جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 65699
تاریخ انتشار: 20 ارديبهشت 1400 11:01
شروع پرنوسان بورس با چاشنی خبر دامنه متقارن

جزئیات معاملات امروز بازار سرمایه

بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت؛ به طوری که شاخص کل بورس در ساعات میانی معاملات روندی نزولی به خود گرفت و تا یک میلیون و ۱۴۹ هزار واحد کاهش یافت، اما در ساعات پایانی ورق برگشت و حرکت شاخص صعودی شد.
به گزارش راه امروز:‌ هرچند شاخص کل کار خود را با رنگ قرمز آغاز کرده، اما در هر پنج دقیقه از آغاز معاملات شاهد تغییر روند شاخص کل هستیم. در نهایت و بعد گذشت ۳۰ دقیقه از این نوسانات عجیب، شاخص کل حدود هزار و ۸۰۰ واحد پایین‌تر از سطح روز گذشته ایستاده و ۱۶ صدم درصد کاهش پیدا کرده است. همزمان شاخص هم‌وزن هشت صدم درصد عقب‌نشینی دارد


خبر بازگشت دامنه نوسان متقارن منفی تا مثبت پنج درصدی از روز شنبه شاید عامل اصلی نوسانات شاخص در ابتدای معاملات امروز باشد. هرچند شاخص کل کار خود را با رنگ قرمز آغاز کرده، اما در هر پنج دقیقه از آغاز معاملات شاهد تغییر روند شاخص کل هستیم. در نهایت و بعد گذشت ۳۰ دقیقه از این نوسانات عجیب، شاخص کل حدود هزار و ۸۰۰ واحد پایین‌تر از سطح روز گذشته ایستاده و ۱۶ صدم درصد کاهش پیدا کرده است. همزمان شاخص هم‌وزن هشت صدم درصد عقب‌نشینی دارد. تا اینجای کار فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشته، اما او بین نماد‌های شاخص‌ساز تنهاست و شپنا، فارس، شتران، خودرو، شبندر و رمپنا با تاثیر منفی بر شاخص کل ظاهر شده‌اند. شاخص کل در لحظه نگارش این متن دقیقا در نیمه کانال یک میلیونی و روی رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد ایستاده است.


شروعی پرنوسان 
 در ساعات ابتدایی معاملات امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، از بین ۲۰۴ نماد بورسی معامله شده شاهد کاهش قیمت سهام در ۱۶۲ نماد هستیم و حدود ۴۲ نماد در مسیر صعودی حرکت می‌کنند. همچنین از بین ۹۶ نماد معامله شده در ساعات اولیه بازار فرابورس، ۷۴ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و ۲۳ نماد با افزایش قیمت سهام مواجه شده‌اند. موردی که نشان می‌دهد هرچند تعداد نماد‌های سبزرنگ بازار امروز بیشتر از روز‌های گذشته است، اما همچنان اکثریت قاطع با نماد‌های قرمزرنگ است.

آنطور که نقشه بازار امروز نشان می‌دهد، گروه‌های بزرگ مثل فلزات اساسی، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی، بانک‌ها، محصولات شیمیایی و صندوق‌های ETF شروعی متفاوت نسبت به روزهای گذشته داشته و با افزایش قیمت سهام مواجه شده‌اند، هرچند این روند صعودی چندان چشمگیر نیست. به علاوه اینکه دو گروه خودرویی‌ها و پالایشگاه‌ها در این روند همراهی نمی‌کنند و همچنان شاهد تشکیل صف فروش برای نمادهای خودرو، خساپا، خبهمن، شپنا، شتران و شبریز هستیم. صندوق‌های ETF سهامی عموما در حد یک درصد نسبت به روز گذشته افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. در گروه فلزات اساسی فملی و ذوب حدود سه درصد و فولاد، فخوز، فاسمین و فایرا حدود یک درصد رشد کرده‌اند، اما نمادهای کوچک گروه همچنان قرمزپوش هستند. 

بانک‌ها و موسسات اعتباری از جمله وپاسار، وبصادر، وتجارت و وپارس عموما نزدیک به نرخ روز گذشته معامله می‌شوند. در بین محصولات شیمیایی شاهد صف فروش برای پترول و افزایش نسبی قیمت سهام فارس، شگویا، نوری و آریا و روند نزولی در نمادهای کوچک گروه هستیم. در بین هولدینگ‌ها هم شستا و وغدیر تنها نمادهای سبزرنگ هستند. دیگر گروه‌ها از جمله سرمایه‌گذاری‌ها، خدمات فنی مهندسی، مخابرات، دارویی‌ها، انبوه‌سازی‌ها و زراعت عموما روند نزولی دارند و قرمزپوش هستند.

تکمیلی/

بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت؛ به طوری که شاخص کل بورس در ساعات میانی معاملات روندی نزولی به خود گرفت و تا یک میلیون و ۱۴۹ هزار واحد کاهش یافت، اما در ساعات پایانی ورق برگشت و حرکت شاخص صعودی شد.  شاخص کل بورس امروز با ۵۵۷۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحد رسید. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۲۳۲۹ واحد کاهش یافت و رقم ۴۱۸ هزار و ۴۸۸ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۴۰۴ هزار معامله به ارزش ۴۵ هزار و ۷۳ میلیارد ریال انجام شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر