دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: 66847
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1400 18:15
لاریجانی: مطابق دستور حاکمیتی، شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان، دلایل ردصلاحیت را به صورت مکتوب ارائه کند.
سخنگوی شورای نگهبان در توییتی اعلام کرد: احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است. علی لاریجانی هم نوشت: مطابق دستور حاکمیتی رهبر معظم انقلاب در پی ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۹۵ و پیرو بند ۱۱-۲، شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دلایل ردصلاحیت به آنان به صورت مکتوب دلایل خود را ارائه نمایند.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توییتی نوشت: احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است.

این توییت در حالی نگاشته شده که صبح امروز علی لاریجانی، نامزد ردصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری در نامه ای به شورای نگهبان خواستار انتشار عمومی دلایل ردصلاحیت خود شده بود.
بیشتر بخوانید
نامه لاریجانی به شورای نگهبان: با توجه به اثبات کذب بودن گزارش‌ها درباره خانواده‌ام، دلایل عدم احراز صلاحیتم را بدون پرده پوشی به صورت عمومی اعلام کنید
تذکر جنابعالی در رفع ظلم و جفایی که در بررسی صلاحیت ها رخ داد؛ بزرگی و بزرگواری و روحیه حق‌طلبی آن حضرت را بیش از پیش عیان نمود

لاریجانی پس از توییت کدخدایی نیز، در توییتی نوشت: مطابق دستور حاکمیتی رهبر معظم انقلاب در پی ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۹۵ و پیرو بند ۱۱-۲، شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دلایل ردصلاحیت به آنان به صورت مکتوب دلایل خود را ارائه نمایند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر