جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 67554
تاریخ انتشار: 16 تير 1400 10:42
امروز چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰

پیش‌بینی امروز نرخ دلار

دلار امروز چهارشنبه شانزدهم تیرماه نشانه‌های افزایش یا کاهش قیمت را ندارد و احتمالا با همان عدد و رقم‌هایی که از اول هفته دیدیم، سر و کار خواهیم داشت
قیمت دلار از ابتدای هفته روی پله‌های ابتدایی کانال ۲۵ هزار تومان درجا می‌زند و قبل از شروع معاملات امروز چهارشنبه شانزدهم تیر، هیچ علامتی برای تغییر این وضعیت دیده نمی‌شود. دلار سه‌شنبه هفته قبل قدرتمندانه پا به کانال ۲۵ هزار تومان گذاشت و اگر از آن موقع فرصت پیگیری اخبار بازار ارز را نداشتید یا قطع شدن‌های مکرر برق اجازه این کار را به شما نداده، کافی است بدانید هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و دلار روی همان پله‌ها درجا می‌زند.

دیروز دلار ۵۰ تومان افزایش قیمت داشت و سکه امامی ۲۰ هزار تومان گران شد، اما اوضاع بورس بهتر بود و با جهش ۲۶ هزار واحدی بیشترین سوددهی را در بازار‌های سرمایه‌گذاری به‌ثبت رساند.

قیمت دلار در صرافی ملی
قیمت دلار در صرافی ملی، برخلاف بازار آزاد روز سه‌شنبه را با کاهش قیمت پشت سر گذاشت. بانک‌مرکزی ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه آخرین نرخ دلار را ۲۴ هزار و ۶۲۴ تومان تعیین کرد و ارزش این اسکناس را نسبت به روز دوشنبه ۱۳۱ تومان کاهش داد. اگر دیروز برای رفتن به خارج از کشور قصد تهیه ارز داشتید و می‌خواستید از تمام سهمیه دو هزار و ۲۰۰ دلاری سالانه‌تان استفاده کنید، با مراجعه به صرافی‌های زیر نظر بانک‌مرکزی حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمتر از دلارِ آزاد به خرج می‌افتادید.

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی
قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی روز سه‌شنبه، بهترین توصیف برای پیش‌بینی وضعیت امروز بازار است. دلال‌هایی که عمده دلار بازار را در دست دارند، دیروز در معاملات بین خودشان کف و سقف نرخ دلار را به‌ترتیب ۲۵ هزار و ۵۰ تومان و ۲۵ هزار و ۱۵۰ تومان قرار دادند. نوسان ۱۰۰ تومانی دلار بین این دو عدد در معاملات پشت‌خطی می‌تواند نشانه یک روز آرام، کم‌نوسان و حتی کسل‌کننده دیگر برای اسکناس آمریکایی باشد. می‌ماند یک نکته. برخی از معامله‌گران با‌تجربه بازار یک احتمال دیگر برای بازار امروز متصور هستند. آن‌ها گمان می‌کنند که ناتوانی دلار برای پیشروی در کانال ۲۵ هزار تومان احتمال عقب‌نشینی به کانال ۲۴ هزار تومان را بیشتر کرده. البته آن‌ها برای این حرف هیچ استدلالی ندارند و فقط از روی تجربه چنین حدسی می‌زنند.
برچسب ها: دلار ، صرافی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر