جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 65193
تاریخ انتشار: 05 ارديبهشت 1400 09:57
تکمیلی/ نمای یکشنبه بورس تهران در پایان معاملات امروز؛

افت یازده هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه با ریزش ۱۱ هزار و ۵۱۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۳۱ واحد رسید. در این روز شاخص کل ۹۶ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۲۲ صدم درصد کاهش داشتند که نشان می‌دهد قانون حجم مبنا بیشتر به ضرر شرکت‌های بزرگ تمام شده و میزان کاهش قیمت سهام در این نماد‌ها بیشتر است.
نقشه بورس تهران در روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۰ دقیقه بیانگر این است که شاخص کل بورس پس از افت ۶هزار و ۲۵۴ واحدی (۰.۵درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۳هزار واحد قرار گرفته است. رصد این بازار همچنین نشان می دهد، شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۰۵درصدی مواجه شد.


براساس این گزارش، آخرین قیمت ۲۰ نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۳۶نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۴۰۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

نمادهای «برکت»، «شستا» و «فملی» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «شگویا»، «دماوند» و «آریا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.


صف‌های سنگین فروش 

تا پایان معاملات امروز برای ۴۴۴ نماد بازار سرمایه صف فروش تشکیل شد. این تعداد نشان می‌دهد ۷۷ درصد بازار امروز قفل بوده و عملا امکان فروش سهام از بین رفته است. ارزش کل صف‌های فروش به حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و این یعنی اگر چنین رقمی به بورس تزریق شود، تنها می‌تواند صف‌های فروش یک روز را جمع‌آوری کند. در آن سو ارزش معدود صف‌های خرید بازار نهایتا ۱۲۰ میلیارد تومان است.

اما شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه با ریزش ۱۱ هزار و ۵۱۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۳۱ واحد رسید. در این روز شاخص کل ۹۶ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۲۲ صدم درصد کاهش داشتند که نشان می‌دهد قانون حجم مبنا بیشتر به ضرر شرکت‌های بزرگ تمام شده و میزان کاهش قیمت سهام در این نماد‌ها بیشتر است. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر