پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 64464
تاریخ انتشار: 15 فروردين 1400 12:53
متخصصان علوم پزشکیِ آمریکا در آزمایش های جدید خود با تایید یافته های قبلی تاکید کردند برای کسانی که از بیماری کووید۱۹ بهبود یافته‌اند، یک دوز واکسن به اندازه دو دوز آن برای جلوگیری از ابتلای دوباره موثر است و به این ترتیب شمار واکسیناسیون افزایش خواهد یافت.
ایسنا: متخصصان علوم پزشکیِ آمریکا در آزمایش های جدید خود با تایید یافته های قبلی تاکید کردند برای کسانی که از بیماری کووید۱۹ بهبود یافته‌اند، یک دوز واکسن به اندازه دو دوز آن برای جلوگیری از ابتلای دوباره موثر است و به این ترتیب شمار واکسیناسیون افزایش خواهد یافت.

نتایج یک مطالعه جدید از سوی متخصصان آمریکایی روی 1000 نفر از کارکنان یک مرکز درمانی کالیفرنیا نشان می‌دهند، سیستم دفاعی بدن افرادی که از عفونت شدید به کووید ۱۹ جان سالم به‌در برده‌اند پس از تزریق یک دوز واکسن به همان نسبت مقاوم است که پس از دریافت دوز دوم آن.

برای این مطالعه واکسن بیوان‌تک/فایزر بررسی شده است. متخصصان در مقاله‌ای که در مجله علمی "نیچر مدیسین" (Nature Medicin) منتشر شده نوشته‌اند، ۳۵ نفر از 1000 داوطلبی که واکسن دریافت کرده‌اند پیش‌تر به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند.

آنها میزان پادتن (آنتی بادی) افراد مورد مطالعه را به مدت ۲۱ روز پس از تزریق دوز نخست واکسن اندازه گرفته‌اند و به ۲۲۸ نفر دوز دوم را هم تزریق کرده‌اند.

نتیجه این که، میزان ایمنی بدن ۳۵ نفری که بیماری کووید۱۹ را پشت سر گذاشته بودند پس از دریافت یک دوز واکسن با ایمنی افرادی که آلوده نشده و هر دو دوز را دریافت کرده بودند به یک اندازه بوده است.

در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مقابله با ویروس کرونای جدید (سارس‌کوو۲) کمبود واکسن است.

اگر نتایج تحقیق پژوهشگران آمریکایی تایید شود برای بهبودیافتگان تنها مصرف یک دوز کافی خواهد بود و به این ترتیب واکسن‌های موجود برای شمار بیشتری از شهروندان به‌کار خواهد رفت.

به گزارش دویچه وله، البته مطالعات پیشین هم نشان داده‌اند که یک بار واکسیناسیون، ایمنی بدن را در برابر ویروس به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر