جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 65909
تاریخ انتشار: 25 ارديبهشت 1400 10:18
آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با ثبت نام محسن هاشمی و علی لاریجانی در اولین دقایق آغاز ثبت نام ها شروع شد.
به گزارش راه امروز: پنجمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری صبح روز شنبه آغاز شد.  آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با ثبت نام محسن هاشمی و علی لاریجانی در اولین دقایق آغاز ثبت نام ها شروع شد، روزی که به احتمال زیاد با حضور چهره های سیاسی بیشتری نسبت به چهار روز گذشته همراه خواهد بود.  قرار است امروز (شنبه) تکلیف اصلی‌ترین چهره‌های انتخابات و آرایش جریانات سیاسی کشور برای رقابت در ۲۸ خرداد ماه، مشخص شود.



درهای وزارت کشور بسته شد
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۰۵
ساعت ۱۸:۰۰ امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت، زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و درهای وزارت کشور به روی داوطلبان بسته شد.

گزارش روز پنجم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را می‌خوانیم:


سعید جلیلی هم آمد
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۴۲
سعید جلیلی «عضو مجمع تشخیص مصلحت» و  «نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی» برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست وار وزارت کشور شد. 

سعید جلیلی در نشست خبری چه گفت؟
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۰۵
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امید دارم که این انتخابات عرصه برنامه ها باشد نه اغوا.

وی افزود: چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که در این عرصه رقابت ها باید ناظر به مسائل واقعی کشور و پاسخ های معتبر به آنها باشد.جلیلی تاکید کرد: در فضای انتخابات نباید مسائل موهوم جای مسائل اصلی را بگیرد و امروز مسائلی چون معیشت و اشتغال مسائل واقعی مردم است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انشاءلله در این انتخابات لفاظی‌های ضعیف و بی اعتبار نتواند بر برنامه محوری غلبه پیدا کند. جلیلی با بیان اینکه کشور را با نمایش نمی توان اداره کرد، تصریح کرد: 8 سال گذشته این تجربه را نشان داد و بعصی از تجربه ها مشکلی از مسائل مردم را حل کند و نمایش نمی‌تواند جای کار واقعی را بگیرد.

رئوفیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۰۳
سید ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

ناطق نوری کاندیدای انتخابات 1400 می شود؟
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۲۶

در حالی که به ساعات پایانی ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم خبرها از کاندیداتوری چهره هایی مانند ناطق نوری حکایت دارد.گفته می شود ناطق نوری در حال حرکت به سمت ستاد انتخابات کشور است. البته این خبر تاکنون توسط هیچ منبع معتبری تائید نشده است. 

حق‌شناس هم ثبت نام کرد
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۲۴
محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.

شریعتمداری: شورای نگهبان رد صلاحیتم کند، بیمه همه‌شان را قطع می‌کنم!

۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۰۷
 محمد شریعتمداری وزیر کار پس از ثبت نام گفت:  من می‌آیم حاکمیت قانون را پاس بدارم و سیاست را با زندگی مردم آشتی دهم. مردم رئیس‌جمهوری نمی‌خواهند با طرح مطالبات غیرممکن و انحرافی، به اختلافات دامن بزند. من دولت گفتگوی اجتماعی فراگیر، اصلاح‌گر و کارآفرین تشکیل خواهم داد.  داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام هم میدان و هم دیپلماسی را در خدمت زندگی مردم قرار دهم. حقوق وزرا ۱۰ میلیون تومان خالص است و در سال ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون رسیده است اما آقای روحانی و زمانی آقای خاتمی در برخی مناسبت‌ها، سکه بهار آزادی هم به وزرا هدیه کردند. شریعتمداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش شما درصورت رد صلاحیت توسط شورای نگهبان چیست؟ گفت: من هیچ دلیلی برای رد صلاحیت خودم نمی‌بینم ولی اگر شورای نگهبان رد صلاحیتم کند، چه کاری می‌توانم بکنم؟ شاید بیمه همه‌شان را قطع کنم.
 
پاتک رضایی به لاریجانی و کنایه به جهانگیری
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۰۵
محسن رضایی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما مسئولان کشور باید شرمنده ملت ایران باشیم. با اینکه من تاکنون در مجلس و قوه قضائیه و دولت نبودم، اما من هم شرمنده ملت ایران هستم. او افزود: امروز روز شعار دادن و وعده دادن نیست بلکه روز عمل کردن است. به عقیده این نامزد انتخابات: تکرار دولت های گذشته سم مهلک آینده ایران است‌.
رضایی با اشاره بغض جهانگیری پس از ثبت نام و حرف های لاریجانی گفت: یک عده اینجا زیر گریه زدند؛ یک عده گفتند نه چکش نه کلید! پس شما کجا بودید؟ شما عامل بدبختی مردم بودید؛ اگر مجلس و دولت گذشته درست عمل می‌کردند آیا امروز گرفتار می‌شدیم؟ او افزود: اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست. اقتصاد از فلسفه‌بافی آسیب جدی دیده است. اقتصاد یک علم است اما متاسفانه علم اقتصادی ندارند.

رسول منتجب نیا هم نامزد انتخابات شد
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۴۱
رسول منتجب نیا قائم مقام سابق دبیرکل حزب اعتماد ملی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

شریعتمداری هم نامزد انتخابات شد
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۰۹
«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد او وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی متولد ۱۳۳۹، دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی است. شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت هشتم بود و وزیر صنعت معدن تجارت، معاون رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

ثبت‌نام «عبدالناصر همتی»
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۰۸
«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در ساختمان وزارت کشور حضور یافت.

محسن رهامی ثبت‌نام کرد

۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۴۰
حجت الاسلام «محسن رهامی» فعال سیاسی و دبیر کل پیشین انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها برای ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

محمد خوش‌چهره در انتخابات ثبت نام کرد
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۰۹
محمد خوش‌چهره اقتصاددان، استاد دانشگاه و نماینده پیشین مجلس با حضور در تالار وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

زریبافان ثبت نام کرد

۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۳۲
«مسعود زریبافان» رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در ستاد انتخابات در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

ابراهیم رئیسی بیانیه حضور صادر کرد
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۰۲

رییس قوه قضائیه که تاکنون برای ثبت نام به وزارت کشور نرفته است دقایقی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نامزد انتخابات می شود.  در این بیانیه آمده است: «در طول چند ماه گذشته، گروه‌ها و اقشار و اصناف مختلف، اینجانب را دعوت به نامزدی در انتخابات می‌کردند و البته برخی دلسوزان نیز با دلایل مختلف، خیرخواهانه، می‌خواستند در برابر این مطالبه مقاومت کنم. آنچه من را با این استدلال همراه می‌ساخت، مسؤولیت سنگین قوه قضائیه و برنامه‌های تحولی بود که به پشتوانه تجربه و آشنایی به مسائل و چالش‌های دستگاه قضایی و به یاری طیف وسیعی از نخبگان، و همراهی و امیدآفرینی قاطبه مردم، با جدیت دنبال می‌کردم و بحمدلله ارکان استقرار مسیر تحول فراهم گردیده بود؛ اما لطف مردم به این خدمتگزار کوچک تا سر حد مطالبه‌ای فراگیر و عمومی گسترش یافت. اگر این خواست عمومی نبود، برای ادامه مسیر تحول در قوه قضائیه، آسوده‌خاطر بودم.»

او افزوده است "اینجانب فرزند ملت بزرگ ایران و سرباز کوچک انقلاب اسلامی، با استعانت از خداوند قادر متعال و توسل به امام عصر (عج) و ارواح طیبه شهیدان برای ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور، و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد، تحقیر و تبعیض، با احترام به همه نامزد‌ها و گروه‌های سیاسی، به صورت مستقل به صحنه آمده ام و تنها در برابر ذات اقدس الهی و پیشگاه ملت ایران، خود را متعهد و مسؤول میدانم. "


پزشکیان: آزموده را آزمودن خطاست
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۵۷
مسعود پزشکیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه من را مصمم به حضور در انتخابات کرده، این است که تصور می کنم تنها راه برون رفت از مشکلات اتکا به علم و انسان هایی است که با این باور اتکا به علم و دانش، می توانند به حل مشکلات کمک کنند و مشارکت همه جانبه ای ایحاد کنند. باید از همه ظرفیت های کشور و ایرانیان داخل و خارج از کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: معتقدم بدون دانش و آگاهی هر تصمیمی منجر به مشکلات امروز کشور می شود. بدون مشارکت مردم و تعامل با مردم امکان برون رفت از این مشکلات نداریم. باور کنیم همه ایرانیان می توانند مشکلات را حل کنند.بدون همه اقوام و با اتکا به یک گروه و دسته و جناح امکان حل مشکلات وجود ندارد. روند تفرقه و اختلافات و تنش داخلی و تنش با همسایگان را حل کنیم ،زیرا با تنش نمی توان به توسعه رسید. با حذف و زندان کردن، جنگ و محروم کردن به جایی نمی رسیم. باید درد و نیازهای مردم را بفهمیم و با تمام وجود باید دردهای آنها را پیگیری کنیم. به جای اینکه مشکل مردم را حل کنیم نباید مردم را بزنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سیستم را درست کنیم، با فساد و رانت مقابله می شود، تصریح کرد: اگر FATF داخلی را پیاده کنیم، رانت خواران نمی توانند پول خواری کنند. اگر یارانه ها را به افراد راحت طلب و ثروتمند نداده و به نیازمندان بدهیم، مشکلات معیشتی اقشار ضعیف بهبود می یابد. نمی شود با افرادی که سال ها مسئولیت داشته و مسبب مشکلات هستند راه را ادامه داد. باور غلطی است که فکر کنیم این افراد می توانند مشکلات را حل کنند. آزموده را آزمودن خطاست. باید به جوانان و زنان و همه اقوام اتکا کرد.

پزشکیان در پاسخ به پرسش که به نفع چه کسی کناره گیری می کند، گفت: من با قدرت در صحنه هستم اما اگر اقبال مردم در جبهه اصلاحات براساس نظرسنجی های ملی به یک نفر زیادتر باشد، گفته ام به نفع آن فرد کنار می روم. اشتباه است که گفته شود نامزد پوششی جهانگیری هستم.



رایزنی محسن هاشمی با جهانگیری برای حضور در انتخابات
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۴۸
محسن هاشمی در نشست خبری خود پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من با جهانگیری رایزنی کردم، وی بیشترین رای را در جبهه اصلاحات آورد، تجربه زیادی دارند و مشورت کردم ثبت نام بکنم یا خیر که ایشان گفتند ثبت نام کنید. به نظر شورای نگهبان تمکین می کنم، البته اجبار هم هست باید تمکین کرد.


عباس آخوندی ثبت نام کرد
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۳۷ 
عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.


مسعود پزشکیان ثبت نام کرد
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۳۱
مسعود پزشکیان نماینده فعلی تبریز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. دختر پزشکیان در وزارت کشور او را همراهی می کرد. 

سید شمس الدین حسینی ثبت نام کرد
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۳۱
سید شمس الدین حسینی رئیس فعلی کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

لاریجانی: اداره کشور نباید در دست افراطیون
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۲۳
علی لاریجانی در نشست خبری گفت: 

هنر آن است که گام ها از طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در حول ملی برای حل مسائل کشور باشد

سیاست خارجی کشور هدفش باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد

جهش تولید نیازمند تعادل در صحنه ی بین المللی نه این که اقدامی انجام شود که مردم هزینه آن را از سفره خود بدهند

حکمرانی مطلوب در گرو شعار کمتر و عقلانیت اثربخش و قدرت اجرایی قوی است

حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کار بلد است که بدون دستپاچگی زمام امور دیپلماتیک را از دست بد اندیشان خارج کنند.

ساده لوحی است که بگوئیم مسائل اساسی کشور می‌تواند با چند اقدام نمایشی و پوپولیستی و یا با کلید جادویی و با سوپرمن بازی و با داغ و درفش قابل حل باشد.

 ملت ایران! عده ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کردند. با وارد شدن بر موج احساسات و پناه بردن به مسیرهای انحرافی و فراموشی از آرمان‌های امام هزینه های زیادی برای مردم ایجاد کردند و همبستگی ملت را مخدوش کردند.

 جهش تولید و پرش اقتصادی نیازمند با ثبات سازی و تعادل در صحنه بی المللی است. اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران باشد.

کسی که وعده بهشت در این شرایط پیچیده کشور می‌دهد خلاف می‌گوید. باید اول آتش جهنمِ اختلاف و لجبازی و افراطیگری و کارنابلدی را خاموش کرد.

حوزه اقتصاد نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود.



ثبت نام محسن هاشمی در انتخابات
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۱۴
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کرد.

علی لاریجانی ثبت نام کرد
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۱۳
علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام کرد.


چند نفر ثبت نام کردند؟ 
به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در ۴ روز گذشته ۳۰۴ نفر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام نکردند.

در روزههای گذشته چهرهایی همچون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی، زارع فومنی و قدرتعلی حشمتیان، مصطفی تاج‌زاده در انتخابات ثبت نام کرده اند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در ۴ روز گذشته ۳۰۴ نفر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرده بودند اما  امروز رکورد ثبت نام شکسته شد.

بنا به اعلام رییس ستاد انتخابات کشور "امروز ۲۸۸ نفر ثبت نام کردند."

او افزود: "مجموعا تعداد ۵۹۲ نفر برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۰ نفر از خانم‌ها و ۵۵۲ نفر از آقایان بودند."

از چهره های مشهوری که امروز نامزد انتخابات شدند می توان به ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، اسحاق جهانگیری، سعید جلیلی، محسن هاشمی، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، عبدالناصر همتی، محسن رهامی، محمد جواد حق شناس، شمس الدین حسینی، مصطفی کواکبیان، رسول منتجب نیا، عزت الله ضرغامی، مسعود زریبافان و ابوالحسن فیروزآبادی اشاره کرد.

در روزههای گذشته نیز چهرهایی همچون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی، زارع فومنی و قدرتعلی حشمتیان، مصطفی تاج‌زاده در انتخابات ثبت نام کرده اند.

به این ترتیب امروز آرایش انتخاباتی گروه های سیاسی تا حد زیادی روشن شد. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر