يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 6744
تاریخ انتشار: 23 مهر 1392 22:35
پایان روز نخست مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو

بسته پیشنهادی ایران بررسی شد

به گزارش راه مردم به نقل از فرارو، دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 که عصر امروز برگزار شد به پایان رسید.

یک مقام نزدیک به هیئت ایرانی درباره مذاکرات نوبت  عصر ایران با 1+5 گفت که این نشست در فضای مناسبی برگزار شد و سئولاتی درباره بسته پیشنهادی ایران مطرح شد.

وی افزود: «این نشست به صورت جدی و رو در رو انجام شد. همچنین سئوالات و جواب های متعددی درباره بسته پیشنهادی ایران صورت گرفت و توضیحات کاملی از سوی هیئت ایرانی به گروه ارائه شد.»

وی عنوان کرد که در این نشست تمام جزئیات بسته پیشنهادی به صورت مشروح مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسؤول از روحیه مثبت و سازنده حاکم بر مذاکرات نوبت عصر خبر داد.

همچنین مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون پس از پایان مذاکرات نوبت عصر گفت: «برای اولین بار بحث فنی با جزئیات بسیار زیاد در مورد برنامه اتمی ایران در نشست بعدازظهر امروز بین ایران و گروه 1+5 انجام شد. حالا خانم اشتون و آقای ظریف گفتگوی دوجانبه خواهند داشت و مذاکرات فردا صبح ادامه خواهد یافت.»

ریاست تیم ایرانی را در جلسه بعد از ظهر عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه به عهده داشت. مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد، داوود محمدی نیا و محمد امیری دیگر اعضای تیم ایرانی هستند.

مذاکره کنندگان گروه ۱+۵ شامل هلگا اشمید (معاون کاترین اشتون)، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا، سرگی ریابکوف از روسیه، سایمون گس از بریتانیا، ژاک او دیبر از فرانسه، هانس دیتر لوکاس از آلمان و پنگ سن، مدیرکل اداره خلع سلاح وزارت امور خارجه چین است.

در جلسه صبح امروز گروه 1+5 و ایران که با حضور محمد جواد ظریف و کاترین اشتون برگزار شد، طرح پیشنهادی ایران با عنوان "پایانی برای یک بحرات غیر ضروری، آغازی برای افق های جدید" ارائه شد.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه پس از پایان دور اول مذاکرات اعلام کرد که فضای مذاکرات مثبت بوده و طرف مقابل در بررسی طرح ایران جدیت دارد.

مشروح مذاکرات صیح امروز را در اینجا بخوانید.

مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو احتمالا تا بعد از ظهر فردا و در دو دور دیگر نیز ادامه خواهد داشت. گفته می شود این دور از مذاکرات به بررسی طرح ایران و پاسخگویی درباره ابعاد آن خواهد گذشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر