سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 67643
تاریخ انتشار: 18 تير 1400 23:35
گمرک درباه واکسن های وارداتی شفاف سازی کرد

جزئیات واردات ۸.۹ میلیون دوز واکسن کرونا

بنابر اعلام معاون فنی گمرک، از پانزدهم بهمن ماه ۹۹ تا هیجدهم تیرماه ۱۴۰۰، ۱۹ محموله واکسن کرونا حاوی ۸ میلیون و۹۰۳ هزار و ۸۰۰ دوز از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شده است.
به گزارش راه امروز: معاون فنی گمرک در نامه ای  خطاب به محمد رضا  شانه ساز  رئیس سازمان غذا و دارو، در خصوص آمار واکسن های وارداتی و تعداد دوز آنها شفاف سازی کرد. 

بنابر اعلام مهرداد جمال ارونقی، از پانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۹ تا هیجدهم تیرماه ۱۴۰۰،  ۱۹ محموله واکسن کووید-۱۹حاوی ۸میلیون و۹۰۳ هزار و۸۰۰ دوز از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شده، که پس از انجام فوری تشریفات گمرکی، تحویل نمایندگان معرفی شده از سوی وزارت بهداشت گردیده است.  

صبح دیروز ۱۷ تیرماه، جدیدترین محموله واکسن کرونا با وزن حدود ۱۷تن حاوی یک میلیون و ۵۶ هزار دوز  ازسوی هلال احمر وارد کشور شد، که محموله ورودی، نوزدهمین مرحله از واردات واکسن کرونا از نیمه بهمن سال ۹۹ تا کنون به شمار می رود. 

بنابر اعلام معاون فنی گمرک، واکسن های وارداتی از چند کشور از جمله «روسیه، هند، ایتالیا و کره جنوبی» وارد ایران شده است.

البته در آمار اعلامی، سه محموله واکسن وارداتی که تاریخ های بیست وهفتم خردادماه (یک میلیون دوز)، سوم تیرماه (یک میلیون دوز) و هفدهم تیرماه (یک میلیون و۵۶ هزار دوز) وارد کشور شده اند، برند واکسن های وارداتی و کشور ارسال کننده، قید نشده است. 


جزئیات آمار واکسن های وارداتی  کرونا 

همچنین در متن نامه معاون فنی گمرک به رئیس سازمان غذا و دارو آمده است: «همانگونه که مستحضرید همکاران شاغل در گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرزبانان اقتصادی کشور، نهایت همکاری را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ورود و ترخیص اقلام مرتبط با مقابله با کرونا و نیز ترخیص فوری ماشین آلات و تجهیزات تولید واکسن داخلی داشته اند و علیرغم اینکه در گمرکات اجرایی کشور در خط مقدم انجام رویه های گمرکی به صورت تمام وقت حضور دارند تاکنون برنامه جدی برای واکسیناسیون این افراد تدوین و اعلام نشده است که تأخیر در این امر باعث ابتلاء عده کثیری از همکاران به ویروس کرونا و نیز فوت چندین همکار در گمرکات اجرایی مختلف گردیده است؛ لذا خواهشمند است دستور فرمایند ضمن طرح موضوع ، ترتیبی اتخاذ گردد تا همکاران در معرض خطر گمرکات، در اسرع وقت واکسینه شوند تا با آرامش خاطر بیشتری نسبت به انجام وظایف محوله اقدام نمایند.»

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر