شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 65823
تاریخ انتشار: 23 ارديبهشت 1400 09:31
انتخابات ریاست جمهوری

سومین روز ثبت نام داوطلبان

سومین روز از ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ امروز آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه می یابد.
به گزارش راه امروز: سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم صبح امروز (پنجشنبه) در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد. به گفته دبیر ستاد انتخابات کشور، مجموعاً در دو روز گذشته ۱۳۰ نفر به ستاد انتخابات مراجعه و برای شرکت در سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کردند.



بهمن لامعی رامندی عضو سابق هیات مدیره و معاون پیشین اتکایی و بین الملل بیمه ایران، مشاور دبیر کل حزب همت (همدلی مردم تحول خواه)، مدیرکل در استان های سیستان و بلوچستان و قزوین جزو اولین نفراتی بود که در روز سوم ثبت نام،‌ وارد ستاد انتخابات شد.


وزیر کشور: هیچ ابهامی در هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور وجود ندارد
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۴۰
عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز پس از بازدید از ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران بیان کرد: از همه همکارانی که در عرصه رسانه با وزارت کشور همکاری‌های خوبی داشتند، تشکر می‌کنم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان را ار درگاه خداوند متعال دارم، امیدوارم دل و روح‌تان در چشمه رمضان صیقل خورده باشد.

وی افزود: امروز روز سوم ثبت‌نام است و تا روز گذشته ۱۳۰ نفر در وزارت کشور با همکاری همه دستگاه‌ها ثبت‌نام کردند از همه داوطلبان عزیزی که شرایط ابلاغی ستاد انتخابات را هم در حوزه کرونا و هم نظم و انضباط رعایت کردند، تشکر می‌کنم.

وزیر کشور عنوان کرد: امیدوارم این همکاری، رعایت قوانین و دستورالعمل‌های کرونایی تا آخرین روز برگزاری انتخابات و شمارش آرا از سوی همه نامزدها، ستادهایشان و مردم رعایت شود. ما در یک شرایط ویژه و استثنایی این انتخابات را برگزار می‌کنیم که هیچگاه مواجه با این شرایط نبودیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم بین همه دستگاه‌ها هست، گفت: مسئله خاصی در روند فعالیت‌ها نداشتیم و ان‌شاءلله از این به‌ بعد هم نخواهیم داشت، تدارکات، ملزومات و تسهیلات آماده است. هیئت‌های اجرایی و نظارت و کسانی که مسئول تامین امنیت انتخابات هستند، کار‌ها را به خوبی انجام دادند.

وی بیان کرد: از ۴ ماه قبل فضای امنیتی، انتظامی و مؤلفه‌های مؤثر در انتخابات را بررسی کردیم و سه روز قبل، جلسه‌ای بود که نشان داد، فضای امنیتی و انتخاباتی کاملا آماده است و امیدواریم همه مردم به دستگاه‌های امنیتی و انتخاباتی کمک کنند این فضا را تا آخر دنبال کنیم. در حوزه پشتیبانی و رسانه‌ای نیز همینطور است.

وزیر کشور بیان کرد: با توجه به فضای کرونایی، در تبلیغات نامزد‌ها سعی می‌کنیم با رعایت پروتکل ها، حداقل محدودیت و حداکثر تسهیلات را قائل شویم. اولویت ما حفظ سلامت و جان مردم است و رسانه‌ها با ابتکار، خلاقیت و تاثیرگذاری بیشتر این فضا را برای ما پوشش داده و کامل کنند. از هر نوع پیشنهاد رسانه‌ای در فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب که بتواند موضوع مشارکت را پوشش دهد حتما استفاده می‌کنیم.

رحمانی‌فضلی درباره اجرای مصوبه شورای نگهبان نیز گفت: هیچ ابهامی در هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور نیست. ما، شورای نگهبان و داوطلبان قانونی عمل کردیم.

وی افزود: قانون انتخابات نه لغو و نه اصلاح شد و در ماده ۵۵ و ۵۹ قانون انتخابات این موضوع آمده که ماده ۵۹ دست ما را باز گذاشته که این مدارک و ویژگی‌ها را از داوطلبان بخواهیم. رحمانی فضلی گفت: مدارک را رتبه بندی شده تحویل شورای نگهبان می‌دهیم. حرکت عظیمی مانند انتخابات را قرار شد با تدبیر و هماهنگی حل کنیم خیلی‌ها از فضا‌ها شاید برداشت نامناسب هماهنگی کنند که خوشبختانه مشکلی نیست.

وزیر کشور با بیان اینکه شورای نگهبان هم با توجه به سیاستگذاری‌های کلی نظام شرایط برای تفسیر رجل سیاسی مذهبی در نظر گرفته که ما هم در کنار آن این مدارک مانند تحصیلات، گواهی عدم سوء پیشینه و سابقه مدیریتی را تحویل می‌گیریم.

در دو روز گذشته چهره هایی همچون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی، زارع فومنی و  قدرتعلی حشمتیان در انتخابات ثبت نام کرده اند.

ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با دستور وزیر کشور آغاز شد.

موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور از مسایل مهم روز اول ثبت نام ها بود که به شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات باز می گردد و از دوشنبه هفته جاری که رئیس جمهور، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، شدت گرفت؛ چرا که ساعتی بعد هیات نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم الاجرا است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در اولین روز ثبت نام ها در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می شود که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»

ثبت‌نام مهمانپرست در انتخابات ریاست جمهوری
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶
رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در ستاد انتخابات اعلام آمادگی کرد.


محمود صادقی هم آمد
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۲۹
محمود صادقی نماینده پیشین و اصلاح طلب مجلس با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، ثبت نام کرد و رسما نامزد انتخابات شد. 


مطهری ثبت نام کرد
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۲۸
علی مطهری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

احمد خاتمی: اگر قانون را قبول ندارید برای چه آمده‌اید
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶
آیت‌الله سید «احمد خاتمی» عضو فقهای شورای نگهبان امروز در خطبه‌های نماز عید فطر که در صحن جامع مهدوی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، خطاب به برخی نامزدهای انتخابات گفت: این افراد بدانند که سر سفره نظام نشسته‌اند و با قانون اساسی سرکار می‌آیند و با این راهکار انتخاب می‌شوند. اگر قانون ردشان کرد بگویند انتخابات را تحریم می‌کنیم. یعنی نظام و قانون اساسی را قبول ندارند. اگر قبول ندارید برای چه به صحنه آمدید.

به نظر  می رسد اشاره احمد خاتمی به اظهارات روز گذشته محمود احمدی نژاد است که گفت اگر رد صلاحیت شود در انتخابات حضور نخواهد یافت.

ساعت ۱۸ پایان مهلت حضور برای ثبت نام اعلام شده، اما ثبت نام از افراد حاضر در ستاد انتخابات انجام خواهد شد.

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری، در گفت‌وگویی اعلام کرد که ۵۷ نفر از داوطلبان به ستاد ثبت‌نام مراجعه کردند.

موسوی همچنین در پایان دومین روز  ثبت‌نام از داوطلبان ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز فرایند ثبت‌نام از داوطلبان با حضور تعدادی از افراد انجام شد که مجموع روز اول و دوم ۱۳۰ نفر شدند.

سومین روز ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نیز از ساعت ۸ صبح ۲۳ اردیبهشت، آغاز شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر