جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 66662
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1400 22:13
شاگردان اسکوچیچ در نیمه دوم توانستند تیم بحرین را با نتیجه سه بر یک شکست دهند.
دیدار برگشت تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین با تصمیم مغرضانه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دومین بار در منامه برگزار شد که نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در این بازی که شامگاه امروز دوشنبه و از ساعت ۲۱ به وقت تهران آغاز شد تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، احمد نورالله‌ی، علی قلی زاده و سردار آزمون به میدان رفت.

دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که سه امتیاز این دیدار می‌تواند شانس صعود تیم برنده را تا حدود زیادی بالا ببرد. البته این اهمیت برای تیم ملی ایران که سه امتیاز از حریفش کمتر داشت دو چندان است.

به همین خاطر ملی پوشان کشورمان بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۱۰ تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفتند اما ضربه سر مهدی طارمی را دروازه‌بان بحرین به آرامی در اختیار گرفت. چند دقیقه بعد باز هم ایران می‌توانست به گل دست پیدا کند اما بازهم دروازه‌بان حریف اجازه این کار را نداد.

در بیست دقیقه ابتدایی این دیدار، برتری با تیم ملی ایران بود. هر چند بحرین هم در چند موقعیت تا نزدیکی دروازه بیرانوند پیش رفت اما نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه ایران ایجاد کند.

در دقیقه ۳۰ این دیدار وحید امیری پاس زیبایی را در عمق برای مهدی طارمی ارسال کرد که ضربه این بازیکن را دروازه‌بان حریف گرفت. در دقیقه ۳۱ مدافع حریف روی طارمی مرتکب خطا شد که یک کارت زرد برای بازیکن بحرین داشت و ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ایستگاهی طارمی به خط دفاعی بحرین برخورد کرد.

در دقیقه ۴۰ بحرینی‌ها در یکی از معدود موقعیت‌هایی که داشتند تا آستانه باز کردن دروازه بیرانوند پیش رفتند اما بازیکن حریف درون محوطه شش قدم تعادلش را از دست داد و نتوانست ضربه دقیقی به توپ بزند و بیرانوند توپ را مهار کرد.

در دقیقه ۴۵ این دیدار کنعانی زادگان که قصد داشت توپ را با تکلی بلند از زیرپای بازیکن حریف دور کند مرتکب خطا شد و از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۸: سامان قدوس که بین دو نیمه به جای میلاد محمدی به میدان آمد، از پشت محوطه جریمه شوت محکمی زد که دروازه‌بان بحرین به صورت دو ضرب مهار کرد.

دقیقه ۵۱: علی حرم با خطا روی وحید امیری در پشت محوطه جریمه با کارت زرد داور جریمه شد.

گل اول برای ایران، دقیقه ۵۴: حرکت عالی مهدی طارمی در پشت محوطه جریمه بحرین و در ادامه پاس عالی‌تر او به سردار آزمون، سردار را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان بحرین قرار داد و مهاجم ایران با دقت تمام دروازه میزبان را باز کرد.

دقیقه ۵۷: توپ پس از حرکت ترکیبی ملی‌پوشان در پشت محوطه جریمه به سامان قدوس رسید که او شوت محکمی را به سمت دروازه بحرین زد اما شوت قدوس در میانه راه به مدافعان بحرین برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه ۵۸: پاس تو در و عالی سامان قدوس در موقعیت تک به تک به طارمی رسید اما شوت طارمی با اختلاف زیاد از بالای دروازه بحرین به بیرون رفت.

گل دوم برای ایران، دقیقه ۶۱: پاس عالی مهدی طارمی از میانه میدان و استارت سریع سردار آزمون، مهاجم ایران را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان بحرین قرار داد و آزمون مثل صحنه گل نخست به بهترین نحو دروازه‌ حریف را باز کرد.

دقیقه ۶۸: مرهون در داخل محوطه جریمه ایران به زمین خورد اما داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت تا بازی ادامه پیدا کند. در این دقیقه سعید عزت‌اللهی به جای وحید امیری که احساس مصدومیت می‌کرد وارد میدان شد.

دقیقه ۶۹: مهدی طارمی روی حرکت انفرادی از جناح چپ وارد محوطه جریمه بحرین شد و می‌توانست دروازه حریف را برای بار سوم باز کند اما عدم تعادل او مانع از شوت‌زنی‌اش شد.

دقیقه ۷۳: قلی‌زاده و قدوس در جناح راست با دریبل چند بازیکن بحرین دفاع این تیم را به هم ریختند که در این صحنه قدوس توپ را برای قلی‌زاده کاشت اما ضربه قلی‌زاده با اختلاف کمی از بالای دروازه بحرین به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹: سامان قدوس با پاسی در عمق مهدی طارمی را در موقعیت خوب گل‌زنی قرار داد اما ضربه مهاجم ایران توسط دروازه‌بان بحرین دفع شد.

گل سوم برای ایران، دقیقه ۸۰: سماجت مهدی ترابی در گوشه زمین باعث شد که توپ از چنگ بازیکنان بحرین خارج شود. هافبک ایران پس از باز پس‌گیری توپ را به نوراللهی پاس داد و او هم با پاسی دقیق توپ را در داخل محوطه جریمه به مهدی طارمی رساند. طارمی هم این‌بار با چرخشی زیبا خودش را با دروازه‌بان تک به تک کرد و با دقت توانست دروازه بحرین را باز کند.

دقیقه ۸۸: پاس در عمق مهدی قایدی به طارمی، این بازیکن را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان بحرین قرار داد و طارمی توانست او را از پیش رو بردارد اما زاویه‌اش برای شوت‌زنی بسته شد تا مجبور شود به قایدی پاس دهد. قایدی هم پس از پیش رو گذاشتن مدافع بحرین شوتش را راهی دروازه کرد که با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

تا پایان نیمه دوم: بازیکنان بحرین که خودشان را باخته بودند دیگر توان حمله به سمت دروازه ایران نداشتند تا شاگردان اسکوچیچ با کنترل بازی یک برد شیرین در خاک بحرین کسب کنند و بیشتر از قبل به انجام ماموریت سخت صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ امیدوار باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر