جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 68960
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1400 19:44
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان

گودرزی: عین‌اللهی ضمانت دهد، از طب سنتی حمایت می‌کند

در ادامه جلسه مجلس بررسی صلاحیت بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و در مان در دستور کار قرار گرفت.
در ادامه جلسه مجلس بررسی صلاحیت بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و در مان در دستور کار قرار گرفت. کمیسیون بهداشت عین اللهی را برای بر عهده گرفتن این سمت تائید کرد. 

گودرزی: عین‌اللهی ضمانت دهد که تعداد پزشکان را افزایش و از طب سنتی حمایت می‌کند

عباس گودرزی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

چنانچه آقای عین اللهی قرار است وزیر بهداشت شوند باید به ملت تضمین دهند که کمبود پزشک را جبران کنند اما ایشان از سال 72 تا 83 که مسئول گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند نه تنها افزایش جذب دانشجو نداشتیم بلکه در انتهای مسئولیت ایشان کمتر از 2 هزار دانشجو در 37 دانشگاه جذب شدند.

 در سال 99 بیش از 590 هزار نفر در کنکور پزشکی شرکت کردند و تنها 1 درصد پذیرش شدند درحالی که بیش از 20 هزار نفر از آنها معدل بیش از 19 داشتند، آیا این سزاوار است؟ افزایش ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی اصلی‌ترین راهکار کمبود پزشک است.

چین بحران کرونا را با طب سنتی و قرنطینه حل کرد. 

طب سنتی با اینکه در ایران زبانزد است اما مظلوم است درحالی که سازمان جهانی بهداشت، راهکار طب سنتی را برای سال‌های 2014 تا 2023 داده است اما در ایران چرا چنین اتفاقی نمی‌افتد و حتی در بیمارستان‌ها 1 اتاق، اختصاص به طب سنتی نمی‌دهند.

آقای عین اللهی، به ما و ملت تضمین بدهید تا طرح پزشک خانواده، جبران کمبود پزشک و ترویج طب سنتی را اجرایی می کنید.

سازمان غذا و دارو به کسانی واگذار می شود که ذینفع هستند

عباسی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت گفت:

باید از نظر تعداد پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک رتبه اول منطقه را داشته باشیم که فاصله زیادی با این مهم داریم و دلیل آن تعارض منافع است و به همین دلیل دانشجویان کمی پذیرفته می شوند.

 نمی دانیم چطور می خواهید وضع مطلوب را برای ما ترسیم کنید که این وضع مطلوب افزایش تعداد بیمارستان های فعال، تخت های فعال و دانشگاه های علوم پزشکی است.

متاسفانه سازمان غذا و دارو به کسانی واگذار می شود که ذینفع هستند. به ما بگویید از فعالین حوزه دارو و غذا برای ریاست سازمان استفاده می کنید یا این افراد از مجموعه های دیگر که ذینفع نیستند انتخاب می شوند؟ سلامت محوری مهم است نه درمان محوری.

دومین روز بررسی کابینه ابراهیم رئیسی در مجلس شورای اسلامی پایان یافت. فردا صبح نشست بعدی مجلس برگزار می شود. 


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر