دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 6879
تاریخ انتشار: 30 مهر 1392 22:53
به گزارش راه مردم، حزب موتلفه در حالی مدعی شده است که خزانه دولت خالی نیست که مطابق با گزارشهای رسمی دولت بیش از 300 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و حتی اگر 1000 میلیارد دلار موجودی هم داشته باشد باز هم نه تنها خزانه اش خالی نیست بلکه منفی نیز هست.

بدنبال انتشار گزارش مستند «انتخاب» در پاسخ به ادعاهای دبیرکل موتلفه، این حزب با ارسال جوابیه ای به گزارش «انتخاب» پاسخ داد که متن آن همراه با توضیحات انتخاب در ادامه می آید:

مدير مسوول محترم سايت انتخاب

سلام عليكم

احتراماً وفق ماده 24 قانون مطبوعات مطلب زير را در پاسخ به نقد مواضع دبير كل حزب موتلفه اسلامي در خصوص «خزانه كشور» كه در تاريخ 28 مهر 92 ساعت 54/16 دقيقه در خروجي سايت ملاحظه شد، درج نماييد.

1- نقد مشفقانه دبير كل حزب موتلفه اسلامي در خصوص خالي نبودن خزانه كشور لازم بود توسط سخنگوي دولت يا شخص رئيس جمهور يا مدير كل خزانه پاسخ داده شود. سكوت اين سه منبع كه مخاطب اصلي آقاي حبيبي هستند دليل بر صحت ادعاي ماست.

2- خزانه كشور محل دريافت‌هاي دولت است. درآمد عمومي يكي از دريافت هاي دولت مي‌باشد كه بخشي از پرداخت‌هاي دولت از همين منبع صورت مي‌گيرد. پرداختهاي به موقع دولت در 6 ماهه اخير چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی نشان مي‌دهد كه خزانه هيچگاه خالي نبوده است.

3- بخشي از درآمد عمومي كشور ناشي از فروش انحصارات به صورت ارز و سپس طلا وصول مي‌شود و در حسابهاي خاص خزانه نگه‌داري مي‌شود. وجود انبوهي از طلا و ارز در خزانه كشور شاهد اين ادعاست كه بارها توسط مسئولين بانك مركزي يا مقامات وزارت دارايي اعلام شده است. اين قسمت قضيه جزو «اسرار مگو» نيست.

4- گزارشات دريافت‌ها و پرداخت‌هاي خزانه هر سه ماه يك بار و يا 6 ماه يك بار به مسئولين داده مي‌شود و اين گزارشات محرمانه بوده است، لكن هر كس از طريق پرداخت‌هاي به هنگام دولت مي‌تواند بفهمد خزانه خالي يا پر است.

5- موجودي حساب صندوق توسعه ملي از درآمد عمومي كشور كه مربوط به درآمد نفت است، حاصل مي‌شود. پس صندوق بخشي از خزانه كشور است كه به موجب قانون بخشي از درآمد كشور براي هزينه‌هاي خاص نگه‌داري مي‌شود كه موجودي آن هم مثبت است و خالي نيست.

ضمناً وقتی کلمه خالی را بکار می گیریم یعنی یک ریال هم پول نیست. آیا خزانه واقعاً یک چنین وضعیتی دارد؟

پاسخ منفی به این سوال به قدری بدیهی است که احتیاج به توضیح ندارد.

6- حمايت حكيمانه، نقدمشفقانه و رصد هوشمندانه راهبرد ما در برخورد با همه دولتهاست. همين رويكرد را با دولت جديد دنبال مي‌كنيم. دولت علاوه بر پيش‌بيني هاي بودجه، درآمدهايي دارد كه بايد آن را احياء كند. بند «ب» ماده 26 قانون پولي و بانكي به دولت اجازه مي‌دهد ما به‌التفاوت ناشي از تسعير و تغيير برابريهاي قانوني اگر مثبت بود، صرف بدهي‌هاي دولت به بانك مركزي شود و مازاد آن به درآمد عمومي واريز گردد. اگر هم منفي بود با انتشار اوراق مشاركت زيان را جبران كند. دولت با اعمال قانون پولي و بانكي مي‌تواند بخشي از بدهي‌هاي خود را بپردازد. اگر چنين اراده‌اي ندارد، نمي‌تواند خزانه كشور را متهم به «خالي» بودن كند. آن هم روزي كه هيئت نمايندگي ايران عازم ژنو براي مذاكرات هسته‌اي است. يك ديپلمات مي‌فهمد اعلام خبر نادرست خالي بودن خزانه در مذاكرات به نفع كدام طرف گفتگو است.

7- آنها كه با مواضع حزب موتلفه اسلامي آشنايي دارند مي‌دانند كه جدي‌ترين انتقادها را حزب به كاركردهاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي دولت قبل داشت و همين رويكرد را هم به دولت جديد دارد. نقد مشفقانه ما را نبايد برخورد قبيلگي و سليقگي ترجمه كنيد.

8- توصيه مي‌كنيم از اين پس براي پاسخ به نقدهاي اقتصادي حزب از عباراتي كه متضمن اهانت و نشر اكاذيب است، پرهيز كنيد تا با تكيه بر آن بتوان يك تعامل مثبت را دنبال كنيم، همچنين قبل از هر پاسخي با مسئولين مربوط كه مخاطب نقد هستند مشورت نماييد، تا پاسخ مشكل دولت را دوچندان نكند. فراموش نكنيد نقد، پرسش يك حق است و پاسخگويي مؤدبانه و اقناع كننده يك وظيفه!

با تشكر
روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي

توضیحات «انتخاب»

1- حزب خوشنام و معتبر موتلفه در حالی مدعی شده است که خزانه دولت خالی نیست که مطابق با گزارشهای رسمی دولت بیش از 300 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و حتی اگر 1000 میلیارد دلار موجودی هم داشته باشد باز هم نه تنها خزانه اش خالی نیست بلکه منفی نیز هست.

2- جای این سوال از حزب موتلفه است که وقتی شما در آغاز این دولت که وارث این حجم بدهی است مدعی پر بودن خزانه می شوید چرا در دولت قبل که هزار میلیارد دلار منابع مالی را مصرف کرد این چینین ادعایی نداشتید و احمدی نژاد را در سال 1388 حمایت کرده و در انتخاباتهای مجلس با وی لیست مشترک دادید.

3- اشاره حزب موتلفه به انتشار اوراق مشارکت نیز پیشنهاد عجیبی است چرا که اوارق مشارکت تنها به بدهی های دولت بعلاوه سود آن می افزاید.

4- در گزارش «انتخاب» به خوبی توضیح داده شده است که ذخائر طلای بانک مرکزی متعلق به دولت و در اختیار دولت نیست بلکه دولت بابت تحویل آن به بانک مرکزی یکبار ریال دریافت کرده بنابراین این طلاها در خزانه دولت نگهداری می شود.

5- همانطور که حزب موتلفه اطلاع دارد کشور بدلیل مواضع دولت قبل در سیاست خارجی در وضعیتی قرار گرفته است که درآمد ارزی کشور از 130 میلیارد دلار در سال نود به حدود 40 میلیارد دلار در امسال کاهش پیدا کرده است، که همین مقدار نیز قابل انتقال به داخل نیست وبسیاری از هزینه های ضروری کشور نیز مانند واردات گندم، کالاهای اساسی و هزینه های دفاعی اولویت دارد و عملا وضعیت کشور بمراتب دشوار تر از بیان ریاست محترم جمهور است و انتظار از حزب موتلفه آن است که بجای اینگونه تشکیکات بی اساس بدلیل مصالح نظام و منافع ملی بخشی از حمایت بی دریغی که از دولت احمدی نژاد بخصوص در دور اول کردند از دولت تدبیر وامید بعمل آورد.

در پایان بیانیه حزب موتلفه در پایان دولت نخست احمدی نژاد جهت قضاوت افکارعمومی منتشر می گردد:
حزب موتلفه اسلامی در بیانیه انتخاباتی سال 1388 خود ضمن اعلام حمایت از نامزدی محمود احمدی نژاد در انتخابات آتی ریاست جمهوری تاکید کرد که احمدی نژاد رکورد قابل قبولی از کارآمدی و لیاقت اصولگرایان را در اداره کشور باقی گذاشته است.

متن این بیانیه به این شرح است :

کمتر از دو ماه به برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مانده است، اهمیت این دوره به دلیل شرایط خاص جهانی و موقعیت ایران در منطقه وتداوم دشمنی آمریکا و اروپا به دلیل پیشرفت های علمی و سیاسی ایران بر کسی پوشیده نیست.

حزب موتلفه اسلامی ضمن دعوت از مردم عزیز و بزرگوار برای شرکت گسترده در انتخابات آینده نکاتی را در زیر یادآور می شود.

1- دهه چهارم انقلاب، به فضل الهی دهه رشد و بالندگی انقلاب اسلامی و دهه رشد شتابان کشور به سوی قله های پیشرفت و عدالت است. گفتمان اصولگرایی در اواسط دهه سوم انقلاب به عنوان یک گفتمان مسلط در میان طبقات مختلف مردم تبدیل به جنبش و نهضت فراگیر درآمد و اصولگرایان با کسب اعتماد عمومی توانستند تصویری از کارآمدی نظام را در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به نمایش بگذارند.

این رویکرد باعث شد ملت ایران مورد حقه و حسد قدرت های زورگوی جهان قرار گیرد و با تشدید تحریم ها و محدودیت ها روبرو شوند اما ملت ایران قهرمانانه ایستاد و تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کرد و سکویی برای پیشرفت های حیرت انگیز در قلمرو فناوری های نوین پدید آورد.

2- موقعیت ایران در منطقه وجهان و جایگاه رفیع ملت ایران در تحولات عمیق ساختاری در ساخت قدرت امروز در دنیا یک واقعیت انکاناپذیر است و ایستادگی ملت در نهایت منجر به تسلیم قدرت های جهانی شد و لحن تهدیدات تغییر کرده و می خواهند از دریچه گفتگو و مذاکره وارد شوند. امروز منطق جمهوری اسلام یایران یک منطق مطرح در محافل و مجامع جهانی است و این منطق آمریکا و رژیم صهیونیستی را از جامعه جهانی منزوی کرده است و غلبه منطق ملت ایران در این مجامع یک امر انکارناپذیر است.

منطق رئیس جمهور به نمایندگی از ملت در دانشگاه کلمبیا و نشست دوربان 2 در ژنو نشان داد آنان که بیش از سه دهه در اندیشه انزوای منطق انقلاب در جهان تلاش کردند امروز چقدر در جامعه جهانی منزوی و مطرود و منفورند.

3- نظام مردم سالاری دینی در ایران بیش از سه دهه کارآمدی خود را در اداره کشور نشان داده و در این مدت در برابر همه ناملایمات داخلی وخارجی و دخالت های بیگانگان و تهدیدات دشمنان ایستاده است.

رمز ایستادگی مشارکت وسیع مردم در سرنوشت خود و پاسداری از حیات انقلاب و اسلام از طریق حضور موثر و گسترده در انتخابات های گوناگون بوده است. امروز نظام سوسیال دموکراسی و لیبرال دموکراسی غرب با چالش های بزرگی روبروست اما اسلام و انقلاب اسلامی نفوذ خود را هر روز در منطقه و جهان بیشتر نشان می دهد.

به همین دلیل انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به دلیل چالش های سنگین دولت و ملت با استکبار و استبداد جهانی اهمیت فوق العاده و ویژه ای دارد.

انتخابات آینده یک انتخابات رقابتی، سالم و آزاد است و باید بیشترین حد مشارکت را شاهد باشیم. رئیس جمهور آینده باید با رای بالا انتخاب شود تا بتواند با اقتدار در مجامع جهانی ظاهر شود و حقوق ملت ایران را استیفا نماید. او باید رای بالا داشته باشد تا در برابر زورگویان جهان بایستد و فریاد ملت ایران را رساتر در جهان طنین انداز نماید.

4- حزب موتلفه اسلامی از مدتها پیش بررسی کارنامه دولت نهم را در دستور کار خویش قرار داده بود. با بررسی های دقیق در تاریخ 7/10/87 به این نتیجه رسید که عملکرد دولت در مجموع مثبت و قابل دفاع است و فصلی از کارآمدی اصولگرایان را در قوه مجریه به تصویر می نماید.

اما به دلیل اینکه حزب موتلفه اسلامی احدی از گروه ها و احزاب چهارده گانه در جبهه پیروان خط امام و رهبری است و برای خود حفظ تحفظ قائل نیست بررسی ها و کنکاش خود را همراه با دیگر اعضا ادامه داد تا اینکه در روز جمعه 4/2/88 در نشستی با حضور اعضا و مسئولان استانها به اتفاق آرا رای به حمایت از دکتر محمود احمدی نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داد.

موتلفه اسلامی دیدگاه های خود را برای اداره مطلوب تر کشور به منتخب ملت در انتخابات دهم تقدیم خواهد کرد زیرا جدا معقتد است که دهه پیشرفت و عدالت نیازمند به تغییرات جدی در برخی مدیریت ها و برنامه ها و سیاستگزاری ها است که انشاء الله رئیس جمهور شجاع و پرکار که نامزد حزب موتلفه اسلامی است آن تغییرات را با مشورت همه صاحبنظران دلسوز انجام خواهد داد.

5- حزب موتلفه اسلامی با حفظ احترام به دیگر نامزدهای مطرح انتظار دارد یک رقابت سالم، اخلاقی و جوانمردانه تدارک شود و نهایتا هر آن کس که مورد اعتماد قرار گرفت به دیده احترام نگریسته شود و همه در مدیریت دستگاه اجرایی در اخل و مدیریت دولت در مجامع جهانی او را یاری دهیم.

6- رئیس جمهور آینده باید مطالبات مردم و رهبری را پاسخگو باشد؛ رهبری و مردم انتظار دارند رئیس جمهور مومن به انقلاب و ارزش های الهی باشد، رهبری و مردم انتظار دارند رئیس جمهور با کفایت، شجاعت و با نشاط باشد. مردم و رهبری دوست دارند رئیس جمهور خادم ملت باشد و از درد ملت در اقصی نقاط کشور مطلع و برای درمان آن تئوری داشته باشد. مردم و رهبری می خواهند رئیس جمهور دلسوز محرومین و مستضعفان باشد و با مدیریت قدرتمند و گره گشای خود موانع را یکی پس از دیگری از میان بردارد.

مردم و رهبری انتظار دارند که رئیس جمهور لحظه ای را از پرداختن به پیشرفت مملکت و حفظ استقلال کشور فروگذار نکند ما در بررسی های خود و نیز مستند به مواضع آشکار مقام معظم رهبری در دیدارهای متعدد به این نتیجه رسیدیم.

دکتر محمود احمدی نژاد در کارنامه چهارساله خود توفیق خوبی در پاسخ به مطالبات مردم و رهبری داشته و رکورد قابل قبولی از کارآمدی و لیاقت اصولگرایان را در اداره کشور باقی گذاشته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر