سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 64977
تاریخ انتشار: 30 فروردين 1400 13:01
«راه امروز» گزارش می دهد

چرا بورس بازهم قرمزپوش شد؟

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۰.۶درصد افت داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۱درصد افت کرد.
به گزارش راه امروز: بازار سرمایه امروز هم روندی کاهشی داشت و شاخص کل بورس حدود ۸۰۰۰ واحد کاهش یافت.   در پایان معاملات امروزدوشنبه ۳۰ فروردین ماه، شاخص کل بورس پس از افت هشت هزار و ۹۸واحدی شاخص کل (۰.۶درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۶هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۱درصدی مواجه شد.


رصد بازار سرمایه نشان می دهد، شاخص کل با معیار هم وزن هم ۷۱۵ واحد کاهش یافت و رقم ۴۳۱ هزار و ۷۵۰واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۲۶۴ هزار معامله انجام دادند که ۳۰ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

حقوقی‌ها امروز بیش از ۴۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «شستا»، «شپنا»، «فملی»، «فولاد»، «وبملت»، «وتجارت» و «خودرو» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «آریا»، «بگیلان»، «بپیوند»، «شگویا»، «صبا»، «غگیلا» و «هرمز» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود هزار و ۸۷۵میلیارد تومان رسید.. 

بنابر این گزارش، «صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری ملی ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو» نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

ناگفته نماند که در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم با ۴۰ واحد نزول تا رقم ۱۷ هزار و ۷۸۰ واحد کاهش یافت.   معامله گران در  این بازار ۶۲ هزار معامله به ارزش ۴۱۰ هزار و ۹۷ میلیارد ریال انجام دادند.

نقشه بازار بورس نشان می دهد، «پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان و پلیمر آریاساسول» نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص داشتند. اما در مقابل «فولاد هرمزگان جنوب» نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر