم هسته‌ای با ترفندهای فتنه آمیز و کاغذ و عکس ماهواره ای که اصالتی ندارد و با شواهد غیرمستدل اتهاماتی علیه برنامه هسته‌ای ایران وارد می‌کند که این رفتار ها نخ نما شده است؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان سازمان مستقل و بین‌المللی نباید بازیچه گروه‌های تروریستی قرار بگیرد.

اعلام آمادگی بن سلمان برای پایان جنگ یمن
خبرگزاری عربستان گزارش داد که ولی‌عهد این کشور با مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره توقف جنگ یمن گفت‌و‌گو کرده و حمایت خود را از ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به بندر الحدیده و بازگشایی مشروط فرودگاه صنعاء ابراز کرده است. بن سلمان در این دیدار بر ابتکار ادعایی ریاض برای پایان دادن به بحران یمن تأکید کرده است؛‌ طرحی که شامل آتش‌بس فراگیر تحت نظارت سازمان ملل متحد است.

رحیم‌پور ازغدی: روحانی اپوزیسیون می شود
رحیم پور ازغدی گفت: در یک مقطعی بنی صدر اپوزیسیون بوده و بعد از آن هم هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد اپوزیسیون شدند و فکر می‌کنم روحانی هم در حال تبدیل شدن به یک اپوزیسیون است؛ البته تبدیل شدن این افراد به اپوزیسیون به معنای معیوب بودن سیستم نیست.

طالبان تجمع زنان در کابل را سرکوب کرد
گروه طالبان با تجمع چند زن افغان مقابل دبیرستانی در شرق کابل که خواستار احقاق حقوق دختران و بازگشت آنها به مدرسه بودند، خشونت‌آمیز برخورد کرد. زنان معترض امروز (پنجشنبه) بنرهای اعتراضی از جمله "قلم‌هایمان را نشکنید، کتاب‌هایمان را نسوزانید، مدارسمان را نبندید" در دست گرفته بودند که با یورش نیروهای طالبان مواجه شدند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر