جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 66599
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1400 20:43
مهرعلیزاده: رییس قوه قضاییه یک سوال اقتصادی را مطرح و خود پاسخ آن را بدون کمک کارشناسان پاسخ بدهد. آیا می‌تواند؟ شما چندین سفر استانی رفتید که هزینه هر کدام ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بوده است و دستور آغاز به کار چند کارخانه را هم داده‌اید. چند کارخانه و مراکز تولید آغاز به کار کرد؟ چند کارخانه تعطیل هستند؟ چه کسانی حکم به تعطیلی این کارخانه‌ها دادند؟ کسی از خارج حکم تعطیلی نداده، بلکه همان قاضی شما این حکم را صادر کرده است.
مهرعلیزاده خطاب به مردم گفت: شما با عزت و سربلندی تاریخی‌تان، امروز روزگار سختی را می‌گذرانید. آمارها نشان می‌دهد که نزدیک ۵۰ درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این زیبنده مردم شرافتمند ایران نیست که هفت میلیون سرپرست خانوار درآمد ثابتی نداشته و در تامین زندگی به کمک‌های مستقیم معیشتی نیازمند هستند.

وی، حجت الاسلام ابراهیم رییسی دیگر نامزد انتخابات را خطاب قرار داد و پرسید: آیا حاضر هستید که خانواده‌تان را در جاده چالوس به راننده مومنی بسپارید که گواهی‌نامه ندارد و رانندگی بلد نیست. شما که فقط از نظر کارهای کلاسیک و تحصیلات فقط ۶ کلاس سواد دارید؛ ضمن احترام به سواد حوزوی حضرتعالی باید بگویم با این سواد نمی‌شود اقتصاد را اداره و برای کشور برنامه‌ریزی کرد.

مهرعلیزاده در وقت نقد سوال نامزدها بیشتر صحبت‌های خود را به سمت و سوی سخنان رییسی برد و اظهار کرد: احترام خاصی برای شما قائلم. اما یک سوال جدی دارم به عنوان یکی از مدعیان پست ریاست جمهوری چقدر با مساله تولید آشنا هستید؟ اینکه حرف چند کارشناس را تکرار کنیم به درد مردم نمی‌خورد. مردم مشکلات اقتصادی دارند و این مشکلات در بخش‌های مختلف مانند صادرات است و ۷۰ درصد تولید نیز معطل شده است.  

وی ادامه داد: رییس قوه قضاییه یک سوال اقتصادی را مطرح و خود پاسخ آن را بدون کمک کارشناسان پاسخ بدهد. آیا می‌تواند؟ شما چندین سفر استانی رفتید که هزینه هر کدام ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بوده است و دستور آغاز به کار چند کارخانه را هم داده‌اید. چند کارخانه و مراکز تولید آغاز به کار کرد؟ چند کارخانه تعطیل هستند؟ چه کسانی حکم به تعطیلی این کارخانه‌ها دادند؟ کسی از خارج حکم تعطیلی نداده،  بلکه همان قاضی شما این حکم را صادر کرده است.  

 فوه قضاییه هنوز هم به سبک قجری اداره می‌شود

مهرعلیزاده با بیان اینکه عدالت قضایی یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی است، گفت: شما از ۱۶ سالگی در قوه قضاییه بودید و هنوز هم این قوه به سبک قجری اداره می‌شود. برخی در سطح جامعه باور دارند که شما «سندروم پست بی‌قرار» دارید.  در چند سال گذشته از دادستانی به آستان قدس و از آستان قدس به ریاست جمهوری و از آنجا به قوه قضاییه رفتید. چه تضمینی وجود دارد که از ریاست جمهوری سودای جای دیگر نداشته باشید.  

نامزد سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این موضوع که مهندس هستم و دکترای مدیریت اقتصادی دارم، گفت: تهمت زدن باب شده و برخی برای این کار ترمز ندارند.

علیرضا زاکانی دیگر نامزد انتخابات هم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روزانه هزاران میلیارد تومان به حجم نقدینگی افزوده می شود و میزان زیادی از این نقدینگی به تحریک تقاضا و افزایش قیمت در بخش هایی مانند ارز، طلا، مسکن و خودرو منتهی می شود، ‌ این در حالی است که بسیاری بنگاه های تولیدی در تنگنای مالی و اعتباری قرار دارند؛ برنامه شما برای کنترل این حجم از نقدینگی مخرب و هدایت آن به سمت بخش های مولد چیست، پاسخ داد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر