يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 6997
تاریخ انتشار: 05 آبان 1392 19:57
یک گروهک تروریستی به نام "سازمان جیش العدل" مسئولیت شهادت مرزبانان ایرانی را در سیستان و بلوچستان برعهده گرفت. این گروه گفته است که اعدام ۱۶ نفر در زندان زاهدان در روز شنبه، آن را از حملات انتقام جویانه آینده باز نخواهد داشت.

یک گروهک تروریستی به نام "سازمان جیش العدل" مسئولیت شهادت مرزبانان ایرانی را در سیستان و بلوچستان برعهده گرفت.

به گزارش «انتخاب» ؛ وبلاگ این گروه کشتار مرزبانان ایرانی در منطقه سراوان در جنوب شرق ایران را در اظهاراتی غیرانسانی اقدامی «موفق و پیروزمندانه» توصیف کرده و گفته است که به این‌گونه کشتارها ادامه خواهد داد.

 

این گروه گفته است که اعلام مسوولیت این اقدام «به دلایل امنیتی» به تاخیر افتاد.

این گروه همچنین گفته است که اعدام ۱۶ نفر در زندان زاهدان در روز شنبه، آن را از حملات انتقام جویانه آینده باز نخواهد داشت.

 

در حمله گروهی به مرزبانان ایرانی در منطقه سراوان ١٤ نفر از مرزبانان ایرانی شهید و هفت نفر دیگر مجروح شدند. اشرار سپس از منطقه مرزی ایران فرار کرده و در پاکستان پناه گرفتند.

 

 

علی عبداللهی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران با اشاره به موافقت نامه امنیتی بین ایران و پاکستان خواستار "جدیت بیش‌تر طرف پاکستانی برای کنترل مرزها در مبارزه با تروریسم" شده است.

 

گروه موسوم به «جند‌الله» برای مدتی از شیوه مشابه ارتکاب این اقدام در مورد مرزبانان در ایران و سپس فرار به پاکستان استفاده می‌کرد تا این که عبدالمالک ریگی، رهبر آن گروه بازداشت و شبکه او متلاشی شد.

 

محمد مرزیه دادستان زاهدان اعلام کرد که ١٦ نفر از "افراد شرور که پیش از این حکم اعدام آن‌ها در مراجع عالی قضایی به تایید رسیده بود ولی بنا بر دلایلی اجرای حکم آن‌ها به تعویق افتاده بود" اعدام شدند.

افشای رد پای چند کشور منطقه‌ و فرامنطقه‌ای در جنایت سراوان

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ضمن تشریح جزئیاتی از شهادت 14 مرزبان در شرق کشور گفت: اطلاعاتی داریم که دو کشور در منطقه تروریست‌ها را ساپورت مالی کرده و حداقل سه کشور در منطقه و فرامنطقه از آنان پشتیبانی اطلاعاتی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین ذوالفقاری در همایش فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی گفت: ما در طول سال‌جاری و اواخر سال گذشته ده‌ها مورد تعرض به واحدهای گشتی را داشتیم که در بیشتر موارد متجاوزان با دادن تلفات خاک کشور را ترک کردند.

ذوالفقاری با بیان اینکه این حادثه اولین حادثه و اولیت تلفات نبود است، گفت: منطقه‌ای که این اتفاقات در آن رخ داده عمدتا از مسیرهایی بود که درگذشته برای تردد تروریست‌ها و انجام انواع و اقسام قاچاق از آن استفاده می‌شد.

وی با اشاره به اقدامات مرزبانی در کنترل مرزهای کشور گفت: از زمانی که کار کنترل مرزها را شروع کردیم و آن را تمرکز دادیم شاهد تهدیدات مفصلی از ناحیه این گروه‌ها بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بین اینکه مرزبانان اقدامات دشمنان در مرز را سد کرده‌اند گفت: این اقدامات باعث شده که حرکات به نقاط صفر مرزی کشیده شود.

رد پای چند کشور در پشتیبانی مالی و اطلاعاتی از تروریست‌ها

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درباره کشورهایی که اقدام به حمایت مالی و اطلاعاتی از تروریست‌ها می‌کنند نیز گفت: همان‌طور که پیشتر هم اعلام کردیم اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد روند آینده اقدام علیه امنیت کشور از ناحیه تجهیز و پشتیبانی گروه‌های معاند است و در این زمینه اطلاعاتی داریم که از جانب دو کشور در منطقه تروریست‌ها پشتیبانی مالی شده و حداقل سه کشور در منطقه و فرامنطقه نیز اقام به پشتیبانی اطلاعاتی از این افراد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی تجهیزاتی و فنی نیز از تروریست‌ها وجود دارد گفت: درباره نحوه آموزش به آنان نیز گزارشاتی به دست ما رسیده است.

به گفته فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی امروزه صرفا چهار تن و بدون هیچ پشتوانه اطلاعاتی و مالی امکان انجام چنین اقداماتی را ندارند و بدیهی است که از این افراد حمایت‌هایی صورت می‌گیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر