جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 67592
تاریخ انتشار: 16 تير 1400 23:46
عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۷ درصدی مجموع تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد.
عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی با اعلام این خبر، گفت: به رغم تداوم شرایط سخت تحریم و تداوم شرایط کرونایی، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بازرگانی ایران از ۴۲ میلیون تن سال گذشته و به ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در سال جاری افزایش پیدا کرده است.
فرهاد منتصرکوهساری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار داشت: در سه ماهه سال جاری، تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بنادر کشور به ۲۱ میلیون تن رسیده است که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. وی درباره تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بنادر کشور، گفت: با توجه به تحریم و شیوع ویروس کرونا، حجم تخلیه و بارگیری کانتینری به ۵۳۶ هزار تی ای یو رسید که در مقایسه با ۵۳۴ هزار TEU در سال ۹۹، رشد یک درصدی را نشان می‌دهد.
عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با اشاره به اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در سرعت دادن به خروج کالاهای اساسی از بنادر کشور، تاکید کرد: موجودی کالاهای متروکه از ۷۲۹ هزار تن به ۵۵۰ هزار تن کاهش پیدا کرده است که کاهش ۲۵ درصدی را نشان می‌هد. منتصر کوهساری خروج هرچه بیشتر و سریع‌تر کالاهای رسوبی و متروکه از بنادر تجاری کشور را، به جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های انبار ضروری دانست.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر