جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 67898
تاریخ انتشار: 27 تير 1400 12:30
مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک از واردات ۲۳ محموله واکسن کووید ۱۹ که حاوی ۱۲ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ دوز است، خبر داد.
به گزارش راه امروز: معاون فنی گمرک گزارش مربوط به واردات واکسن کرونا به کشور از اسفند ماه سال ۹۹ تاکنون را تشریح کرد.

در نامه معاون گمرک به معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو آمده است:‌ « از تاریخ پانزدهم اسفندماه ۹۹ تا بیست وهفتم تیرماه سال جاری ۲۳ محموله واکسن کووید-١۹ وارداتی حاوی ۱۲ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ دوز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره)‌ وارد کشور شده و پس از انجام فوری تشریفات گمرکی، تحویل نمایندگان محترم معرفی شده از سوی وزارت بهداشت گردیده است.» 

براساس آمار اعلامی از سوی معاون فنی گمرک، امروز یکشنبه بیست وهفتم تیرماه، یک محموله واکسن کرونا حاوی یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ دوز وارد کشور شده است. 

بنابر آمار اعلامی این مقام مسوول در گمرک، این واکسن‌ها از کشور‌های «چین، ایتالیا، کره جنوبی، روسیه»  به کشور آمده است، که البته از تاریخ بیست و هفتم خردادماه واکسن هایی که وارد کشور شدند، بدون نام کشور ارسال کننده و صرفا با عنوان واکسن خارجی در جدول واردات قید می شود. به نظر می رسد، کشورهای ارسال کننده واکسن کرونا، به دلیل تحریم های آمریکا ترجیج داده اند که نامی از آنها برده نشود. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر