يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 69419
تاریخ انتشار: 14 شهريور 1400 14:00
روند كاهشي در بازار خودرو ادامه دارد؟

قیمت روز خودرو‌هاي سايپا وايران خودرو

پژو ۲۰۷ دنده‌ای امروز یکشنبه ۳۴۳ میلیون تومان فروخته می‌شود و نسبت به روز قبل کاهش دو میلیون تومانی را تجربه می‌کند. همین محصول اولین روز مردادماه سال جاری ۳۰۶ میلیون تومان قیمت داشت.
به گزارش راه امروز: روند افزایش قیمت خودرو‌های داخلی دقیقا از یک هفته پیش متوقف شد و امروز یکشنبه چهاردهم شهریور، در بازار شاهد افت قیمت برخی از مدل‌های محبوب هستیم. مثلا پژو ۲۰۷ دنده‌ای با کاهش دو میلیون تومانی نسبت به روز شنبه، ۳۴۳ میلیون تومان فروخته می‌شود اما این عدد نسبت به اولین روز‌های مردادماه یعنی شش هفته قبل، ۳۷ میلیون تومان بیشتر است.   

 سمند LX، پژو ۴۰۵، مدل‌های مختلف پراید و تیبا دو پلاس هم نسبت به اولین روز هفته بین یک تا دو میلیون تومان ارزان شده‌اند. قیمت روز دیگر محصولات ایران‌خودرو و سایپا را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

پژو پارس و سمند LX هر کدام دو میلیون تومان ارزان شده‌اند و به‌ترتیب در بازار آزاد ۲۷۰ و ۲۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز به همین اندازه کاهش قیمت پیدا کرده و ۳۴۳ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. پژو ۲۰۰۸ هفته گذشته رقم‌های بالاتر از یک میلیارد را به‌ثبت رساند و امروز ۹۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما این محصول، پنج میلیون تومان بیشتر از روز شنبه قیمت دارد.

رشد نرخ ارز همواره به عنوان یکی از دلایل اصلی گران شدن خودروها مطرح می‌شود و پای ثابت ادله مجوز افزایش قیمت خودرو است. این در حالی است که برخی کارشناسان و مسئولان معتقدند، در مورد میزان اثرگذاری نرخ ارز بر قیمت تمام شده تولید خودرو باید راستی آزمایی صورت گیرد، چرا که به گفته خودروسازان، بخش قابل توجهی از خودروها با قطعات داخلی تولید می‌شوند و قیمت تولید این خودروها نباید تاثیرپذیری مستقیم از نوسانات لحظه‌ای نرخ ارز داشته باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر