چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: 69022
تاریخ انتشار: 02 شهريور 1400 12:12
در ادامه جلسه امروز بررسی برنامه ها و صلاحیت زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری در دستور کار قرار گرفت.  سخنگوی کمیسیون آموزش: پس از بررسی برنامه‌های آقای زلفی‌گل گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم و تحقیقات فناوری، کمیسیون با تصدی ایشان در وزارت علوم موافقت کرد.

زلفی گل شخصی دارای تجربه و روحیه ای تحول گراست

درخشان در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت علوم:

مجلس ما در برهه ای حساس برای تصمیم گیری قرار دارد و می طلبد گرفتار احساسات نشویم و با منطق و عقلانیت برای آینده کشور تصمیم بگیریم.

زلفی گل شخصی دارای تجربه و روحیه ای تحول گراست. او کسی است که نیازهای عالی و نیازهای دانشگاهی را به خوبی می شناسد و درک می کند.

کسی که در مورد او صحبت می کنیم برای عبور از چالش های کشور، برنامه دارد.بزرگترین چالش ما تولید علم است، علمی که منجر به فناوری و خلاقیت شود. آقای زلفی گل در برنامه خود تبیین کرده است که دنبال علمی است که کارآمدی داشته باشد تا زمینه اقتدار کشور فراهم شود.

مقالات علمی او تبدیل به اختراع شده است و این نشان می دهد این ظرفیت نخبه علمی کشور، می تواند سکان‌دار وزارت بزرگ علوم باشد.

جامعه علمی ایشان را به عنوان نخبه علمی تلقی می کند و جامعه فرهنگی به عنوان فرهنگ مدار می شناسد پس مشخص است که او، جایگاه ویژه ای دارد.

آقای زلفی گل چالش های عمده تولید علم و ساختار دانشگاه های کشور را به خوبی می شناسد.

با اطمینان می گویم با توجه به شناختی که از او دارم ایشان توانمندی مدیریت جامعه علمی و تحقیقاتی کشور را دارد.

مگر وزرای قبلی سابقه وزارت داشتند؟ مگر ایشان سرباز نظام نبوده اند؟ او تنها شخصیتی است که جوایز بین المللی ارزشمندی داشته است و ما باید به او افتخار کنیم.

زلفی گل در فتنه پرونده خوبی دارد

محمد خدابخشی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت علوم:

موافقت ها و مخالفت های ما نمایندگان، باید براساس آموزه های دینی و شایسته سالاری باشد.


شخصیت، صداقت و پشتکار از مهمترین ویژگی هایی است که باید وزیر علوم داشته باشد و ما نیز مدنظر قرار دهیم.

توانایی جسمی، سلامت فیزیکی و سن شاخص دیگری است که باید آن را سنجید تا ببینیم قدرت سازمان دهی وزارتخانه بزرگ را دارد یا خیر که تجارب زلفی گل نشان می دهد توانایی دارد و می تواند مدیریت کند.

از نظر علمی هم، سوابق زلفی گل نشان می دهد که او در این زمینه تجربه دارد. او در همه مقاطع تحصیلی از دبستان تا دبیرستان گرفته تدریس داشته این یعنی می تواند سیاست گذاری کند.

وزیری که ما رای می دهیم باید مسئولیت پذیر باشد.

126 نماینده موافقت کردند که این نشان می دهد او شایسته است. اشتغال مدنظر ایشان است که اهمیت بسیار بالایی دارد.

او در دوران فتنه 88 پرونده بسیار خوبی دارد و در مواقعی که به مواضع ایشان حمله می کردند، ترویج نیروهای بسیجی از نشانه های بصیرت ایشان بود و در عمل ثابت کرده در مسیر اسلام قرار دارد.

دلالی رای برای برخی وزرای پیشنهادی!

ابراهیم رضایی، نماینده دشتستان می‌گوید:

«جریاناتی خارج از مجلس در حال تلاش برای کسب رای اعتماد برای برخی وزرا هستند. به چه نام و عنوانی این کار را می‌کنند؟ این کارها به دولت آقای روحانی می خورد. دلالی رای در شان دولت آقای رئیسی نیست.»

چرا باید فردی که ۳۶ سال سابقه معاونت دارد را برای وزارت بیاوریم؟!

روح الله ایزدخواه نماینده بیرجند مخالف وزیر پیشنهادی علوم:

وزارت علوم وزارت تخصص ها است. زلفی گل استاد تمام است و باید دانشگاه را اداره کند و او چه نسبتی با وزارت علوم دارد؟

وزارت بهداشت و فوق تخصص چشم و مغز متفاوت است. مگر نه اینکه حضرت اقا فرمودند تحول کشور در دستان جوانان انقلابی است. اقای رییسی کابینه را اصلاح کرده و ما شما را همراهی می کنیم.

تحصیل کرده گان ما بیکارتر از بی سوادان هستند.من 7 ساله بودم زنگنه وزیر بود و الان فرزندم سوم من 7 ساله است و همچنان زنگنه وزیر است. چه زمانی باید این مقوله بسته مدیریت را بشکنیم.

چرا باید فردی که ۳۶ سال سابقه معاونت دارد را برای وزارت بیاوریم؟!

زنگنه ها و جهانگیری ها خدای وزارت و مدیریت بودند! چرا به امر حضرت آقا درباره دولت جوان حزب اللهی عمل نمی‌کنیم.

زلفی گل علاقه به خاتمی دارد و معتقد به ساخت تندیس بنی صدر بود

علی یزدی خواه نماینده تهران و مخالف وزیر پیشنهادی علوم در سخنانی به شدت از او انتقاد کرد و گفت:

به وزیر پیشنهادی علوم احترام می گذاریم اما او تجربه در دانشگاه همدان داشته است و هم اکنون می خواهد با حجم عظیم از دانشجو مواجه شود. او چگونه می خواهد در این جایگاه تکیه بزند از آنجایی که تجربه ندارد.

کار پیش رو بی شک سنگین است، دستور کارها و اولویت ها ها فراوان است و او به خیلی از مسائل توجه نکرده است. او برای کنکور و معضلاتش برنامه شفاف ندارد.

و بر این باور است که از بنی صدر خبیث تندیس بسازیم ایا این سخن سنجیده است. دولت اول احمدی نژاد مستقر شد او از معاونت دانشگاه انصراف داد.

زلفی گل علاقه ویژه‌ای به آقای خاتمی دارد. باید اعلام کند نسبتی با اهالی فتنه ندارد. اعلام نام ایشان برای وزارت، موجب شعف غربگرایان و اصلاح طلبان شد.

در 8 سال بودجه های پژوهشی تنزل یافته است. او 600 مقاله علمی دارد و شبانه روزی کار کرده است این وزارت خانه کلیدی است و سرنوشت آینده ما است. در زمینه آموزش و پروش و وزارت علوم و انتخاب وزیران نباید مماشات کرد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر