دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: 65462
تاریخ انتشار: 12 ارديبهشت 1400 10:10
یک کارشناس بازارسرمایه درگفت وگو با «راه امروز»:

پیش بینی روند منفی بورس طی روزهای آتی

حسین مرادی کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار طی امروز و روزهای آتی هفته جاری گفت: پیش‌بینی می‌کنم تا پایان هفته روند بازار منفی باشد و تغییری در شاخص کل ایجاد نشود و تنها نزول چنددرصدی شاخص کل داشته باشیم.
به گزارش راه امروز: نوسان شاخص بورس پیرامون مرز ۲/ ۱میلیون واحدی همچنان ادامه دارد. دیروز برای پنجمین بار طی ماه‌های اخیر این نماگر به زیر مرز یادشده غلتید و برخلاف دفعات قبل، بر فراز کانال ۲/ ۱ پایدار نماند. این‌طور که به‌نظر می‌آید در سایه ابهامات متعدد سیاسی، اقتصادی و ساختاری این‌بار بورس با چالش جدی‌تری برای بازگشتن به روند صعودی رو‌به‌رو است.


در حالی که انتظار می‌رفت بازار سهام حداقل در کوتاه‌مدت شاهد بازگشت نسبی رونق به تالار‌های بورس و فرابورس باشد، در معاملات نخستین روز از هفته جاری، شاخص بورس باز هم رکوردی منفی را ثبت کرد. به نظر می‌آید که بی اثر شدن طرح‌های ارائه شده برای بازار سهام در شرایط فعلی تحت تاثیر تکراری شدن این گفته‌ها و تجربه عملی بی‌سرانجام ماندن آن باشد.

البته  پیش‌بینی‌ها از بازار دیروز نشان می‎‌داد بازار مثبت و متعادل باشد اما ریزش ۱۳ هزار واحدی شاخص کل، روند بازار را اصلاحی و نزولی کرد و عمده نمادهای شاخص‌ساز در صف فروش قفل شدند. این در حالی است که در هفته گذشته شاهد رشد بسیاری از نمادها در بازار بودیم. نمادهای بانکی و خودرویی که به نظر می‌رسید با سیگنال‌های مثبت کاهش قیمت دلار و مذاکرات برجام تحرکات مثبتی را داشته باشند،امروز در محدوده منفی و نزدیک به صفر تابلو معامله شدند.

البته بورس تهران امروز هم با ریزش شاخص کل مواجه شد  و در ساعت ۹:۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۷هزار و ۸۵۶واحدی (۰.۷درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۶هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۱درصدی مواجه شد.

با این شرایط  این پرسش قابل طرح است که بورس طی روزهای آتی بازهم در کانال ریزشی قرار می گیرد یا در مدار صعود؟ 

حسین مرادی کارشناس بازار سرمایه  در گفت وگو با «راه امروز» در خصوص روند بازار در فردا و روزهای آتی هفته جاری گفت: پیش‌بینی می‌کنم تا پایان هفته روند بازار منفی باشد و تغییری در شاخص کل ایجاد نشود و تنها نزول چنددرصدی شاخص کل داشته باشیم، البته باتوجه به رفتار حقوقی ها در این نمی توان میزان خروج پول را به صورت دقیق پیش بینی کرد. 

این کارشناس بازار درباره گروه‌هایی که می‌توانند در بازار فردا روند حرکتی مثبتی داشته باشند، اظهار کرد: صنعت و گروه خاصی تا پایان هفته جاری مثبت نخواهد شد؛ چرا که کاهش نرخ دلار و مذاکرات برجام سیگنال‌های منفی به بازار مخابره کرده‌اند و بازار نیز بسیار حساس است و  با کوچیکترین خبرها روند منفی به خود می گیرد.

این کارشناس بازار درباره واکنش عکس العمل گروه بانکی و خودرویی به کاهش نرخ دلار و مثبت نشدن این سهم‌ها در بازارسهام گفت: این گروه‌ها تا پیش از این واکنش سنتی به اخبار تغییر قیمت دلار داشتند اما در حال حاضر عملکرد آنها تغییر کرده و واکنش‌های قبلی را به اخبار نشان نمی‌دهند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر