جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 66663
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1400 22:14
وزیر صمت گفت: در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به فروردین سال گذشته ۵۰درصد رشد تولید داشتیم. یکی از شاخص‌های امید و کارآفرینی جواز تاسیس است که در فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته۱۶۲ درصد رشد داشتیم.
علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی از رشد ۸ درصدی صنعت در سال ۹۹ سخن گفت و تاکید کرد: در این سال میزان تجارت خارجی به ۷۴ میلیارد دلار رسید که موجبات تامین کالا در کشور شد. از طرفی ۶ هزار پهنه معدنی در دستورکار قرار گرفته که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است.


براساس اظهارات او، همه امور و مدیریت مربوط به کشاورزی و دام در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این راستا به وزارت جهاد کمک خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به فروردین سال گذشته ۵۰درصد رشد تولید داشتیم. یکی از شاخص‌های امید و کارآفرینی جواز تاسیس است که در فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته۱۶۲ درصد رشد داشتیم. ۷۴ درصد نیز در همین مدت زمان صدور پروانه بهره برداری زیاد شده است.

طبق گفته‌های رزم حسینی، یکی از مشکلات در تامین برق در صنایعی مانند فولاد و آلومینیوم است و قرار بر این شد که 8 هزار مگاوات توسط خود این صنایع تامین شود.

این مقام مسئول با اشاره به رفع موانع تولید گفت: صدور مجوز در وزارت صنعت، معدن و تجارت آسان و امضای طلایی حذف شده است. یکی از مشکلاتی که به آن اشاره می‌شد بخش‌نامه ‌های مختلفی بود که حذف شدند و اگر بخشنامه‌ای صادر می‌شود در راستای تقویت تولید است. هیچ پرونده قضایی برای صادرکنندگان نداریم و یک بسته بات محتوای مانع‌زدایی از تولید آماده کرده‌ایم که فردا صبح در اختیار ستاد اقتصادی دولت خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر