جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 65429
تاریخ انتشار: 11 ارديبهشت 1400 10:57
نمای بازار سرمایه در اولین روز هفته؛

صعود ناپایدار بورس تهران

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه با ریزش ۱۳ هزار و ۵۴۷ واحدی مجددا مرز ۱.۲ میلیون را از دست داد و روی رقم یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۰۳ واحد قرار گرفت. امروز شاخص کل ۱.۱۲ درصد و شاخص هم‌وزن ۳۸ صدم درصد کاهش داشتند که نشان می‌دهد دستورالعمل حجم مبنا همچنان به کمک شرکت‌های کوچک آمده است
راه امروز: روند صعودی معاملات بورس به هفته دوم کشیده شده و شاخص کل کار خود را با افزایش نسبی و در حد ۳۰۰ واحد آغاز کرد، اما بعد گذشت تنها ۳۰ دقیقه مشخص شد که روند صعودی بازار چندان پایدار نبوده است. چراکه در این مدت شاخص کل در مسیر نزولی قرار گرفت و حدود دو هزار و ۴۰۰ واحد کاهش پیدا کرد. تا اینجای کار شاخص کل ۲۰ صدم و شاخص هم‌وزن هشت صدم درصد کاهش داشته و نشان از حجم معاملات ناچیز در نماد‌های کوچک دارد. فولاد فملی و شستا امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند و اثر مثبت وپاسار، وبملت، خبهمن و خساپا را خنثی کردند. به طور کلی امروز وضعیت دو گروه بانک‌ها و خودرویی‌ها بهتر از بقیه بازار است.  


هرچند بورس امروز شروع نسبتا سبزرنگی را تجربه کرد و در ابتدای معاملات دست کم گروه‌های بانکی و خودرویی با افزایش قیمت سهام روبرو شده بودند، اما در ادامه و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات، روند بورس معکوس شد و اغلب گروه‌ها در مسیر نزولی قرار گرفتند. صندوق‌های ETF به عنوان آینه‌های بورس امروز قرمزرنگ هستند. اغلب آن‌ها حدود یک درصد عقب‌نشینی کرده‌اند و پالایش نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود. در گروه خودرو و ساخت قطعات خبهمن تنها نمادی است که توانسته روند صعودی ساعات اولیه را حفظ کند و با صف خرید به کار خود ادامه دهد. خودرو، خساپا و خگستر نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند و دیگر نماد‌های گروه عموما نزولی هستند. بانک‌ها و موسسات اعتباری امروز روز متعادل دارند. وبملت، وبصادر، وپارس، ونوین و وکار بدون تغییر  نسبت به روز گذشته ایستاده‌اند. وتجارت دو درصد نزولی و وپاسار دو درصد صعودی است.

کدام نمادها لباس قرمز به تن کردند؟ 

براساس این گزارش، در ساعات اولیه معاملات امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه حدود سه چهارم نماد‌های بازار سرمایه یعنی ۳۳۳ نماد بیش از نیم درصد ارزش خود را از دست داده‌اند که نشان می‌دهد کلیت بازار همچنان نزولی است. در این بین ۱۴ درصد نماد‌ها بین نیم تا سه درصد و ۱۰ درصد آن‌ها بیش از سه درصد افزایش قیمت را در ساعات ابتدایی معاملات امروز تجربه می‌کنند.

آخرین قیمت ۳۲نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۷۲نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند. نمادهای «خودرو»، «خساپا» و «ثامید» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «وسپهر»، «ذوب» و «بپیوند» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

تکمیلی/

ریزش ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس در اولین روز هفته
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه با ریزش ۱۳ هزار و ۵۴۷ واحدی مجددا مرز ۱.۲ میلیون را از دست داد و روی رقم یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۰۳ واحد قرار گرفت. امروز شاخص کل ۱.۱۲ درصد و شاخص هم‌وزن ۳۸ صدم درصد کاهش داشتند که نشان می‌دهد دستورالعمل حجم مبنا همچنان به کمک شرکت‌های کوچک آمده است. عمده ریزش امروز بورس بر دوش نماد‌های فولاد، فملی، فارس، شستا، کچاد و تاپیکو بود و وپاسار تنها نماد شاخص‌ساز با تاثیر مثبت بر روی شاخص کل به حساب می‌آمد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر