سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 65354
تاریخ انتشار: 09 ارديبهشت 1400 10:07
صادرات ۴۰۰۰ تن مرغ در زمان ممنوعیت در حالی صورت گرفته که وزارت صمت هرگونه تعلل در ابلاغ مصوبه ممنوعیت را رد و تاکید می‌کند که برای یادآوردی بار دیگر در اسفند ابلاغ انجام شده، اما گمرک ایران می‌گوید: یادآوری نبوده و این وزارتخانه مصوبه مربوطه را برای بار اول حدود چهارماه بعد از تصویب به گمرک ابلاغ کرده است، در حالی که می‌توانست مانند مصوبه اخذ عوارض صادرات مرغ در همان زمان و بلافاصله برای اجرا ابلاغ کند.
به گزارش راه امروز: معاون فنی گمرک ایران در توضیحاتی در این رابطه به ایسنا گفت: در جلسات ستاد تنظیم بازار نمایندگان دستگاه‌های مربوطه از جمله گمرک ایران حضور داشته و در نهایت مصوبات طی جدولی به اعضاء ابلاغ می‌شود که شامل دستگاه یا سازمان مجری، متعهد و پیگیری‌کننده و مدت زمان اقدام است که در مورد مصوبه مربوط به ممنوعیت صادرات مرغ نیز دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، به عنوان سازمان مجری و متعهد تعیین شده است. 


وی افزود: بنابراین لازم بود که این دفتر ممنوعیت صادرات را به کلیه دستگاه‌های مربوطه از جمله گمرک اقدام کند، اما آنچه اتفاق افتاده این است که مصوبه یکصد و نهمین جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار در رابطه با ممنوعیت صادرات مرغ تا ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۹ به گمرک ابلاغ نشده بود. 
به گفته ارونقی، اگر وزارت صمت در زمان تصویب به گمرک ایران ابلاغ می‌کرد به‌طور حتم بلافاصله در دستور کار قرار می‌گرفت، همانطور که بعد ابلاغ در ۲۰ اسفند ماه، به تمامی گمرکات اجرایی ابلاغ و فورا اجرا شد.
این مقام مسوول در گمرک ایران یادآور شد: وزارت صمت می‌توانست ابلاغیه ممنوعیت صادرات مرغ را در موعد مقرر انجام دهد، همان‌گونه که مصوبه تنظیم بازار در تیرماه در خصوص عوارض صادراتی انواع گوشت مرغ را در همان زمان یا مصوبه تنظیم بازار در مورد تمدید اخذ عوارض صادراتی گوشت مرغ را نیز که در خرداد ماه ۱۳۹۹ مصوب شده بود را بلافاصله جهت اقدام به گمرک ایران ابلاغ کرد. اما ابلاغ ممنوعیت صادرات مرغ تا ۲۰ اسفند طول کشیده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر