سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: 63414
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1399 09:09
آقابزرگی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفت وگو با «راه امروز»:

کارنامه بد بورس در ۹۹

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بسیاری از شرکت‌ها را می‌خواهند با استفاده از دامنه نوسان نامتقارن به صورت یک‌سویه به سمت روند صعودی سوق دهند بنایراین قدرت مانور خریدار محروم شده، شاهد کم شدن حجم معاملات و ضریب نقدشوندگی در بازارسهام هستیم.
به گزارش راه امروز: فردین آقابزرگی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفت  وگو با «راه امروز» بیان کرد: بازارسرمایه نسبت به چندهفته اخیر خود تغییر نداشته و همچنان وضعیت نامطلوبی دارد. 

وی ادامه داد: وضعیت موجود یک مقدار بیش از پیش این نکته را یادآوری می کند تغییرات در نظام معاملات که تغییر دامنه نوسان نامتقارن یکی از موضوعات بسیار مهمی که لازم است اصلاح شود حداقل به حالت گذشته خود بازگردد.
این کارشناس بازار سرمایه درخصوص نحوه خرید حقیقی ها و حقوقی ها در بازار گفت: تفاوتی میان اشخاص حقیقی و حقوقی در بازار وجود ندارد و کدهای حقوقی ها از جز به جز اشخاص حقیقی با وضعیت مالی ضعیف تری تشکیل شده اند.
آقا بزرگی تصریح کرد: اینکه ما می گوییم می توان جلوی معاملات حقوقی ها گرفت و این گروه را محدود کرد تنها یک سخن نمادین است و دراصل نمی توان کاری کرد و قاعده و نحوه کسب و کار در بازارسهام را تغییر داد.

به گفته این کارشناس بورسی یکی از اشتباهات سازمان بود تغییر زیرساخت نظام معاملاتی بود و بورسی ها متحد شدند تا قیمت ها به هرنحوی افزایش دهند اما؛ در جاده یک طرفه گیر کردند.
وی ادامه داد: درحال حاضر بسیاری از شرکت‌ها را می‌خواهند با استفاده از دامنه نوسان نامتقارن به صورت یک‌سویه به سمت روند صعودی سوق دهند بنایراین؛ قدرت مانور خریدار محروم شده، شاهد کم شدن حجم معاملات و ضریب نقدشوندگی در بازارسهام هستیم.
تحلیلگر بازارسهام درخصوص وضعیت بورس تا پایان سال اظهار داشت: هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم عرضه‌ها افزایش می‌یابد و بسیاری از بنگاه‌ها و شرکت‌ها درصدد نقدکردن سهام خود هستند و یک روند نزولی با شیب آرام دور از انتظار نیست.
این کارشناس بازارسرمایه توضیح داد: انتظار رشد شارپی در بازار سهام تا پایان سال دور از انتظار است و نمی‌توانیم این تصور را در بازار توجیه کنیم به جز وارد شدن برخی از مسائل که به عنوان محرک اصلی بتواند تقاضا و یا جذابیت را به صورت مضاعف افزایش دهد، اما اگر مسئله ای نباشد همان روند نزولی با شیب ملایم را تجربه خواهیم کرد.
آقابزرگی در نهایت گفت: سال جاری یک سال بسیار بد برای بورس تلقی می شود و فرصتی برای جبران تا پایان سال باقی مانده و این موضوع در خاطر بورس و تمام سهامداران خواهند ماند و از سال 1399 برای سهامداران وبورس یک خاطره بد باقی می ماند.

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر