جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 64048
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1399 10:46
گزارش امروز از بورس تهران؛

جهش ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص بورس جهش کرد. شاخص کل بورس در ابتدای معاملات و بعد از گذشته تنها ۳۰ دقیقه از آغاز ساعت کار بازار، حدود ۱۵ هزار واحد جهش داشته و به رقم یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحدی رسیده است.
به گزارش راه امروز: شاخص بورس صبح امروز کار خود را با جهش قابل توجهی آغاز کرد. شاخص کل بورس در ابتدای معاملات و بعد از گذشته تنها ۳۰ دقیقه از آغاز ساعت کار بازار، حدود ۱۵ هزار واحد جهش داشته و به رقم یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحدی رسیده است. تا اینجای کار شاخص کل ۱.۲۳ درصد و شاخص هم‌وزن ۲۸ صدم درصد رشد کرده‌اند. موضوعی که نشان می‌دهد شرایط برای شرکت‌های بزرگ بسیار بهتر است. از جمله آن‌ها می‌توان به فارس، فملی، تاپیکو، شپنا، فخوز، شتران و ومعادن اشاره کرد که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل گذاشته‌اند.

در ساعات ابتدایی معاملات امروز از مجموع ۲۹۹ نماد بورسی، ۱۷۰ نماد روند نزولی دارند و ۱۲۹ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند. موردی که نشان می‌دهد هرچند همچنان اکثریت نماد‌ها قرمزرنگ هستند، اما سهم آن‌ها از بازار کاهش پیدا کرده و حالا تعداد نماد‌های بیشتری به رنگ سبز درآمده‌اند. در بازار فرابورس هم تا این لحظه از ۲۱۰ نماد معامله شده ۱۳۳ نماد با کاهش قیمت سهام روبرو شده‌اند و ۷۷ نماد با رنگ سبز به تابلو آمده‌اند.

رنگ سبز نقشه بازار را در برگرفته و چند گروه شاهد تشکیل صف‌های خرید سنگین هستند. از جمله آن‌ها می‌توان به گروه سراسر سبزرنگ فرآورده‌های نفتی اشاره کرد که در آن شپنا و شتران صف خرید دارند و شبندر و شبریز با رشد چهار درصدی روبرو شده‌اند. 
در گروه محصولات شیمیایی هم برای خیلی نماد‌ها صف خرید تشکیل شده که از جمله آن‌ها می‌توان به پترول، فارس، نوری، شپدیس، تاپیکو، شبصیر، شگویا، جم، شلعاب و شیراز اشاره کرد. فلزات اساسی هم امروز در غیاب فولاد گروهی یکپارچه سبزرنگ را تشکیل داده‌اند که در آن برای فملی، فخوزف ذوب، وتوکا، کاوه، فسازان و فاسمین صف خرید درست شده است. 
گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF که بیشترین آمار معاملات را شاهد هستند، عموما در مدار صعودی حرکت می‌کنند. صندوق‌های دولتی پالایش و دارا یکم در حد یک و ۲.۵ درصد رشد کرده‌اند، اما دیگر صندوق‌های سهامی عموما بین سه تا پنج درصد افزایش قیمت دارند. بانکی‌ها امروز به آرامی حرکت می‌کنند. برای وبصادر صف خرید تشکیل شده، اما دیگران چندان با برای خریداران جذاب نیستند. وبملت و وپارس در حد یک درصد رشد کرده‌اند و دیگر نماد‌های بانکی نزدیک به قیمت روز قبل معامله می‌شوند. از جمله دیگر گروه‌های سبزرنگ بازار می‌توان به خودرویی‌ها، نهاد‌های مالی، استخراج کانه‌های فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها، سیمانی‌ها، نیروگاه‌ها و حمل و نقل اشاره کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر