شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: 66851
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1400 18:55
هفت کاندیدا انتخاباتی در بخش اول فرصت یافتند نقد خود را به اظهارات دیگر کاندیداها بیان کنند.
در سومین مناظره هم ترتیب صندلی نامزدها (همانند دو مناظره قبلی) بر اساس قرعه‌کشی مشخص شد. انتخاب سؤالات نیز به قید قرعه انجام می‌شود. مناظره سوم هم در دو قسمت برگزار می‌شود و زمان تقریبی هر قسمت از مناظره حدود ۹۰ دقیقه خواهد بود. در پایان مناظره هر ۷ نامزد فرصت جمع‌بندی مطالب بیان شده را خواهند داشت. هر کدام از نامزدها ۷ دقیقه فرصت دارند تا تصویری کلی از دولت خود و دغدغه هایشان ارائه کنند.


رییسی: چرا پیشتر لیست ابربدهکاران بانکی را نداده بودید؟
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۱۷
ابراهیم رییسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، برنامه خود برای مدیریت پسا کرونا را اینگونه تشریح کرد:

کسانی که در یک حوزه منافع دارند، نباید در عرصه سیاستگذاری آن حوزه دخیل باشند.

باید تعارض منافع را به حداقل برسانیم، باید مساله انحصار را از میان برداریم.

در دوران کرونا آسیب‌های زیادی به اقشار مختلف جامعه رسید. در دوران پساکرونا مردم باید احساس کنند که فکر اساسی برای آسیب دیدگان کسب و کارها شده است.

در دوران کرونا شاهد بی تدبیری‌هایی بودیم که خسارت زیادی به مردم وارد کرد.

چرا آقای همتی پیش از این مذاکره لیست ابربدهکاران بانکی را به من ندادند؛ چه کسی گفته اینها را باید قضایی کرد؟ اینها کارهای نادرستی است.

آقایان رای می خواهند، مردم چطور به شما اعتماد کنند؟

پاسخ رئیسی به مهرعلیزاده
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۴۸
ابراهیم رئیسی به انتقاد مهرعلیزاده درباره میتینگ انتخاباتی اهواز و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پاسخ داد و گفت: «برای اجتماع اهواز مجوز گرفتیم و به حرف ستاد کرونا گوش کردیم. اگر آن‌قدر از این موضوع ناراحتید چرا وقتی روحانی با گوش ندادن به حرف مسئولان بهداشتی در عید به کشور خسارت زد حساس نشدید؟ من به هر استانی رفتم، به حرف وزارت بهداشت گوش دادم.» 

او در مورد بدهکاران بانکی و اقدام همتی هم گفت: "در مورد بدهکاران بانکی، مردم رسانه‎ها را ببینند که با اسامی که آقای همتی گفت یک‎به‎یک برخورد کردیم یا خیر." او دباره اف ای تی اف هم گفت: «از کجا ذهن‌خوانی کردید که نظر من در مورد FATF چیست. ما دنبال منافع ملتیم. اگر منافع مردم در هر قراردادی باشد ما آن را می‎پذیریم." 

رئیسی درباره برجام هم اظهار کرد : «قرار بود برجام مشکلات مردم را حل کند اما رییس قبل بانک مرکزی گفت نتیجه آن هیچ است. ما به این قرارداد با ۹بندی که رهبر انقلاب تایید کردند پایبندیم اما شما نمی‎توانید آن را اجرا کنید.»

مهرعلیزاده: اهل سنت را بی‌دلیل از مدیریت در کشور بازداشته‌ایم
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۴۴

مهرعلیزاده:بحران معیشت، محیط زیست و در نهایت بحران اعتماد است. جوانان نخبه بجای نشستن بر روی صندلی مدیریت روی صندلی هواپیما نشسته و کشور را رها می‌کنند. اهل سنت را بی‌دلیل از مدیریت در کشور بازداشته‌ایم. برای همه حاشیه نشین‌های شرق و غرب کشور برنامه داریم. در دولت زندگی به دنبال جبران تبعیض به اهل سنت هستم.

همتی لیست بدهکاران بانکی را به رئیسی داد
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۴۰
عبدالناصر همتی در مناظره امروز لیست ابربدهکاران بانکی را به ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه داد. او این اقدام را در واکنش به انتقادات مبنی بر اینکه چرا بدهکاران بانکی را معرفی نمی کند انجام داد.  ظاهرا لیست همتی بدهکاران 90 هزار میلیارد تومانی است. بسیاری در شبکه های اجتماعی منتظر واکنش ابراهیم رئیسی بودند و خواستار قرائت اسامی شدند اما رئیسی در زمان خود. اسامی را اعلام نکرد. 

همتی به جلیلی، قاضی زاده هاشمی زاکانی و وزیر اقتصاد پاسخ داد
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۳۲ 

آقای جلیلی می گویند چرا می روید با دو سه کشور مذاکره می کنید؟ شما یک دهه کشور را معطل مذاکرات بی نتیجه تان کردید. شما اصلا از مسائل بین المللی اطلاع ندارید.
اقا مگر چین و عراق بهترین دوستان ایران نیستند؛ همین ها پول ما را نمی دهند و می گویند باید مذاکرات برجام به نتیجه برسد. همتی از صندلی خود بلند شد و لیست کسانی که بیش‌ترین منابع مرکزی را در ده سال قبل بردند، به رییسی داد و گفت ایشان اسامی این‌ها را اعلام کنند. دخالت نایب رئیس مجلس(قاضی زاده) باعث ریزش بورس شد.
شکل بورس هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد و بنده بارها در نامه‌های خصوصی به آقایان عرض کردم که مردم را تشویق به حضور در بورس نکنند. لیست یازده نفر بدهکاران بانکی را به آقای رییسی می‌دهم تا ایشان اگر صلاح بدانند قرائت کنند و به مردم اطلاع بدهند.

رضایی: باید زد زیر یا روی میز!
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۳۰

محسن رضایی: 
قرار بود اقدامات دولت، به یک شاهکار بزرگ در رفع تحریم‌ها تبدیل شود؛ تحریم‌ها که برطرف نشد هیچ، تحریم‌های سنگین بوجود آمدند.
باید زد زیر یا روی میز؛ کشور به جراحی نیاز دارد. فضای سیاسی کشور را نفوذی‌ها هدایت می‌کنند

جلیلی: ناکارآمدی خود را گردن تحریم می‌اندازند
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۲۹

جلیلی:
برخی ناکارآمدی خود را گردن تحریم می‌اندازند. دوستان تعاملات خارجی را خلاصه کردند به دو یا سه کشور. نباید اقتصاد را معطل ۳ کشور کرد. شما حتی نتوانستید مذاکره کنید.
دشمن اهرم تحریم را در دستش گرفته و شما باید آن را از دستش خارج کنید نه اینکه بنشینید و فقط بگویید برخی نگذاشتند. ۱۱ طرح داریم که می‌شود در شرایط تحريم، مبادلات مالی انجام داد و تحریم را بی‎اثر کرد.

زاکانی: آقای همتی شما درخواست کرده بودید قیمت بنزین ۵ هزار تومان شود
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۲۲

زاکانی: مشکل ما دروغ گویی است، چرا دروغ می‌گویید؟

آبان۹۸ اقای همتی گفتند ۴ درصد در تورم تاثیر دارد، البته آقای همتی بعدا گفتند بنده با این گرانی مخالفم، چرا دروغ میگویید؟!
آقای همتی شما درخواست کرده اید بنزین ۵ هزار تومان بشود تا کسری بودجه دولت جبران شود!
بی کفایتی از این بالاتر که رئیس جمهور پس از این اتفاق بگوید صبح جمعه فهمیدم؟!
شامورتی بازی جواب نمی دهد!
همتی خیانت کرده و اطلاعات مالی را در اختیار صندوق بین المللی پول قرار داده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر