شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 69770
تاریخ انتشار: 24 شهريور 1400 00:53
فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو طی حکمی علیرضا مهری اسکویی را به عنوان سرپرست شرکت آپکو به جای حسن جلینی (مدیرعامل) معرفی کرد. این حکم در حالی صادر شده که از انتصاب جلینی در شرکت آپکو کمتر از 10 ماه است که می گذرد.
به گزارش خط بازار؛ روز یکشنبه مورخ 21 شهریور، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو طی حکمی علیرضا مهری اسکویی را به عنوان سرپرست شرکت آپکو به جای حسن جلینی (مدیرعامل) معرفی کرد. این حکم در حالی صادر شده که از انتصاب جلینی در شرکت آپکو کمتر از 10 ماه است که می گذرد و لذا همین موضوع برای بسیاری از فعالان صنعت خودرو جای تامل است.

حسن جلینی که از نیروهای صداوسیما و مامور به ایران خودرو است، پیش از این از سال 1398 تا 1399 به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت نسیم صبح امید ایران خودرو مشغول به کار  بود که به یکباره مدیرعامل آپکو شد. از آنجایی که وی از دوستان محسن صالحی نیا، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) است لذا در انتصاب وی به عنوان مدیرعامل در سال 1399 شبهاتی در بین برخی از فعالان خودرویی ایجاد شده بود. 

از این رو عمر کوتاه مدیریتی جلینی در آپکو این سوال را مطرح می کند که اساسا چرا وی مدیرعامل شد و چرا عزل گردید؟ قطعا کمیته انتصابات ایران خودرو که مدعی انتخاب افراد شایسته و باکفایت براساس سوابق و تخصص است به خوبی در این خصوص می تواند اطلاع رسانی کند. قطعا بازرسی متعهد ایران خودرو می تواند علت تغییرات مکرر در آپکو طی دو سال اخیر را تشریح کند و قطعا مدیرعامل جهادی و کوشا ایران خودرو دلایل متقنی برای عزل جلینی دارد که قابل تامل خواهد بود.

قرار بود دیروز(دوشنبه مورخ 22 شهریور) مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید شرکت آپکو برگزار شود که به دلایل نامشخصی این مراسم لغو گردید. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر