جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 69207
تاریخ انتشار: 08 شهريور 1400 09:46
از صحبت‌های وزیر جدید اقتصاد برداشت اشتباهی صورت گرفته. خیلی از همکاران ما هم با عجله و خوشحالی تیر زده‌اند: رجیستری موبایل به‌زودی حذف می‌شود.
روز گذشته بود که یک خبر مهم درباره بازار موبایل به تیتر رسانه‌ها تبدیل شد. حذف رجیستری موبایل از مبادی ورودی.

برداشت‌های اشتباه از صحبت‌های وزیر اقتصاد 

همانطور که آغاز رجیستری موبایل باعث شد قیمت این کالا حسابی زیر و رو بشود و سر به فلک بکشد، علی‌القاعده حذف رجیستری هم شرایط را برای ارزان شدن موبایل فراهم می‌کند.  اما اصلا ماجرا از این قرار نیست و برداشت‌های اشتباهی از صحبت‌های وزیر اقتصاد صورت گرفته است.

اما ماجرا از چه قرار است؟ موضوع به این شکل بوده که  وزیر جدید اقتصاد از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) بازدید می‌کند و بعد از این بازدید متوجه می‌شود رجیستری موبایل برای مسافرانی که از خارج از ایران به کشور وارد می‌شوند باعث سردرگمی آن‌ها شده است.

آنطور که متوليان گمركي می‌گویند بسیاری از مسافران خارجی که نصف شب به ایران بازمی‌گردند بدون داشتن اطلاع از لزوم رجیستری حضوری، پس از مدتی متوجه می‌شوند که موبایل آن‌ها سرویسی ارائه نمی‌کند و پس از مراجعه دوباره به گمرک، بازهم این مشکل برطرف نمی‌شود.

حالا در بازدید سید احسان خاندوزی از گمرک و گفت‌وگو با مسافران قرار شده تا کارگروهی تشکیل شود و پس از اقدامات لازم موضوع رجیستری حضوری در گمرک به رجیستری غیر حضوری تبدیل شود. دقت کردید؟

فقط شرط حضوری به غیر حضوری تغییر پیدا کرده است. تازه همین شیوه نیز هنوز قطعی نشده و باید پس از تشکیل کارگروه منتظر این اتفاق باشیم. پس بی‌خود بابت ارزان شدن موبایل به دلتان صابون نزنید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر