شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - September 28 2024
کد خبر: 6863
تاریخ انتشار: 30 مهر 1392 09:02
به گزارش راه مردم،  طنزی که با واکنش خانواده شهدا مواجه شد. اگرچه همان روز این کامنت منتسب به نعیمه اشراقی از سوی وی به صورت رسمی و در پاسخ به دردنامه فرزند شهید همت تکذیب و در سایت جماران منتشر شد. اما فارغ از این تکذیبیه بعضی از رسانه‌ها با در پیش گرفتن خط تخریب به بازتاب کامنت تکذیب شده پرداختند. در پی این اتهاماتِ بی‌اساس و رفتارهای خلاف اخلاق، حمید انصاری قائم‌مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی (ره) در یادداشتی واکنش رسمی این موسسه را اعلام کرده است.
در بخشی از این یادداشت در واکنش به آنچه رخ داده آمده است: «درج نوشته‌ای ناروا، خلاف، سخیف و موهن در صفحه متعلق به خانم نعیمه اشراقی در فضای مجازی – که وی رسما انتساب آن را به خود تکذیب کرده است- قلب همه دوستان امام‌خمینی و بیش از همه قلب منسوبین امام را به درد آورد. این نوشته صرف‌نظر از سخافت و خلاف بودن، توهین به امام راحل و ولی نعمتان واقعی انقلاب یعنی خانواده عزیز شهیدان بوده است و به همین دلیل، انتشار آن از سوی هر فرد یا تشکیلاتی که انجام یافته باشد، فی نفسه اقدامی زشت و محکوم است. پخش خبر انتشار این مطلب سخیف و موهن - که انتشار آن هیچ نسبتی با موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام نداشته است - سوژه‌ای شد برای جریانی افراطی تا هجمه‌ای همه‌جانبه و گسترده را علیه این موسسه سازمان‌دهی کنند و از این ناحیه افکار عمومی را نسبت به نهادی که با نظر و حکم خاص حضرت امام تاسیس شده است، بدبین نمایند. برخلاف آنچه در چند رسانه خاص القا شده است بیت شریف حضرت امام و یادگار امام و موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام نه تنها نسبت به این واقعه «بی تفاوت» نبوده است بلکه به محض اطلاع، با حساسیت فراوان موضوع را تعقیب کرده و با آن برخورد نموده است. خبرگزاری فارس با وجود این‌که در این‌گونه موارد مطالب مرتبط را بلافاصله و حتی به صورت لحظه‌ای پوشش می‌دهد تا ساعت 10:30 صبح از انتشار تکذیبیه خودداری می‌کند.
نکته جالب این‌که همین جریان و روزنامه‌ای که امروز از سکوت و موضع نگرفتن موسسه در قبال خاطرات و مطالبی که نسبت به امام منتشر می‌شود با هیاهوی فراوان به‌ناحق داد سخن داده و بدان معترض است، در اعتراضات و ادعاهای قبلی‌شان در موضعی کاملا وارونه به موسسه از این بابت تاخته‌اند که به چه حقی خود را متولی اظهارنظر درباره خاطرات و مطالب مربوط به امام و زندگی امام و سخنان شخصیت‌ها درباره امام می‌داند!»
در پایان این یادداشت آمده است: «سخن آخر اینکه، موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام همصدا با دیگر نهادهای دلسوز نظام و همصدا با اکثریت قاطع ملت شریف ایران بر این باور است که امروز مهم‌ترین اولویت کشور، فراهم‌سازی فضایی آرام، متحد و منسجم و به دور از جنجال و افراط و تفرقه برای کمک به دولت منتخب مردم در ساماندهی امور اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم و تقویت و حمایت از موضع منطقی و خردمندانه نظام و دولت برای احقاق حقوق ملت ایران در مذاکرات بین‌المللی و در عرصه سیاست خارجی است. در چنین شرایطی هر اقدام و نغمه‌ای که مسیر افکار عمومی جامعه را از وحدت و انسجام ملی منحرف کند انحراف از خواست عمومی ملت است و برخلاف تذکرات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است. دولت محترم در پیشبرد اهداف مهم خویش نیازمند آرامش و همراهی عموم ملت و تمامی ارگان‌های نظام است. تحقق این امر مستلزم خویشتنداری، صبوری و حتی در مراحلی مستلزم فداکاری و گذشت از حقوق شخصی و سازمانی خویش برای تحقق اهداف مهم‌تر است. این رسانه‌های معترض، سکوت گذشته و آینده موسسه را حمل بر تایید خلاف‌گویی‌های خویش نکنند. برای یکایک اتهام‌ها و مطالب خلاف واقعی که در این ایام از سوی مغرضان منتشر شد ناگفته‌های مستند و مدارک فراوانی داریم، اما – ضمن محفوظ بودن حق شکایت موسسه - بازگویی آن را خلاف اقتضای امروز جامعه می‌دانیم. به خاطر رضای خدای متعال و رعایت حال مردم کریم و بزرگواری که متاسفانه به اندازه کافی درگیر مشکلات فراوان می‌باشند در مقابل تهمت‌ها و خلاف‌گویی‌ها همچنان سکوت می‌کنیم و به بانی این موسسه مرحوم حاج احمد آقا تاسی می‌کنیم که طبق سفارش‌های موکد امام در برابر سیل تهمت‌ها و بدخواهی‌ها سکوت کرد و سکوت، تا برای همیشه لب فرو بست، بدگویان را به خدا واگذار می‌کنیم. ان‌شاءالله اعتمادو اتکایمان فقط و فقط به خدای متعال است و امیدمان به مردم شریف و نسل فهیمی است که در ورای هیاهوی افراطیون، مسائل را خیلی خوب می‌فهمند.»

منبع: بهار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر