جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 64348
تاریخ انتشار: 11 فروردين 1400 10:38
گزارشی از بورس تهران در روز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز

روند نزولی بورس برای چهارمین روز کاری سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. هرچند نمای ابتدایی نقشه بازار شرایط متعادل‌تری را نسبت به روز‌های گذشته نشان می‌دهد، اما گذشت ۳۰ دقیقه از معاملات کافی بود تا شاخص کل دو هزار واحد دیگر عقب‌نشینی کند و ۱۶ صدم درصد کاهش داشته باشد. در طرف مقابل شاخص هم‌وزن تا اینجای کار سبزرنگ است و ۱۰ صدم درصد رشد کرده است.
روند نزولی بورس برای چهارمین روز کاری سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. هرچند نمای ابتدایی نقشه بازار شرایط متعادل‌تری را نسبت به روز‌های گذشته نشان می‌دهد، اما گذشت ۳۰ دقیقه از معاملات کافی بود تا شاخص کل دو هزار واحد دیگر عقب‌نشینی کند و ۱۶ صدم درصد کاهش داشته باشد. در طرف مقابل شاخص هم‌وزن تا اینجای کار سبزرنگ است و ۱۰ صدم درصد رشد کرده. امروز در دقایق ابتدایی معاملات، فملی، فولاد، خودرو، وبملت، شبندر و شستا بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل دارند و باعث شده‌اند این شاخص به نزدیکی مرز ۱.۳ میلیون واحد برسد. شتران تنها نماد شاخص‌ساز با تاثیر مثبت بر شاخص کل است.  

اکثریت قاطع دست قرمزها است
به گزارش فرارو در دقایق  ابتدایی معاملات امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ از بین ۳۱۴ نماد بورسی معامله شده شاهد کاهش قیمت سهام در ۲۴۷ نماد و افزایش آن در ۶۷ نماد هستیم. موردی که نشان می‌دهد مثل روز‌های گذشته اکثریت قاطع با نماد‌های قرمزرنگ است. در بازار فرابورس هم از بین ۲۰۷ نماد معامله شده تا اینجای کار ۱۳۹ نماد روند نزولی در پیش گرفته‌اند و ۶۸ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کنند.

روند نزولی در اکقریت نمادهای بازار سرمایه، نقشه بورس را به رنگ قرمز درآورده و تنها چند نماد در چند گروه با افزایش قیمت سهام، دل سهامدارانشان را شاد کرده‌اند. بیشترین آمار معاملات متلق به گروه صندوق‌های ETF است. پالایش و دارا یکم حدود یک درصد عقب‌نشینی کرده‌اند و دیگر صندوق‌های سهامی هم نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند. 
گروه خودرو و ساخت قطعات سراسر قرمزرنگ است اما خزامیا با صف خرید و خرینگ با رشد 3.5درصدی خودشان را از روند نزولی بازار جدا کرده‌اند. خودرو و خساپا اما در رنگ قرمز غرق شده و شاهد تشکیل صف فروش هستند. محصولات شیمیایی هم امروز عموما به رنگ قرمز درآمده، با این تفاوت که فارس بر خلاف روزهای گذشته صف فروش ندارد. شاروم، شفن و شجم از معدود نمادهای سبز شیمیایی هستند. 
گروه لاستیک و پلاستیک شرایط بهتری نسبت به دیگر گروه‌های بورسی دارد. پتایر و پلوله امروز حدود سه درصد رشد کرده‌اند و شاهد معاملات پررونق‌تر نسبت دیگر گروه‌ها در بین لاستیکی‌ها هستیم. فلزات اساسی امروز عموما قرمزرنگ هستند اما در بینشان نمادهای سبز هم به چشم می‌خورند. فملی، فولاد، ذوب، فخوز و فایرا از جمله نمادهای فلزی با روند نزولی و فرزین، زنگان، فوکا، فولاژ و فباهنر از جمله نمادهای صعودی گروه هستند. نمادهای پالایشی امروز همگی صف فروش دارند و تنها شتران با رنگ سبز به تابلو بورس آمده از جمله گروه‌هایی که در بینشان نماد سبزرنگ پیدا می‌شود، می‌توان به زراعت، دارویی‌ها، سیمانی‌ها، لیزینگ‌ها و کاشی و سرامیک اشاره کرد. دیگر گروه‌ها عموما قرمزرنگ هستند.

برچسب ها: بور بور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر